-
-
Svar på tråden Han pratar med sitt ex - blir arg när jag frågar
-
Det verkar som att han redan tappat känslorna för dig, förälskelsen har falnat. Oklart varför, men sånt händer. Tror inte det har med exet att göra. Kanske passar ni inte ihop.
Det enda du kan göra är att dra dig tillbaka, låt honom sakna dig. Om han inte hör av sig, okej då vet du att det är slut.
Sorry... -
Någon som har någon tanke? Känns som jag ska gå sönder av paniken att jag sabbat allt genom att vara så osäker. vet inte hur jag ska kunna rädda detta😭😭
-
Tack för svar! Du har kanske rätt, usch jag får panik.. hur kan man vara så kär som han var, bjöd med mig på släktträffar, stora ord om hur mycket han kände för mig och sen som från en dag till en annan är det bara borta 💔Tecum skrev 2025-02-03 20:09:40 följande:
Det verkar som att han redan tappat känslorna för dig, förälskelsen har falnat. Oklart varför, men sånt händer. Tror inte det har med exet att göra. Kanske passar ni inte ihop.
Det enda du kan göra är att dra dig tillbaka, låt honom sakna dig. Om han inte hör av sig, okej då vet du att det är slut.
Sorry...
-
Han backar och det låter som att han klandrar dig för det. Låt honom vara. Du blir aldrig bekväm, lättsam och härlig i sällskapet av någon som bjuder in dig med armbågen. Dumpa och gå vidare.
-
Det kallas lovebombing. Går det för rasande snabbt från dag ett så är risken rätt stor att det inte är särskilt solitt.Anonym (Helt förstörd) skrev 2025-02-03 20:13:13 följande:Tack för svar! Du har kanske rätt, usch jag får panik.. hur kan man vara så kär som han var, bjöd med mig på släktträffar, stora ord om hur mycket han kände för mig och sen som från en dag till en annan är det bara borta 💔
-
Han verkar tyvärr helt ha tappat känslorna. Det är bara att gå vidare. Sedan ska du inte låta NÅGON behandla dig så.
-
Lämna!
När du gör det och inte hör av dig kommer han att ångra sig och bli som han var i början. Då ska du fråga dig hur många vändor med samma mönster du vill ha med den här killen, för han kommer aldrig att bli på ett annat vis med dig.
... Han tycker att du är klängig nu när du fått känslor, för han grejar inte närhet. Det var därför han återupptog kontakten med exet när du blev kär- exet är nämligen inte "klängig" längre.
Det finns massor av män, det är bara för dig att välja hur du vill bli behandlad. -
Sitt med paniken en stund!Anonym (Helt förstörd) skrev 2025-02-03 20:10:31 följande:
Någon som har någon tanke? Känns som jag ska gå sönder av paniken att jag sabbat allt genom att vara så osäker. vet inte hur jag ska kunna rädda detta😭😭
Fråga dig sedan vad den här grabben faktiskt gjort för och mot dig! -
Ledsen men oavsett om han vill tillbaks till sitt ex eller inte så visar han rätt tydligt att han inte är.intresserad av dig längre. Synd att han är för feg för att göra slut och istället väljer att stöta dig ifrån sig. Om jag vore.du så skulle jag lämna omedelbums - det här är bara förnedrande och gör dig olycklig. Dra inte ut på det - det är ingen idé. Du förtjänar bättre! Kram
-
Tyvärr varit med om exakt samma. Det värsta tror jag är bristen på rakhet. Du märker ju att det är skillnad och att det är något men han vägrar säga. Samtidigt har han först presenterat dig som sin tjej men senare backar han och säger att ni bara dejtar och tar sig friheten att skriva med sitt ex dagligen. Vet precis vad du går genom. I mitt fall handlar det om en kille jag verkligen ser som mitt livs kärlek.
Tyvärr är det såhär att han är inkapabel att ha en seriös relation. Jag gjorde så att jag öppnade upp mig om mina starka känslor och hur jag såg på vår relation. Jag berättade också att vi inte kan ha en relation just pga att han inte kan kommunicera som en vuxen och just för att jag älskar honom går inte det utan ett avstånd först.
Jag berättade för honom att han i huvet levde kvar i sin gamla relation och därför inte hade behövt dejta mig. Vi kände redan varandra sedan länge så ja. Jag sa att det var helt skevt att han hade kontakt med sitt ex men eftersom han tyckte det var så fint att ha en god relation med mitt ex skulle jag acceptera att träffa mitt ex som bett om att få träffa mig. Som vänner naturligtvis vilket är ju så fint. Därefter tog jag avstånd.
