• Anonym (mr nice guy)

Gå från nice guy till "bad boy"

Låter ganska töntigt på rubriken men det jag menar i grunden är att gå från att vara "för snäll" till mer självsäker.
    Är det någon som lyckats och kan dela med sig av tips?
    Använder youtube, chatGPT och skriver tankar och utmaningar, men skulle vara intressant att höra andras vägar. Det sitter ju så långt inrotat i systemet.
    Känner att jag gång på gång faller tillbaka, och jag är så otroligt trött på att vara mr nice guy.
    Klart man ska vara snäll, men vill bli mer säker på vad jag vill, hur jag vill ha det och inte vika mig gång på gång.
    Finns självklart inga quickfix! 

• Svar på tråden Gå från nice guy till "bad boy"
  • Anonym (MMannen)
    VandrandeRiddaren skrev 2025-03-18 07:36:38 följande:

Bad boys är hemska människor men nice guys är jätte härliga snälla människor att hänga med

Visst, Nice guysen är säkert trevligt för många men de är dåliga för sig själva så vi behöver hjälpa dem att hitta sig själva.
  • Anonym (ME)
    Anonym (Bad Boy) skrev 2025-03-17 23:23:14 följande:

Hej TS!

Jag känner igen mig dina problem, jag var en gång i tiden världens nice guy. Lät alltid tjejerna ta kontroll över mig samtidigt som jag bjöd på allt. Jag blev utnyttjad för att i slutändan hon skulle vara otrogen med någon annan macho man. Detta hände 5 gånger innan jag insåg att jag behövde ändra något med mig själv för att jag skulle kunna bli den familjeman jag drömde om att bli. 

Så jag började lyssna på män på olika poddar som snacka om hur man blir en riktig alfahane så som Tatebröderna osv. Jag började gymma på ett utegym utanför min lägenhet för att bygga en bättre kropp och mer självförtroende. Sen slängde jag mig helt enkelt ut i världen och prata med alla (snygga) tjejer på gatan för att lära mig hur kvinnor fungerar.

Det senaste året har jag nu varit med över 10 tjejer och det har alltid varit jag som var i kontroll, med mig i centrum. Med all tid jag har investerat i mig själv finns ingen chans att en tjej kan lämna mig nu då chansen att hon stöter på en man med högre värde än mig är under 1%. Jag planerar nu en resa till thailand för att hitta min fru för att de där har mer traditionella värderingar som placerar mig högre i hiarkin i familjen och samhället.

Lycka till TS, jag tror på dig!

Åh herregud måste vara något av det mest oattraktiva jag någonsin läst. Skojar du???
  • Anonym (Salladen)

Ja tror att det hänger på din matlagning.. Skrattande

• Anonym (Qwerty)

Att vara snäll är eftertraktat och definitivt inte någonting som du ska släppa. 

Däremot så behöver du kombinera snällheten med självförtroende och integritet. En man som har "jag är snäll" som sin identitet kommer nog inte få så många tjejer för den mannen saknar personlighet och är inte sig själv utan ändrar sig utifrån hur han tror att han ska vara för att omgivningen ska uppfatta honom som snäll. 

Att vara snäll är en egenskap bland många andra. Du kan vara självsäker, rolig och snäll på samma gång. 

Till exempel, en yngre släkting till mig och hans killgäng så är det ett gäng supersnälla killar. Snälla mot varandra, snälla mot sina flickvänner och snälla generellt. De är också festprissar med olika grad av högljuddhet, bra på att driva med både varandra och andra och har bra självförtroende. Kan uppfattas som "bröliga grabbgänget" men sedan sitter man ned och pratar med dom så har de djup och omtanke i sig och de har definitivt inte svårt att få tjejer (när de är singlar). 

Så fortsätt att vara snäll, men utveckla dig själv så att du också är något mer. 

• Anonym (Glenn)

Skaffa muskler och tatueringar. Addera lite attityd.

Agera självsäkert även om du inte känner dig sådan.

Ta en utmaning. Utsätt dig för något som känns nytt och lite otäckt.

Ta det osäkra du känner och gör något säkert.

• Anonym (Lyssna)
    Core skrev 2025-03-17 20:36:39 följande:

Man är inte mogen att dejta om insikterna inte kommit längre än så.. Mitt självförtroende och att jag alltid haft det lätt med kvinnor har alltid dragit med sig fördomar från andra män, och har fått många passivt aggressiva pikar om saken genom åren.

De som känner mig har däremot tyckt att jag varit för mjuk och fjantat med mina kvinnor till sin spets 😂

Det var väl fram till 30, nu några år senare stämmer det inte riktigt, men poängen är att är man vältränad, rakryggad och kan tala för sig själv kommer män med mindre för sig alltid sätta stämpeln bad boy, fuckboy eller rent av idiot. Väx i din egen maskulinitet istället för att spela Allan är mitt tips.

