Fråga experten: Inaktiva: Fråga om föräldraförsäkringen forum

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Ändra mina föräldradagar av Anony­m (Arbe­t­slös) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 8 Jan 10:26
514 1 Hej! Jag vill ändra i mina föräldradagar som jag skickade in för någon månad sedan! Jag h... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 8 Jan 10:26
1
514
Studerande och lämna stora barnet på förskolan, ta ut fp för nyfödd? av Anony­m (stud­e­nt) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Jan 19:13
504 1 Hej Jag väntar i maj vårt andra barn, jag är student och hade tänkt att läsa klart sist... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Jan 19:13
1
504
Från vilket datum? av saral­i­ndgre­n­87 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Jan 19:03
509 1 Hej! Från vilket datum börjar grviditetspenningen att gälla? Fr.o.m. Det datum man skriver... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Jan 19:03
1
509
Hur mycket flerbarnstillägg för fyra barn om jag har barn sen innan? av Anony­m (Fler­b­arnsm­a­mma) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Jan 18:50
771 1 Hej! Jag och min exman har tre barn. Vi har delat barnbidrag för dem. Nu väntar jag och... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Jan 18:50
1
771
Kan en mormor ta föräldrarledigt av nymor­m­or Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 7 Jan 18:48
694 1 Om den förälder som är föräldraledig blir sjukskriven. Kan tex en mormor ta över och vara... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 7 Jan 18:48
1
694
FP/SGI och barnbidrag som återinflyttad av Anony­m (Fd Utlan­d­ssven­s­k) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Jan 18:31
771 1 Hej, ska försöka fatta mig kort, men det är en lite krånglig situation. Två barn födda u... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Jan 18:31
1
771
ifyllnad av graviditetspenning blanketten av Anony­m (undr­a­r) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Jan 17:50
580 1 Hej! Jag ska fylla i ansökan om graviditetspenning. Där inkomsten ska fyllas i, står det i... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Jan 17:50
1
580
ang. begäran om omplacering (graviditetspenning) av Anony­m (förv­i­rrad) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 5 Jan 17:35
1,2k 1 Hej! Jag har kollat på eran hemsida men blir ändå lite osäker på infon. Det står att ja... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 5 Jan 17:35
1
1,2k
B-bidrag av Anony­m (förv­i­rrand­e­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 4 Jan 13:07
764 3 Nu vet jag inte var jag ska ställa frågan exakt men hoppas på ett svar här: jag är inne p... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 4 Jan 13:07
3
764
Enskild firma + studier. Vilken SGI? av Anony­m (Mari­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Maria)
Äldre 3 Jan 16:42
562 2 Hej, Nu väntar jag och min man äntligen barn men jag är väldigt osäker på hur min SGI kom... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (Maria) Äldre 3 Jan 16:42
2
562
Snart examen och föräldrapenning? av Snart­e­xamen Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jan 15:49
807 1 Hej, jag tar snart examen efter 5.5 år som student. Innan dess arbetade jag i Norge. Under... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jan 15:49
1
807
Inneboende med min son av Caden­c­ee Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jan 15:41
810 1 Detta har inte riktigt med föräldraförsäkringen att göra men ställer min fråga ändå! Jag v... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jan 15:41
1
810
retroaktivt uttag efter 8-årsdagen av Anony­m (Jonn­a­) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jan 15:26
661 1 Mitt barn fyllde 8 under 2013. Jag har länge jobbat deltid och haft för avsikt att ta ut d... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jan 15:26
1
661
Skydda SGI vid deltidsarbete av Anony­m (delt­i­d) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jan 15:06
681 1 Jag och min sambo har ett barn som är 1,5 år. Förutsättningarna med vår arbetstid är som f... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jan 15:06
1
681
Föräldrapenning av Cissi­2­801 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jan 14:58
500 1 Hej! Jag tänkte kolla hur länge man måste vänta innan man skickar in papper om föräldrape... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jan 14:58
1
500
Graviditetspenning av Anony­m (SL) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 3 Jan 14:56
638 1 Hej! Jag är anställd genom ett bemanningsföretag. Jag har varit uthyrd och jobbat på en fa... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 3 Jan 14:56
1
638
Nya föräldraförsäkringen av Anony­m (smur­f­an) Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (smurfan)
Äldre 2 Jan 20:08
858 2 Så här står det i den nya föräldraförsäkringen som  började gälla 1/1 "De 390 dagarna... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Anonym (smurfan) Äldre 2 Jan 20:08
2
858
Ni vet väl min SGI genom ex. skatteverket? av carin­a­87 Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen carina87
Äldre 2 Jan 14:24
1,2k 4 Jag har fyllt i blanketten lite fel och ska väl göra om det så gott jag kan... Jag har... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen carin­a­87 Äldre 2 Jan 14:24
4
1,2k
Personlig hjälp av Cinni­c­on Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försäkringskassan
Äldre 2 Jan 13:51
447 1 Kan man få personlig hjälp av försäkringskassan när man ska planera föräldraledigt? Alltså... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Försä­k­rings­k­assan Äldre 2 Jan 13:51
1
447
Arbetsgivarintyg av Femin­i­sta Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Feminista
Äldre 2 Jan 13:36
829 2 Hej! Jag har två arbeten, ett heltid och ett som timanställd. Har fått blanketten hem fö... Inaktiva­: Fråga om föräldra­försäkri­ngen Femin­i­sta Äldre 2 Jan 13:36
2
829