Inlägg från: Anonym (Delvis sann) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Delvis sann)

Stämmer teorin? Vad tror ni?

Anonym (majs) skrev 2025-02-10 20:38:01 följande:
    Stämmer teorin? Vad tror ni?

Hej, läste nyligen att de flesta kvinnor vill ha ett litet urval av männen. Dvs säg 2-3 av 10 män är män kvinnor verkligen vill ha. Men de flesta kvinnor får inte dem.  

Nu var det över 20 år sedan jag läste om sådant, så jag har varken källor eller färskt minne men jag vill minnas att utav bilder på män som kvinnor i studien fick bedöma om de var attraktiva eller ej så kom man fram till att 8 av 10 män inte är attraktiva och att 8 av 10 kvinnor har ungefär samma smak, så att det ofta är samma 2/10 män som anses attraktiva. Motsvarande för män vill jag minnas är 7/10 samt 7/10 män har ungefär samma smak. Så män är mindre kräsna på det sättet och varierar lite mer i smak.
  • Anonym (Delvis sann)
    Anonym (majs) skrev 2025-02-12 08:21:44 följande:
    Intressant!

Har tänkte lite och kommit fram till att teorin gäller nog när det handlar om utseende. Men man måste också lägga till personlighet, utstrålning osv, och då blir det en annan sak. Då är det nog mer jämt fördelat.
    Sedan finns det två variabler till som var lite roliga. Vart i menscykeln någon befinner sig påverkar smaken till mer androgyna utseenden under mens, mer maskulina under ägglossning och mer slumpmässigt/oförutsägbart vid pms.

Eller hur mäns smak ändrar sig från smala precis efter frukost till mer kurviga utseenden före lunch och tillbaks till smala efter lunch. Blodsockret påverkar.
Svar på tråden Stämmer teorin? Vad tror ni?