Lyssna på dessa goda råd.
  • Anonym (Lyssna)
    Anonym (Bad Boy) skrev 2025-03-17 23:23:14 följande:

Hej TS!

Jag känner igen mig dina problem, jag var en gång i tiden världens nice guy. Lät alltid tjejerna ta kontroll över mig samtidigt som jag bjöd på allt. Jag blev utnyttjad för att i slutändan hon skulle vara otrogen med någon annan macho man. Detta hände 5 gånger innan jag insåg att jag behövde ändra något med mig själv för att jag skulle kunna bli den familjeman jag drömde om att bli. 

Så jag började lyssna på män på olika poddar som snacka om hur man blir en riktig alfahane så som Tatebröderna osv. Jag började gymma på ett utegym utanför min lägenhet för att bygga en bättre kropp och mer självförtroende. Sen slängde jag mig helt enkelt ut i världen och prata med alla (snygga) tjejer på gatan för att lära mig hur kvinnor fungerar.

Det senaste året har jag nu varit med över 10 tjejer och det har alltid varit jag som var i kontroll, med mig i centrum. Med all tid jag har investerat i mig själv finns ingen chans att en tjej kan lämna mig nu då chansen att hon stöter på en man med högre värde än mig är under 1%. Jag planerar nu en resa till thailand för att hitta min fru för att de där har mer traditionella värderingar som placerar mig högre i hiarkin i familjen och samhället.

Lycka till TS, jag tror på dig!

Så oattraktivt. 
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Lyssna) skrev 2025-03-18 20:24:41 följande:
    Så oattraktivt. 
    Ändå har han kvinnor på löpande band.

Det är just kommentarer som din ovan som stärker åsikten om att kvinnor säger en sak och sedan gör en annan.

Kvinnor har och kommer alltid att välja en självsäker man framför en s.k. Nice guy.
  • Anonym (Pronomen)
    Carola Häggkvist skulle bara smällt som smör i solskenet om hon stött på Dog
    Anonym (Glenn) skrev 2025-03-18 19:59:53 följande:

Skaffa muskler och tatueringar. Addera lite attityd.

Agera självsäkert även om du inte känner dig sådan.

Ta en utmaning. Utsätt dig för något som känns nytt och lite otäckt.

Ta det osäkra du känner och gör något säkert.

Långt hår och läder, solbränd och solblekt på samma gång
    dog the bounty hunter. Männens man
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-18 20:33:43 följande:

Det är just kommentarer som din ovan som stärker åsikten om att kvinnor säger en sak och sedan gör en annan.

Kvinnor har och kommer alltid att välja en självsäker man framför en s.k. Nice guy.
    Och vad säger att en självsäker man inte också kan vara en nice guy?

Problemet är att det verkar finnas ett antagande att en man bara kan vara en enda sak.  Antingen är man snäll och då är man också vek, utan självförtroende, utan inititativförmåga, utan karisma mm

Att vara snäll är en fantastisk egenskap och du kan vara världens snällaste och också tatuerad, själsäker och charmig. Och du kan vara elak och liten, svag och utan självförtroende.

Om man är snäll och inte lyckas med kvinnorna är inte problemet att man är snäll, problemet är något annat. Behåll snällheten och utveckla även andra positiva sidor.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Qwerty) skrev 2025-03-18 21:15:31 följande:
    Och vad säger att en självsäker man inte också kan vara en nice guy?

Problemet är att det verkar finnas ett antagande att en man bara kan vara en enda sak.  Antingen är man snäll och då är man också vek, utan självförtroende, utan inititativförmåga, utan karisma mm

Att vara snäll är en fantastisk egenskap och du kan vara världens snällaste och också tatuerad, själsäker och charmig. Och du kan vara elak och liten, svag och utan självförtroende.

Om man är snäll och inte lyckas med kvinnorna är inte problemet att man är snäll, problemet är något annat. Behåll snällheten och utveckla även andra positiva sidor.
    I begreppet "Nice guy" ingår att inte vara självsäker. Att vara snäll är något annat.
  • Anonym (Qwerty)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-18 21:22:36 följande:
    I begreppet "Nice guy" ingår att inte vara självsäker. Att vara snäll är något annat.
    Ok, jag tänker nice guy som precis vad det låter.  En person som är snäll och sedan kan den snällheten kompletteras med en massa andra attribut, både positiva och negativa, som avgör om man är mer eller mindre attraktiv för en kvinna.  Och där attributet snäll alltid är ett plus.

Men det kanske har fått en helt annan innebörd i vissa kretsar? Frågar för att jag är genuint nyfiken.

Jag har aldrig hört en kvinna klaga på att en man är för snäll som egenskap. Däremot att de har klagat på andra egenskaper hos snälla killar (egenskaper som hade varit negativa hos vem som helst).
  • Anonym (A)
    Anonym (MMannen) skrev 2025-03-18 20:33:43 följande:

Skillnad på att ligga runt och vara relationsmaterial. Han ligger runt. 
Svar på tråden Gå från nice guy till "bad boy"