• Kvarna

Kvinnliga incels

Män och kanske främst unga män beskrivs ganska barbariskt som då unga, arga och sexuellt frustrerade. Personer som inte finner sin plats i dagens samhälle och som målbild att beskriva dessa män används psykiskt sjuka personer som till råga på allt är aggressiva och vulgära.

Men kvinnliga incels då? I kvinnors fall kanske det inte handlar om ett ligg men som känner att dom är oförmögna att få det som anses norm d.v.s. villa, vovve, Volvo och barn. Kvinnor som kommit snett in i relationer där ligget var just ett ligg där det i efterhand bara var det som det handlade om från mannens sida där kvinnan känner sig sviken.

Min teori är att dessa istället för att näthata engagerar sig i feministiska organisationer. För att klargöra så alla feminister är inte incels men den aggressiva och manshatande delen av feminismen har sin livsnäring av kvinnliga incels. Det är deras sätt att få utlopp för sin frustration och bli bekräftade av andra i en liknande situation.

Som stöd för detta så vid feministiska tillställningar(föreläsningar, torgmöten e.t.c) så ser man folk som säkert har ett fint inre och många förtjänster men utseendet är inte på deras sida. Återigen alla är inte mindre vackra men du skulle inte i något annat sammanhang finna lika många objektivt mindre vackra människor i en grupp på 30-100 pers. Annars kan man ju bara googla, vill inte hänga ut folk så därför klistrar jag inte in exempel.

Så frågorna är ju varför talas det inte om kvinnliga incels och hur tar det sig i uttryck? Hur tror du deras frustration levs ut?   

• Svar på tråden Kvinnliga incels
  • Liberté

Kvinnliga incells är väl radikal feminister och liknande grupper som hatar och vill trycka ned män för deras inbillade fördomar om dessa som grupp?

Känns som det är precis samma retorik fast från en feminin sida.

• Anonym (s)
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 22:55:05 följande:
    Men sänker man kraven så gör man ju sig själv illa genom att tvinga sig mot sin vilja att vara med någon man inte vill ha. Varför tortera sig själv så? Bättre att vara utan sex för alltid. Jag vill inte ha någon ganska snäll. Då får det vara. Sluta försöka tvinga kvinnor att vara med män vi inte vill vara med. Så jäkla själviskt av dig. Det är ju bara för att ni män så gärna vill ha sex på bekostnad av andras viljor som dessa försök till övertalning sker! Låt kvinnor som inte vill vara med något de inte vill ha, vara ifred!! Respektera kvinnors åsikter! Respektera att kvinnor vet vad de vill ha! Och respektera att vi kan vänta hur länge som helst eftersom vi inte styrs av en kuk att ta det vi inte tycker om. Vi vill INTE det!
    Du verkar ha en rätt så trist syn på män. Varför tror du att alla män är svin? Jag är inte det. Jag försöker att vara god mot alla och är snäll. Men jag har kasst självförtroende och är singel på grund av det. Men jag och andra finns ändå även om vi inte gör väsen av oss.
  • Kermit1561
    Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:28:19 följande:

Jo det är det, tycker jag. Om jag har som krav att vara med en genuint snäll man och ingen sådan hittar jag så är ju alla andra som inte uppfyller kravet, som att ta vem som helst.

Jag förstår att du har problem att hitta sådana män, normala män vill inte ha kvinnor med så mycket problem som du har. Så länge du inte tar itu med dem lär du fortsätta träffa samma sort män med problem...
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Kvinnliga Incels) skrev 2020-01-21 23:53:21 följande:

Kvinnliga Incels är inte feminister, även om de delar aversionen mot män med extremfeminister. De är extremt få, och ännu mer hatiska/bittra än de manliga.

De hatar män för att män väljer andra kvinnor än dem, för mäns ytlighet, falskhet, hur de lurar kvinnor med kärlek och relationer bara för att få ligga, hur de bedrar, hur de inte vill skaffa barn med henne för att sedan skilja sig och skaffa barn med en annan kvinna när hon är för gammal för att få barn. osv osv osv.

De hatar även kvinnor för att män vill ha dem, för att de fått barn och det har inte de själva fått, för att de premierar män som beter sig illa vilket sprider sig till andra män att man skall bete sig illa, för att de behandlar män dåligt vilket leder till att män behandlar kvinnor som de själva dåligt.

De hatar samhället för att samhället blåst dem på barn genom att lura dem att utbilda sig och göra karriär istället för att skaffa barn.

Osv osv. Så det blir som en mix av åsikter från manliga Incels ihop med tokfeminism tillsammans i en extrem toxisk hatisk ältande sörja där man hatar allt och alla inklusive sig själv. fanns ett par såna på Incels. com eller vad det hette, kallade sig "Femcels" och var så otrevliga att de bannades även därifrån. vet ej vars de håller till nuförtiden. Kanske någon sluten facebookgrupp.

Skillnaden är väl att de inte blir terrorister eller förföljer/hotar män.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2020-01-27 12:10:35 följande:
    Skillnaden är väl att de inte blir terrorister eller förföljer/hotar män.
    Hur vet du att de inte hotar män? Jag skulle tro det finns ett mörkertal där på samma vis som det finns ett mörkertal när det gäller misshandel av män i förhållanden.
  • Anonym (Anonym signatur)
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-27 12:52:33 följande:

Hur vet du att de inte hotar män? Jag skulle tro det finns ett mörkertal där på samma vis som det finns ett mörkertal när det gäller misshandel av män i förhållanden.

De flesta män som blir utsatta för misshandel i heterosexuella förhållanden blir utsatta för psykisk misshandel.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (hmm) skrev 2020-01-27 12:52:33 följande:
    Jag har ännu inte hört talas om någon kvinnlig incel som skjutit med automatvapen på någon skola i USA tex som flera manliga incels gjort.
  • Anonym (Hmmm...)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2020-01-27 12:56:52 följande:
    De flesta män som blir utsatta för misshandel i heterosexuella förhållanden blir utsatta för psykisk misshandel.
    Precis. Inte många kvinnliga incels som spränger bomber och dödar tusentals människor.
  • Kermit1561
    Anonym (Hmmm...) skrev 2020-01-27 13:05:15 följande:
    Precis. Inte många kvinnliga incels som spränger bomber och dödar tusentals människor.
    Det finns inga incels över huvud taget, oavsett kön, som dödat tusentals människor. 
  • KlantSmurfen
    Anonym (Män) skrev 2020-01-23 21:59:28 följande: #12

Mitt manshat grundar sig i min misshandlande narcissistiska far som misshandlade mig i alla år från barn till vuxen ålder. Då tror man att alla män är så, föraktet mot män är stort. Welcome to proove me wrong. Så uppstod mitt förakt för män och jag har uttnyttjat alla män i min väg.

Anonym (Män) skrev 2020-01-26 02:28:19 följande: #36
    Jo det är det, tycker jag. Om jag har som krav att vara med en genuint snäll man och ingen sådan hittar jag så är ju alla andra som inte uppfyller kravet, som att ta vem som helst.
    Låga/höga krav är ofta i förhållande till hur man är själv. Är man lågutbildad och alltid varit arbetslös men anser att man förtjänar en karriärkvinna har man för höga krav.

Om man har en genuint snäll man som krav medan man själv har utnyttjat alla män i sin väg har man man alldeles för höga krav eftersom man själv inte lever upp till den standarden på långa vägar.
Svar på tråden Kvinnliga incels