Inlägg från: Anonym (MMannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MMannen)

Gå från nice guy till "bad boy"

Anonym (mr nice guy) skrev 2025-03-17 10:44:40 följande:
    Gå från nice guy till "bad boy"

Låter ganska töntigt på rubriken men det jag menar i grunden är att gå från att vara "för snäll" till mer självsäker.
    Är det någon som lyckats och kan dela med sig av tips?
    Använder youtube, chatGPT och skriver tankar och utmaningar, men skulle vara intressant att höra andras vägar. Det sitter ju så långt inrotat i systemet.
    Känner att jag gång på gång faller tillbaka, och jag är så otroligt trött på att vara mr nice guy.
    Klart man ska vara snäll, men vill bli mer säker på vad jag vill, hur jag vill ha det och inte vika mig gång på gång.
    Finns självklart inga quickfix! 

Bra att du vill jobba på detta men glöm det där med bad boy. Det ger bara nya problem. Däremot ska du sluta vara Mr Nice guy.

Det handlar i grunden om att stå upp för den du är och inte bry dig om vad omgivningen tycker om dig. Det betyder också att du måste jobba på dig själv. För ok m du ska vara autentisk så måste ju din autentiska person ha åtråvärda egenskaper. 

Var ärlig, jobba hårt, träna och vårda din kropp, var ambitiös, sluta aldrig kämpa, Var respektfull mot andra människor, var ärlig med den du är. 
  • Anonym (MMannen)
    Core skrev 2025-03-17 20:36:39 följande:

Man är inte mogen att dejta om insikterna inte kommit längre än så.. Mitt självförtroende och att jag alltid haft det lätt med kvinnor har alltid dragit med sig fördomar från andra män, och har fått många passivt aggressiva pikar om saken genom åren.

De som känner mig har däremot tyckt att jag varit för mjuk och fjantat med mina kvinnor till sin spets 😂

Det var väl fram till 30, nu några år senare stämmer det inte riktigt, men poängen är att är man vältränad, rakryggad och kan tala för sig själv kommer män med mindre för sig alltid sätta stämpeln bad boy, fuckboy eller rent av idiot. Väx i din egen maskulinitet istället för att spela Allan är mitt tips.

Man är alltid mogen att dejta. Övning ger färdighet.
  • Anonym (MMannen)
    VandrandeRiddaren skrev 2025-03-18 07:36:38 följande:

Bad boys är hemska människor men nice guys är jätte härliga snälla människor att hänga med

Visst, Nice guysen är säkert trevligt för många men de är dåliga för sig själva så vi behöver hjälpa dem att hitta sig själva.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Lyssna) skrev 2025-03-18 20:24:41 följande:
    Så oattraktivt. 
    Ändå har han kvinnor på löpande band.

Det är just kommentarer som din ovan som stärker åsikten om att kvinnor säger en sak och sedan gör en annan.

Kvinnor har och kommer alltid att välja en självsäker man framför en s.k. Nice guy.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (Qwerty) skrev 2025-03-18 21:15:31 följande:
    Och vad säger att en självsäker man inte också kan vara en nice guy?

Problemet är att det verkar finnas ett antagande att en man bara kan vara en enda sak.  Antingen är man snäll och då är man också vek, utan självförtroende, utan inititativförmåga, utan karisma mm

Att vara snäll är en fantastisk egenskap och du kan vara världens snällaste och också tatuerad, själsäker och charmig. Och du kan vara elak och liten, svag och utan självförtroende.

Om man är snäll och inte lyckas med kvinnorna är inte problemet att man är snäll, problemet är något annat. Behåll snällheten och utveckla även andra positiva sidor.
    I begreppet "Nice guy" ingår att inte vara självsäker. Att vara snäll är något annat.
Svar på tråden Gå från nice guy till "bad boy"