• Anonym (??)

Han hävdar att han inte låg med henne

Min pojkvän berättade att han några månader innan vi träffades testade sig för könssjukdomar, "så han vet att han är ren" då hans ex visat sig ha både det ena och det andra... men samtidigt hävdar han att de aldrig hade sex? Hur går det ihop? Är det hypokondrin eller vad är grejen?

• Svar på tråden Han hävdar att han inte låg med henne
  • Ezmeraldah
    Tecum skrev 2025-01-29 17:47:48 följande:
    Men varför skulle han ljuga om det? Om du nu inte är svartsjuk...?
    För att han varit otrogen kanske. 
  • Anonym (??)

Hon är allvarligt psykiskt sjuk och han ville inte (enligt sig själv) ligga med henne. Nej han har inte varit otrogen mot mig, det här berättade han innan vi ens träffats. Han är en oversharer utan filter och berättar mer än jag vill veta.

• Anonym (??)
    Tecum skrev 2025-01-29 17:47:48 följande:
    Men varför skulle han ljuga om det? Om du nu inte är svartsjuk...?
    Jag vet inte, jag har ifrågasatt det, att jag inte får ihop det han sagt, men han håller fast vid att de inte haft sex och att han bara är nojjig och hypokondrisk.
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:22:34 följande:

Hon är allvarligt psykiskt sjuk och han ville inte (enligt sig själv) ligga med henne. Nej han har inte varit otrogen mot mig, det här berättade han innan vi ens träffats. Han är en oversharer utan filter och berättar mer än jag vill veta.

Hur vet han att hon var otrogen? Hon kanske blev smittad innan de träffades men fick symtom först senare? 

Om han är en "oversharer" kan han visa i 1177-appen att han har testat sig. Tog han hiv-test också?

Vad har hans ex för psykisk sjukdom? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:22:34 följande:

Ville han inte ens sova i samma säng som hon för att hon var psykiskt sjuk? Varför? Han var alltså kär i henne? Sov de i olika rum eller hur gick det till? 

Och så kom hon hem en dag och sa "Älskling, jag var och tog klamydiatest förra veckan och idag ringde barnmorskan och sa att testet var positivt! Bara så du vet alltså, du kan ju inte vara smittad för vi har ju inte haft sex." 
  • Anonym (??)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 18:32:18 följande:
    Hur vet han att hon var otrogen? Hon kanske blev smittad innan de träffades men fick symtom först senare? 

Om han är en "oversharer" kan han visa i 1177-appen att han har testat sig. Tog han hiv-test också?

Vad har hans ex för psykisk sjukdom? 

Hon påstod att det var saker som legat latent, men han trodde inte på det. Han testades för allt sa han. Han visar säkert om jag ber om det, men förstår inte varför han skulle ljuga om den biten, tror isf mer på att han ljuger om att de aldrig gick längre än kyssar.

Flera, hon bor på stödboende nu.

• Anonym (??)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 18:36:13 följande:
    Ville han inte ens sova i samma säng som hon för att hon var psykiskt sjuk? Varför? Han var alltså kär i henne? Sov de i olika rum eller hur gick det till? 

Och så kom hon hem en dag och sa "Älskling, jag var och tog klamydiatest förra veckan och idag ringde barnmorskan och sa att testet var positivt! Bara så du vet alltså, du kan ju inte vara smittad för vi har ju inte haft sex." 
    Han säger att han inte var kär i henne, att han bara tyckte synd om henne. Ja han ska ha sovit på soffan hos henne och tvärtom. Enligt honom hade de inte ens samma rum på hotell.
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:42:08 följande:

Hon påstod att det var saker som legat latent, men han trodde inte på det. Han testades för allt sa han. Han visar säkert om jag ber om det, men förstår inte varför han skulle ljuga om den biten, tror isf mer på att han ljuger om att de aldrig gick längre än kyssar.

Varför trodde han inte på henne? 

Om det nu är som du beskriver, varför tror du då att han ljuger? Om allt detta stämmer, så kan det väl stämma att de inte hade sex? Hur gamla är de och hur länge var de ihop? Bodde han hos henne?
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:43:36 följande:
    Han säger att han inte var kär i henne, att han bara tyckte synd om henne. Ja han ska ha sovit på soffan hos henne och tvärtom. Enligt honom hade de inte ens samma rum på hotell.
    Men då var de ju inte ens ihop utan vänner. Han kanske ändå blev svartsjuk och kände sig sviken när han misstänkte att hon var otrogen. 

Du verkar ju tro på allt han säger så vad är då problemet? Lita på honom och släpp det här? 
  • Anonym (??)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 18:52:22 följande:
    Varför trodde han inte på henne? 