-
Japp. När nån börjar så vet jag att det är fara å färde. Ts, när man blir placerad sådär på en piedestal utan egentligt skäl så kommer man med tiden att hamna inte i golvhöjd som en normal person utan lägre.Minkoppte skrev 2025-02-03 20:16:57 följande:Det kallas lovebombing. Går det för rasande snabbt från dag ett så är risken rätt stor att det inte är särskilt solitt.
-
Även commitment issuesAnonym (Tjejen) skrev 2025-02-03 22:39:22 följande:Japp. När nån börjar så vet jag att det är fara å färde. Ts, när man blir placerad sådär på en piedestal utan egentligt skäl så kommer man med tiden att hamna inte i golvhöjd som en normal person utan lägre.
-
Du blir rädd och osäker av hans beteende. Hade det varit bra så hade du känt spänning och trygghet, den där fina kombinationen vill man åt. Att vara avslappnad och rolig är inget som nån kan slå på sådär bara, man blir det när saker känns bra intuitivt.Anonym (Helt förstörd) skrev 2025-02-03 20:10:31 följande:
Jag hade stålsatt mig och avslutat. -
Varför kör du inte ett hårt slag bara. Skriv och skicka bara. Jag gillar dig men det här med exet och ditt off beteende funkar inte det gör mig allt för ledsen etc sen bara gå därifrån helt enkelt.Anonym (Tjejen) skrev 2025-02-03 22:44:14 följande:Du blir rädd och osäker av hans beteende. Hade det varit bra så hade du känt spänning och trygghet, den där fina kombinationen vill man åt. Att vara avslappnad och rolig är inget som nån kan slå på sådär bara, man blir det när saker känns bra intuitivt.
Jag hade stålsatt mig och avslutat. -
Var lite försiktig för Jag själv skulle backa om killen ändra beteende så snabbt . Hur blir de sen då?
-
Den termen känner jag inte till, det blir google. Tack för tips!Anonym (T) skrev 2025-02-03 22:41:43 följande:Även commitment issues
-
Ingen orsak :) vanligare än man tror. I mitt fall har killen div problem känner ju honom sen tidigare. så anklagar inte mig själv. men sorgligt när man älskar någon man nästan får men aldrig riktigtMinkoppte skrev 2025-02-03 23:11:20 följande:Den termen känner jag inte till, det blir google. Tack för tips!
-
Kollade lite. Ja, det låter väldigt dränerande och jag råder ingen människa att stanna kvar och utsätta sig för den smärtan. ❤️Anonym (T) skrev 2025-02-03 23:34:05 följande:Ingen orsak :) vanligare än man tror. I mitt fall har killen div problem känner ju honom sen tidigare. så anklagar inte mig själv. men sorgligt när man älskar någon man nästan får men aldrig riktigt
-
Minkoppte skrev 2025-02-03 23:48:33 följande:Kollade lite. Ja, det låter väldigt dränerande och jag råder ingen människa att stanna kvar och utsätta sig för den smärtan. ❤️
Mm det är det verkligen. Man skulle räkna ihop all den tid kvinnor i alla tider har lagt på att försöka förstå dessa män.
Jag träffar honom ibland oxg pratar mycket med honom för han är speciell för mig. Blir jag sugen på närhet går jag dit. Men jag har insett att han aldrig kommer bli min partner tyvärr. Det var en process att landa i det men mår mycket bättre nu när jag kommit över det. Då jag inte är inne i en fas att träffa någon seriöst nu ändå pga massa anledningar väljer jag att träffa honom när andan faller på eller prata med honom när jag behöver en man på det sättet men det hindrar inte mig från att senare kanske träffa någon för en seriös relation.
-
Var rädd om dig!Anonym (T) skrev 2025-02-04 00:00:01 följande:
Mm det är det verkligen. Man skulle räkna ihop all den tid kvinnor i alla tider har lagt på att försöka förstå dessa män.
Jag träffar honom ibland oxg pratar mycket med honom för han är speciell för mig. Blir jag sugen på närhet går jag dit. Men jag har insett att han aldrig kommer bli min partner tyvärr. Det var en process att landa i det men mår mycket bättre nu när jag kommit över det. Då jag inte är inne i en fas att träffa någon seriöst nu ändå pga massa anledningar väljer jag att träffa honom när andan faller på eller prata med honom när jag behöver en man på det sättet men det hindrar inte mig från att senare kanske träffa någon för en seriös relation.