• Anonym (Anonym nu)

    Vilken chans har han till uppehållstillstånd ?

    Ni som har erfarenhet av uppehållstillstånd, vad tror ni om chanserna för mitt barns pappa?

    Han kom som asylsökande men fick avslag. Sista negativa kom efter vi träffats. Han undkom utvisningen genom att han drog från migrationsverkets kontor. Har sedan dess varit i mitt hem. Jag blev gravid och nu är barnet fött. Han är registrerad som pappa och vi har delad vårdnad. Nu skickar han in en ny ansökan, på anknytning. Han har helt klart sina avslag samt illegal vistelse emot sig i ansökan, men vad tror ni?

    Har han någon chans?

  • Svar på tråden Vilken chans har han till uppehållstillstånd ?
  • Pkb

    Jag har sett flera personer i samma situation som du och din man ts, alla dom har fått uppehållstillstånd pga anknytning till barnet eller partnern.

  • mawliens
    Anonym (Solsken) skrev 2016-02-29 02:33:23 följande:

    Hej TS! Här har du två solskenshistorier.

    1) För 4 år sedan träffade en syster till min systers dåvarande pojkvän en 20-årig afghansk kille som precis kommit till Sverige. Hon jobbade som journalist och skulle bara skriva ett reportage om honom då stackarn skulle bli utvisad, men föll pladask på direkten. De fick barn ganska omgående och han fick stanna i Sverige. Någon månad efter barnet fyllt 1, fick pappan nog och stack. Men tänk, han fick ju ändå stanna i Sverige! :) :) :)

    2) en kollega till mig berättade för ca 5 år sedan att hon hade en pojkvän som hon träffat över internet. Han var från Egypten. Men de var störtkära och planerade att han skulle flytta till Sverige. Efter något år kom han hit och bara någon månad efter blev hon gravid. När barnet var kanske ett halvår gammalt, försvann hon helt plötsligt från fb, det gick inte att då tag på henne på telefon och jag hittade inte hennes adress. Jag blev väldigt orolig vad som hade hänt henne (vid det här laget jobbade hon inte kvar hos oss, så ingen på jobbet visste vad som hade hänt). Sedan en vacker dag dök hon upp på jobbet och berättade att hon mer eller mindre fått gå under jorden för att undvika denne man, då han helt plötsligt blivit som förbytt och inte alls ville leva familjeliv längre. Men återigen, han fick stanna i Sverige! Hurra!!! :))))

    Tänk vilka möjligheter dessa män har, bara att göra en tjej på smällen, sedan kan de åka räkmacka in i samhället utan konsekvenser. Halleluja för Sverige!!!!


    Okej då kör vi.

    Min SVENSKA kompis pappa, egen företagare och väldigt rik samt bosatt i de finare delarna av Stockholm drog linor (kokain) och misshandlade hennes mamma varje dag. INGEN visste något, de va ju en helt vanligt svensk överklass familj med mycket pengar ;)

    Min SVENSKA kompis sambo (de levde lyckligt som vilken medelsvensk familj som helst) hon har 3 (!!!!!) barn tillsammans med kom en dag hem och berättade att han träffat en annan. Han ville inte ha med henne att göra längre och sa att hon kunde ta barnen. Idag 4 år senare har han 2 nya barn och lever som om hans 3 första barn inte existerar. Inte betalar han underhållsstöd heller utan det får min kompis från FK. ;) Vilken härlig man va?

    Min SVENSKA kompis bror förgrep sig på sina egna barn. Våldtog sin dotter i flera år, det började när hon var 9 år.

    Så ska vi dra en slutsats så håll er borta från svenska killar/män - för 3 stycken har gjort såhär så ALLA kommer ju att göra det. ;)
  • Anonym (Solsken)
    mawliens skrev 2016-02-29 06:34:40 följande:
    Okej då kör vi.

    Min SVENSKA kompis pappa, egen företagare och väldigt rik samt bosatt i de finare delarna av Stockholm drog linor (kokain) och misshandlade hennes mamma varje dag. INGEN visste något, de va ju en helt vanligt svensk överklass familj med mycket pengar ;)

    Min SVENSKA kompis sambo (de levde lyckligt som vilken medelsvensk familj som helst) hon har 3 (!!!!!) barn tillsammans med kom en dag hem och berättade att han träffat en annan. Han ville inte ha med henne att göra längre och sa att hon kunde ta barnen. Idag 4 år senare har han 2 nya barn och lever som om hans 3 första barn inte existerar. Inte betalar han underhållsstöd heller utan det får min kompis från FK. ;) Vilken härlig man va?