Om det nu är som du beskriver, varför tror du då att han ljuger? Om allt detta stämmer, så kan det väl stämma att de inte hade sex? Hur gamla är de och hur länge var de ihop? Bodde han hos henne?

Flera anledningar, men sättet hon sa det på och att han kom på henne med att ha flera fb-konton som han var blockad på tex.

Men varför fick han då sån panik att testa sig?

De är 40-50 och de bodde inte ihop. Bodde i olika delar av landet och träffades bara ibland. Var ihop 1-1,5 år nånting. De hade ett avbrott och blev tillsammans igen.

• Anonym (??)
    Ezmeraldah skrev 2025-01-29 18:55:09 följande:
    Men då var de ju inte ens ihop utan vänner. Han kanske ändå blev svartsjuk och kände sig sviken när han misstänkte att hon var otrogen. 

Du verkar ju tro på allt han säger så vad är då problemet? Lita på honom och släpp det här? 
    Nej de var tillsammans. Är inte hela grejen med tråden att jag INTE tror på allt han säger?
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:42:08 följande:

Vill du veta om han legat med henne så be honom visa 1177. Står det där att han testat sig och var frisk så kan det förstås ändå vara så att han legat med henne men då finns det ju ingen anledning för honom att ljuga om det. Visar det sig att han inte alls har testat sig eller att han var smittad så kan man ju misstänka att han ljugit om fler saker. Det är ingen garanti men det kan ge dig en ledtråd. Det är nog det du kan göra för att komma närmast sanningen.
  • Anonym (?)
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:58:44 följande:
    Nej de var tillsammans. Är inte hela grejen med tråden att jag INTE tror på allt han säger?
    Klart han ljuger. Vad tänker du göra nu?
  • Anonym (??)
    Anonym (Elsa) skrev 2025-01-29 18:58:42 följande:

Spelar det någon roll ? 

Ja, för mig spelar det roll att han ljuger. Om han ljuger om något så meningslöst, som jag inte ens frågat om eller skulle få veta om han inte berättade till att börja med, vad mer kan han ljuga om?
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:57:47 följande:

Men varför fick han då sån panik att testa sig?

Det kan man väl få när nån annan är smittad? Man kan väl tänka "oj tänk om jag också har nåt" om en kompis har fått klamydia? Han kanske hade legat med andra tjejer? 
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 18:58:44 följande:
    Du tror på en massa märkliga omständigheter men inte på just den detaljen. Be honom visa 1177, det är mitt råd. 

Det väl inte sjyst eller ärligt att bli ihop med nån man inte är kär i? Då har han ju ljugit för henne? Och sen anklagat henne för otrohet? 

Varför skulle han ljuga om att han inte hade sex med henne? För att hon bor på stödboende och att han är rädd att nån ska tycka att han är oansvarig? För att han har utnyttjat på nåt sätt? Hon kanske har anklagat honom för nåt? Eller är hon supersnygg och han tänker att du kan bli svartsjuk? Eller varför tvivlar du på just den detaljen? 
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 19:00:17 följande:
    Ja, för mig spelar det roll att han ljuger. Om han ljuger om något så meningslöst, som jag inte ens frågat om eller skulle få veta om han inte berättade till att börja med, vad mer kan han ljuga om?
    Men han kanske inte gör det? Om det stämmer att han testade sig och var frisk så finns det ju ingen anledning att misstänka nåt. Kolla 1177 så kommer du närmare sanningen.
  • Ezmeraldah
    Du sa ju att han är en "oversharer" som berättar allt? Vad mer kan han ljuga om? Ja, till exempel att han testade sig INNAN han träffade dig och att han var frisk då. 
  • Ezmeraldah

Hur är han annars då? Ärlig? Traditionell? Varit gift och har barn? Har haft långa relationer? Hur var han när ni träffades, ville han ha sex direkt eller var han mer gammaldags? Var han noga med kondom? Frågade han om du testat dig? Beter han sig "hypokondriskt" i vardagen? Det kanske var så att han inte låg med henne av rädsla för att bli smittad? Av vilken anledning hade han inte haft sex på "många år"? Han kanske är en sjyst person som inte vill utnyttja nån som är psykuskt sjuk och som är noga med att testa sig och berätta det för sin partner? Kanke är vi ibland så vana  vid att män är svin så vi tror att det är nåt skumt när en man beter sig bra? Nånting är det ju som gör att du tvivlar på det han säger... 

• Anonym (Elsa)
    Varför frågar du honom inte ? Är ju inget konstigt att du undrar varför han testar sig för könssjukdomar när han inte haft sex. Jag hade undrat det... va ihop med en hypokondriker är ju inget kul.
Svar på tråden Han hävdar att han inte låg med henne