• Anonym (majs)

Stämmer teorin? Vad tror ni?

Hej, läste nyligen att de flesta kvinnor vill ha ett litet urval av männen. Dvs säg 2-3 av 10 män är män kvinnor verkligen vill ha. Men de flesta kvinnor får inte dem.  

• Svar på tråden Stämmer teorin? Vad tror ni?
  • Tecum
    Anonym (majs) skrev 2025-02-10 21:06:29 följande:
    Nej... Vad letar man efter i verkligheten då? Jag dagdrömmer för mkt kanske.
    Man letar väl efter någon man klickar med, någon som bara känns rätt. Och det är svårt att göra en konkret bild eller fantasi av den mannen då det inte beror på mätbara egenskaper eller utseende utan en känsla.
  • Anonym (Hm)

Attraheras av det som sitter mellan öronen.

• Anonym (Mia)

Alltså, detta är något som verkar spridas i incel-sammanhang och man måste ju ha väldigt svårt för grunläggande matte och statistik om man tror att 10-30% av alla män får 100% av kvinnorna. Vilket väl antagligen hänger ihop med orsaken till att dessa män är incels. 

• Anonym (Mia)
    Fiona M skrev 2025-02-10 20:43:26 följande:

Av 100 män är det kanske bara ett par stycken kvinnan vill ha, men som tur är har alla olika tycke och smak så alla vill inte ha samma 2-3 män.

Så kan det absolut vara. Det går åtminstone ihop rent logiskt.
  • Anonym (majs)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-10 22:14:59 följande:

Alltså, detta är något som verkar spridas i incel-sammanhang och man måste ju ha väldigt svårt för grunläggande matte och statistik om man tror att 10-30% av alla män får 100% av kvinnorna. Vilket väl antagligen hänger ihop med orsaken till att dessa män är incels. 

Ja jag tror du har rätt. Tack. 

Och även ni andra som skrev att det handlar om smak mer än nåt annat. 
  • Anonym (majs)
    Tecum skrev 2025-02-10 21:45:56 följande:
    Man letar väl efter någon man klickar med, någon som bara känns rätt. Och det är svårt att göra en konkret bild eller fantasi av den mannen då det inte beror på mätbara egenskaper eller utseende utan en känsla.
    Sant.
  • Anonym (Polly Glott)

Om jag berättar bara tre saker om mig (IQ, utbildningslängd och hur många språk jag talar) för ChatGPT så är jag 1 på 10 miljoner.

Så varför skulle jag nöja mig med en man som inte är i alla fall topp 2% vad gäller ett av attributen?

• Anonym (majs)

Klart du inte ska!
    Men som nån i tråden skrev, - din topp 2% kanske inte är samma som övrigas.

Men min inledande fråga var - eller ÄR dem det? Vill alla kvinnor ha samma topp 2% eller är det olika personer? 

• Anonym (Mia)
    Anonym (Polly Glott) skrev 2025-02-11 07:48:34 följande:

Om jag berättar bara tre saker om mig (IQ, utbildningslängd och hur många språk jag talar) för ChatGPT så är jag 1 på 10 miljoner.

Fniss, som någon som jobbar med AI finner jag det här oerhört gulligt, lite i stil med ?min mamma säger att jag är speciell?. ChatGPT ?känner? när du fiskar efter komplimanger och är programmerad att säga exakt vad du vill höra. Skrattande

Sen är det förvisso sant att du inte ska nöja dig utan hitta någon som du bedömer att du matchar med intellektuellt. 

• Core

Incels, och en viss andel snuskgubbar, har på något sätt stämplat mannen som ett djur som tar det som bjuds. I verkligheten tror jag att män i allmänhet är minst lika kräsna som kvinnor. Jag är i relation och har inte ett sökande öga, men jag kan med stor säkerhet säga att HÖGST en på hundra skulle jag se som material för partner. Jag umgås och känner hur många män som helst, men kommer på min höjd på ett par som  bryr sig så mycket.