    Min SVENSKA kompis bror förgrep sig på sina egna barn. Våldtog sin dotter i flera år, det började när hon var 9 år.

    Så ska vi dra en slutsats så håll er borta från svenska killar/män - för 3 stycken har gjort såhär så ALLA kommer ju att göra det. ;)
    Men detta var ju extremt irrelevant till det som tråden handlade om. Nu känner jag endast till dessa två kvinnor, och ville dela med mig av hur det hade slutat för dem. Synd att det slutade så olyckligt, framförallt för barnen.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Solsken) skrev 2016-02-29 02:33:23 följande:

    Hej TS! Här har du två solskenshistorier.

    1) För 4 år sedan träffade en syster till min systers dåvarande pojkvän en 20-årig afghansk kille som precis kommit till Sverige. Hon jobbade som journalist och skulle bara skriva ett reportage om honom då stackarn skulle bli utvisad, men föll pladask på direkten. De fick barn ganska omgående och han fick stanna i Sverige. Någon månad efter barnet fyllt 1, fick pappan nog och stack. Men tänk, han fick ju ändå stanna i Sverige! :) :) :)

    2) en kollega till mig berättade för ca 5 år sedan att hon hade en pojkvän som hon träffat över internet. Han var från Egypten. Men de var störtkära och planerade att han skulle flytta till Sverige. Efter något år kom han hit och bara någon månad efter blev hon gravid. När barnet var kanske ett halvår gammalt, försvann hon helt plötsligt från fb, det gick inte att då tag på henne på telefon och jag hittade inte hennes adress. Jag blev väldigt orolig vad som hade hänt henne (vid det här laget jobbade hon inte kvar hos oss, så ingen på jobbet visste vad som hade hänt). Sedan en vacker dag dök hon upp på jobbet och berättade att hon mer eller mindre fått gå under jorden för att undvika denne man, då han helt plötsligt blivit som förbytt och inte alls ville leva familjeliv längre. Men återigen, han fick stanna i Sverige! Hurra!!! :))))

    Tänk vilka möjligheter dessa män har, bara att göra en tjej på smällen, sedan kan de åka räkmacka in i samhället utan konsekvenser. Halleluja för Sverige!!!!


    Okej. Och sånt händer ju aldrig med svenska män menar du??

    Min kompis blev misshandlad dagligen av sin svenska sambo, dom hade 1 barn tillsammans. En gång slog han henne, slängde in henne i bagaget på bilden körde ut i skogen, misshandel henne så illa att hon trodde att hon skulle dö och sen lämnade han henne där. Hade ingen hittat henne så hade hon dött. En annan gång fick hon gömma sig hos grannen för han jagade henne med pistol. Men idag lever hon lycklig med en utländsk man och har 2 barn till tillsammans med honom.

    Kan räkna upp massa lyckliga förhållanden med utländska män.

    Min historia är ganska lika ts. Tyvärr har vi skilja oss nu, men det var mitt beslut och nej han har aldrig slagit mig. Vi är fortfarande vänner och han träffar barnen hela tiden. Till sommaren ska vi åka allihop till hans hemland då hans syster gifter sig. Jag pratar fortfarande med hans familj flera gånger i veckan på Skype. Jag och barnen åker utan honom och hälsar på hans farbror med familj i Sverige nästan varje vecka.

    Bara för att vissa är idioter så är inte alla det.
  • Anonym (suck)
    Anonym (Thomas.) skrev 2016-02-29 04:11:33 följande:

    Killen är i Sverige illegalt. Sak samma om han har satt ett helt dagis till livs. Där är utgången. Trevlig resa.


    Fast jo det spelar roll. Enligt dom regler vi har i Sverige så kommer han att få uppehållstillstånd oavsett vad du tycker.

    Sen i andra fall där tjejer "råkat" bli gravid och väljer behålla emot killens vilja då ska alla tjata om hur synd det är om barnet som inte får en pappa osv. Men inget är fallet är det skit samma om barnet aldrig får träffa sin pappa igen eller?
  • Anonym (@@@)
    Anonym (Anonym nu) skrev 2016-02-27 23:27:32 följande:

    Ni som har erfarenhet av uppehållstillstånd, vad tror ni om chanserna för mitt barns pappa?

