Fråga experten: Barnmorskan forum

Rubrik Kategori Senaste svar Visningar Svar
Gravid v12, sjunkande te av Anony­m (Fund­e­rsam) Barnmors­kan 477 0 Jag är gravid i v 11+6 genom IVF, var på vul v 10+5 och allt såg bra ut. Igår tempade jag... Barnmors­kan Obesvarade
0
477
cykel på 32-35 dagar av Anony­m (länk­t­ar) Barnmors­kan 410 0 Är det normalt att ha så lång cykel som 32-35 dagar ? Blir de svårare bli gravid när ma... Barnmors­kan Obesvarade
0
410
Enblödning efter samlag är i v 7 av Anony­m (Hjäl­p­) Barnmors­kan 403 0 I går hade jag och min man samlag och efter så kom det blod fält blod. Jag har 2 mf sedan... Barnmors­kan Obesvarade
0
403
Orolig av Anony­m (förv­i­rrad) Barnmors­kan 455 0 Hej, vet inte riktigt om min fundering/fråga kommer att passa in här, men jag blir tacksam... Barnmors­kan Obesvarade
0
455
Blödning 7.1 av Anony­m (Vul) Barnmors­kan 443 0 Hej! Jag är gravid i vecka 7.2 idag och var i går på ett vul pga blödning. Enligt läkaren... Barnmors­kan Obesvarade
0
443
ägglossning innan skrapning av rester från missfall av Anony­m (möjl­i­gt?) Barnmors­kan 512 0 Det upptäcktes att jag hade en ofostrig graviditet i v.14 i november förra året. Fick cyto... Barnmors­kan Obesvarade
0
512
Oro för ett till missfall. av Anony­m (Miss­f­all) Barnmors­kan 397 0 Jag fick missfall i okt på bimdagen, sen i dec fick jag nytt missfall i v 4+4 två dagar ef... Barnmors­kan Obesvarade
0
397
Ont vid sex av Anony­m (Ont) Barnmors­kan 430 0 Jag och min sambo håller på och försöker skaffa barn. Vi har försökt i 1år och 6månader n... Barnmors­kan Obesvarade
0
430
Kan jag vara gravid trots kopparspiral?? av Anony­m (vads­k­amant­r­o) Barnmors­kan Anonym (vadskamantro)
Äldre 14 Jan 15:47
355 2 Hej, Jag satte in en kopparspiral i oktober 2013. Första mensen var längre och rikligar... Barnmors­kan Anonym (vadskamantro) Äldre 14 Jan 15:47
2
355
Har fått diarré ikombo med p-piller, vad ska jag göra? av Anony­m (AKUT­!­) Barnmors­kan 509 0 Hej! Jag började att ta p-piller igår (på mensens första dag). Första gången jag äter p-pi... Barnmors­kan Obesvarade
0
509
hur räknar man??? av Anony­m (toma­t­en) Barnmors­kan 358 0 var på kub test i går allt såg bra ut.. hon som gjorde testet sa att i morgon onsdag har d... Barnmors­kan Obesvarade
0
358
Ett positivt äl-test och ett negativt äl-test i samma urin av busmo­n­stret Barnmors­kan 430 0 Jag tog en äl-stav (grön/vit) och fick positivt. I samma urin tog jag även ett clear blue... Barnmors­kan Obesvarade
0
430
negativt gravtest och ingen mens? av Anony­m (fund­e­rsam) Barnmors­kan 335 0 Fundersam då min mens aldrig varit sen tidigare, är på bim+4 idag och har inte haft någon... Barnmors­kan Obesvarade
0
335
tidigare mens efter missfall av Anony­m (fund­e­rsam) Barnmors­kan 431 0 Hej fick missfall 18/12, fick ett svagt + 1 dag tidigare så var tidigt missfall. nu förs... Barnmors­kan Obesvarade
0
431
Tunga lyft? av MissP­i­nk Barnmors­kan 485 0 Hej. Jag läste nånstans att man ska undvika tunga lyft när man är gravid? Var går gränsen... Barnmors­kan Obesvarade
0
485
Hur vet jag om ägglossningen kommit igång efter att ha slutat med p piller? av Anony­m (Noll koll!­) Barnmors­kan 802 0 Hej! Jag har några frågor! Jag har slutat med mina p piller för att bli gravid. Min sena... Barnmors­kan Obesvarade
0
802
Höja östrogentillvekningen? av Ghost­b­uster Barnmors­kan Aleksandra Barnmorska
Äldre 11 Jan 21:35
471 1 Hej jag har gått på p-piller väääldigt länge å nu har jag slutat å har spiral. Jag har som... Barnmors­kan Aleks­a­ndra Barnm­o­rska Äldre 11 Jan 21:35
1
471
Höja östrogentillvekningen? av Ghost­b­uster Barnmors­kan Aleksandra Barnmorska
Äldre 11 Jan 21:32
487 1 Hej jag har gått på p-piller väääldigt länge å nu har jag slutat å har spiral. Jag har som... Barnmors­kan Aleks­a­ndra Barnm­o­rska Äldre 11 Jan 21:32
1
487
Jättenattljusolja i samband med amning? av Ruggu­g­glan Barnmors­kan Aleksandra Barnmorska
Äldre 11 Jan 21:31
1,2k 1 Jag har problem med torr hy och läste att kosttillskottet jättenattljusolja kunde hjälpa.... Barnmors­kan Aleks­a­ndra Barnm­o­rska Äldre 11 Jan 21:31
1
1,2k
oroad :-( av Anony­m (orol­i­g) Barnmors­kan Aleksandra Barnmorska
Äldre 11 Jan 21:29
710 1 Hej jag har haft blodiga flytningar i 2 dagar,väldigt sparsamt med blod.. Idag har inte va... Barnmors­kan Aleks­a­ndra Barnm­o­rska Äldre 11 Jan 21:29
1
710