• Anonym

Vattenpipa (Önskar information)

Jag pluggade i Australien i några år, där hade alla jag kände en vattenpipa. Och där röktes ingen äppletobak direkt..

Bara för att vi bor i Sverige och många använder vattenpipa på ett harmlöst sätt, så tycker jag (till skillnad mot många ovanstående inlägg) inte att man ska utesluta möjligheten att pipan används till droger. Å andra sidan är det väl ganska så konstigt om din son skulle berätta det för dig om det vore fallet?

Om din son och hans kompisar sysslar med vattenpipa, droger eller ej, kan det ju kanske ge en indikation till att han är lite nyfiken på att testa nya grejer. Vilket är naturligt, men också bra tid att hålla lite extra koll.

Bra att du är vaken tycker jag!! Och lycka till med samtalet!!

• Anonym

Vi har oxå vattenpipa o jag tycker det är ett trevligt sätt att umgås. Vi röker självklart bara typ jordgubbstobak i den. I somras satt vi i trädgården med några vänner o hade vattenpipan framme. En socialtant kom in till oss o frågar om vi har trevligt "jaa tack svarade vi lite snopna "Och röker på lite ikväll ser jag" sa hon. Jösses höll på att ramla av stolen! Mina barn låg i sina sängar o sov och om hon trodde något sådant om mej!!!! Men hon var en "bra" sosstant o smakade själv sen o förstod att det inte var nåt.

Men att dra sånna slutsatser gillade jag INTE ska dom komma o smaka om man rullar egna cigg oxå? Vi är ju vuxna mäniskor!

• Anonym

Även om man BARA röker frukttobak, så är det inte nyttigt.

• Anonym

En bekant slutade helt med vattenpipa då hon fick höra att det inte är bra för lungor bl a, oavsett vad du röker i den. Även att slemhinnor kan ta skada av det.

• Anonym

har ej läst hela tråden nu men: man röker väl frukttobak i vattenpipor... skulle inte tro att det är så nyttigt för ett barn (eller vuxen). man kan dock även röka hasch i en vattenpipa.

Svar på tråden Vattenpipa (Önskar information)