    Han kom som asylsökande men fick avslag. Sista negativa kom efter vi träffats. Han undkom utvisningen genom att han drog från migrationsverkets kontor. Har sedan dess varit i mitt hem. Jag blev gravid och nu är barnet fött. Han är registrerad som pappa och vi har delad vårdnad. Nu skickar han in en ny ansökan, på anknytning. Han har helt klart sina avslag samt illegal vistelse emot sig i ansökan, men vad tror ni?

    Har han någon chans?


    Man undkommer inte en utvisning genom att dra från deras kontor, däremot kan man få besked om avslag/ utvisning där :)

    Hur länge har han bott hos dig?

    Vad skrev du på födelseattesten för ditt barn?
  • Anonym (suck)
    Anonym (@@@) skrev 2016-02-29 14:16:05 följande:

    Man undkommer inte en utvisning genom att dra från deras kontor, däremot kan man få besked om avslag/ utvisning där :)

    Hur länge har han bott hos dig?

    Vad skrev du på födelseattesten för ditt barn?


    Nja det kan man göra. Vet flera som blivit inlåsta så fort dom fått avslag (fram tills dom skickas hem) då migrationsverket ansett att risken är stor att dom ska försvinna och inte följa beslutet.

    Står i ts att mannen är registrerad som pappa till barnet.
  • Anonym (Anonym nu)
    Anonym (@@@) skrev 2016-02-29 14:16:05 följande:

    Man undkommer inte en utvisning genom att dra från deras kontor, däremot kan man få besked om avslag/ utvisning där :)

    Hur länge har han bott hos dig?

    Vad skrev du på födelseattesten för ditt barn?


    Nej det är klart att inte flyget stod klart för avfart vid deras kontor, men då han vägrade skriva på att han accepterade att lämna landet när han fick besked om utvisning så passade han på att sticka från deras kontor när kvinnan som höll i mötet gick iväg för att prata med någon.

    Han gick lugnt därifrån och åkte hem till mig igen. De vet ju ännu inte var han uppehållit sig.

    Han har bott här 1,5 år nu.

    Födelseattest har jag aldrig skrivit men han är registrerad som barnets pappa via familjerätten och finns med i Skatteverkets register nu.
  • Anonym (@@@)
    Anonym (Anonym nu) skrev 2016-02-29 14:40:12 följande:

    Nej det är klart att inte flyget stod klart för avfart vid deras kontor, men då han vägrade skriva på att han accepterade att lämna landet när han fick besked om utvisning så passade han på att sticka från deras kontor när kvinnan som höll i mötet gick iväg för att prata med någon.

    Han gick lugnt därifrån och åkte hem till mig igen. De vet ju ännu inte var han uppehållit sig.

    Han har bott här 1,5 år nu.

    Födelseattest har jag aldrig skrivit men han är registrerad som barnets pappa via familjerätten och finns med i Skatteverkets register nu.


    Jo jag fattade att han är registrerad som barnafar, var mera lite nyfiken på hur (personnr o sånt). O ni hade alltså varit tillsammans ca 6 månader innan du blev gravid. Hur tänkte du dig att det skulle bli om han aldrig får uppehållstillstånd? Jag menar, du kan väl inte gömma honom hos dig i all evighet.
  • Anonym (Anonym nu)
    Anonym (@@@) skrev 2016-02-29 15:00:06 följande:

    Jo jag fattade att han är registrerad som barnafar, var mera lite nyfiken på hur (personnr o sånt). O ni hade alltså varit tillsammans ca 6 månader innan du blev gravid. Hur tänkte du dig att det skulle bli om han aldrig får uppehållstillstånd? Jag menar, du kan väl inte gömma honom hos dig i all evighet.


    Vi har ju naturligtvis nu varit öppna med att han finns här. Det går inte att ändra på varken det faktum att han har stannat illegalt eller att han är pappa till vårt barn. Nej, han kan inte "gömma sig" här mer, nu är det öppet som sagt och får han inte uppehållstillstånd finns det inget jag kan göra åt det, tyvärr. Nu har jag förstått att han med största sannolikhet har rätt att få det för barnets skull, men om han måste återvända till hemlandet under tiden vi väntar så är det nog inte så stor chans att pojken har någon pappa kvar. Men vi har kommit till en punkt då det inte finns mer att göra, blir lite lätt avtrubbad, nästan avstängd i känslorna. Det blir som det blir.

    Vi har varit tillsammans längre än 6 mån innan graviditet, men han bodde inte här då.

    Han har uppgivit sitt personnummer och namn så som han finns skriven hos Migrationsverket. Utan fyra sista siffror.
Svar på tråden Vilken chans har han till uppehållstillstånd ?