Kan jag vara gravid trots kopparspiral??
Hej,
Jag satte in en kopparspiral i oktober 2013. Första mensen var längre och rikligare än vanligt men sen i november och i december hade jag mens som vanligt och jag har inte haft några övriga problem eller biverkningar av spiralen. I januari (i år) kom "mensen" två dagar för sent och det var extremt lite. Mensen var svart (!) och kom mer som en pytteliten blödning och sen slutade det i två dagar och kom tillbaka på samma sätt efter dessa två dagar och slutade sen igen. Jag blev såklart lite fundersam eftersom att detta aldrig har hänt mig förut så jag gjorde två graviditetstest för att vara på den säkra sidan (gjorde testen med två dagars mellanrum). Båda testen visade negativt.
Nu undrar jag: om jag inte är gravid, vad kan det då vara? Eller KAN jag vara gravid bara det att det inte ger utslag så tidigt? min beräknade mens var till den 7e januari men den pyttelilla blödningen kom den 9e januari.Har under den här tiden mellan min förra mens och den här pytteblödningen haft molande värk lite då och då.
Är detta bara en vanlig biverkning av kopparspiralen? Känns knäppt med tanke på att det enda man hör om kopparspiralen är "rikligare blödningar och mer mensvärk".
Hjälp!