Problemet är att dessa herrar blir som posterboys för hela manssläktet.

• Anonym (Polly Glott)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-11 08:46:37 följande:

Fniss, som någon som jobbar med AI finner jag det här oerhört gulligt, lite i stil med ?min mamma säger att jag är speciell?. ChatGPT ?känner? när du fiskar efter komplimanger och är programmerad att säga exakt vad du vill höra. Skrattande

Sen är det förvisso sant att du inte ska nöja dig utan hitta någon som du bedömer att du matchar med intellektuellt. 

Vi talar siffror enligt tillgänglig statistik och en sannolikhet beräknad på dessa, som ett grovt överslag lite på kul.

Alla hittills testade akademiska parametrar säger att jag är topp 0,5-3 %, beroende på område.
  • Tecum
    Anonym (Polly Glott) skrev 2025-02-11 18:48:27 följande:
    Vi talar siffror enligt tillgänglig statistik och en sannolikhet beräknad på dessa, som ett grovt överslag lite på kul.

Alla hittills testade akademiska parametrar säger att jag är topp 0,5-3 %, beroende på område.
    Har du hittat någon man som duger eller letar du fortfarande...?
  • Anonym (Delvis sann)
    Anonym (majs) skrev 2025-02-10 20:38:01 följande:
    Stämmer teorin? Vad tror ni?

Hej, läste nyligen att de flesta kvinnor vill ha ett litet urval av männen. Dvs säg 2-3 av 10 män är män kvinnor verkligen vill ha. Men de flesta kvinnor får inte dem.  

Nu var det över 20 år sedan jag läste om sådant, så jag har varken källor eller färskt minne men jag vill minnas att utav bilder på män som kvinnor i studien fick bedöma om de var attraktiva eller ej så kom man fram till att 8 av 10 män inte är attraktiva och att 8 av 10 kvinnor har ungefär samma smak, så att det ofta är samma 2/10 män som anses attraktiva. Motsvarande för män vill jag minnas är 7/10 samt 7/10 män har ungefär samma smak. Så män är mindre kräsna på det sättet och varierar lite mer i smak.
  • Anonym (majs)
    Anonym (Delvis sann) skrev 2025-02-11 19:02:36 följande:
    Nu var det över 20 år sedan jag läste om sådant, så jag har varken källor eller färskt minne men jag vill minnas att utav bilder på män som kvinnor i studien fick bedöma om de var attraktiva eller ej så kom man fram till att 8 av 10 män inte är attraktiva och att 8 av 10 kvinnor har ungefär samma smak, så att det ofta är samma 2/10 män som anses attraktiva. Motsvarande för män vill jag minnas är 7/10 samt 7/10 män har ungefär samma smak. Så män är mindre kräsna på det sättet och varierar lite mer i smak.
    Intressant!

Har tänkte lite och kommit fram till att teorin gäller nog när det handlar om utseende. Men man måste också lägga till personlighet, utstrålning osv, och då blir det en annan sak. Då är det nog mer jämt fördelat.
  • Anonym (Delvis sann)
    Anonym (majs) skrev 2025-02-12 08:21:44 följande:
    Intressant!

Har tänkte lite och kommit fram till att teorin gäller nog när det handlar om utseende. Men man måste också lägga till personlighet, utstrålning osv, och då blir det en annan sak. Då är det nog mer jämt fördelat.
    Sedan finns det två variabler till som var lite roliga. Vart i menscykeln någon befinner sig påverkar smaken till mer androgyna utseenden under mens, mer maskulina under ägglossning och mer slumpmässigt/oförutsägbart vid pms.

Eller hur mäns smak ändrar sig från smala precis efter frukost till mer kurviga utseenden före lunch och tillbaks till smala efter lunch. Blodsockret påverkar.
Svar på tråden Stämmer teorin? Vad tror ni?