Inlägg från: Anonym (majs) |Visa alla inlägg
  • Anonym (majs)

Stämmer teorin? Vad tror ni?

Hej, läste nyligen att de flesta kvinnor vill ha ett litet urval av männen. Dvs säg 2-3 av 10 män är män kvinnor verkligen vill ha. Men de flesta kvinnor får inte dem.  

• Svar på tråden Stämmer teorin? Vad tror ni?
  • Anonym (majs)
    Tecum skrev 2025-02-10 20:41:51 följande:

Nej det tror jag inte. Då skulle vi haft många fler singelkvinnor.

Det handlar nog om att de fantiserar om drömprinsen, då blir urvalet mindre. Men fantasi och verklighet är inte samma sak.

Nej... Vad letar man efter i verkligheten då? Jag dagdrömmer för mkt kanske.
  • Anonym (majs)
    Fiona M skrev 2025-02-10 20:43:26 följande:

Av 100 män är det kanske bara ett par stycken kvinnan vill ha, men som tur är har alla olika tycke och smak så alla vill inte ha samma 2-3 män.

Sant.
  • Anonym (majs)

Teorin var dock att de flesta kvinnor ville ha samma män.

• Anonym (majs)

Men det ni svarat tyder ju på att det kanske inte stämmer.

• Anonym (majs)
    Anonym (Jag) skrev 2025-02-10 20:40:46 följande:

Jag vill ha snarare 2-3 av 50 män och de jag vill ha får jag oftast också.

Anonym (Linda) skrev 2025-02-10 20:58:13 följande:

Jag är extremt kräsen så dom män jag vill ha är oftast 2 av 50  och dom får jag oftast också då jag upplever att dessa män oftast är singlar i större utsträckning då alldeles för många nöjer sig... 

Skulle vara intressant att veta om ni gillar samma typ. Vad gillar ni för typer av män? Frågar genuint. 

Övriga svaren lutar ju mer åt att folk gillar olika trots allt. Men om ni gillar samma typ av män (och får dem) så är det ju också intressant aspekt.
  • Anonym (majs)
    Anonym (Mia) skrev 2025-02-10 22:14:59 följande:

Alltså, detta är något som verkar spridas i incel-sammanhang och man måste ju ha väldigt svårt för grunläggande matte och statistik om man tror att 10-30% av alla män får 100% av kvinnorna. Vilket väl antagligen hänger ihop med orsaken till att dessa män är incels. 

Ja jag tror du har rätt. Tack. 

Och även ni andra som skrev att det handlar om smak mer än nåt annat. 
  • Anonym (majs)
    Tecum skrev 2025-02-10 21:45:56 följande:
    Man letar väl efter någon man klickar med, någon som bara känns rätt. Och det är svårt att göra en konkret bild eller fantasi av den mannen då det inte beror på mätbara egenskaper eller utseende utan en känsla.
    Sant.
  • Anonym (majs)

Klart du inte ska!
    Men som nån i tråden skrev, - din topp 2% kanske inte är samma som övrigas.

Men min inledande fråga var - eller ÄR dem det? Vill alla kvinnor ha samma topp 2% eller är det olika personer? 

• Anonym (majs)
    Anonym (Delvis sann) skrev 2025-02-11 19:02:36 följande:
    Nu var det över 20 år sedan jag läste om sådant, så jag har varken källor eller färskt minne men jag vill minnas att utav bilder på män som kvinnor i studien fick bedöma om de var attraktiva eller ej så kom man fram till att 8 av 10 män inte är attraktiva och att 8 av 10 kvinnor har ungefär samma smak, så att det ofta är samma 2/10 män som anses attraktiva. Motsvarande för män vill jag minnas är 7/10 samt 7/10 män har ungefär samma smak. Så män är mindre kräsna på det sättet och varierar lite mer i smak.
    Intressant!

Har tänkte lite och kommit fram till att teorin gäller nog när det handlar om utseende. Men man måste också lägga till personlighet, utstrålning osv, och då blir det en annan sak. Då är det nog mer jämt fördelat.
Svar på tråden Stämmer teorin? Vad tror ni?