• Anonym (??)

Han hävdar att han inte låg med henne

Min pojkvän berättade att han några månader innan vi träffades testade sig för könssjukdomar, "så han vet att han är ren" då hans ex visat sig ha både det ena och det andra... men samtidigt hävdar han att de aldrig hade sex? Hur går det ihop? Är det hypokondrin eller vad är grejen?

• Svar på tråden Han hävdar att han inte låg med henne
  • Anonym (??)
    Anonym (Kvinna med koll) skrev 2025-01-29 14:23:55 följande:

Det är inget bra tecken för er relation om du redan nu är retroaktivt svartsjuk på en relation han hade innan ni var ihop. Inget gott kommer ur att förhöra sin partner om sexuella relationer innan ni träffades, det skapar bara misstro, svartsjuka och elände.

Va? Är inte det minsta svartsjuk, det jag undrar är om han ljuger och det är isf LÖGNEN jag reagerar på. Har aldrig förhört honom, det är han själv som berättade.
  • Anonym (??)
    Lynx123 skrev 2025-01-29 14:30:54 följande:

Han kanske har en egen definition på vad sex är?

Enligt honom var de inte nakna tillsammans och sov inte heller i samma säng när de var hos varandra.
  • Anonym (Naiv)

Eller är det något fel mentalt på någon av dem...?

• Lynx123
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 14:38:47 följande:
    Enligt honom var de inte nakna tillsammans och sov inte heller i samma säng när de var hos varandra.
    Fast det var väl ingen vidare förklaring? De kanske inte var NAKNA och de kanske inte SOV i samma säng. Det betyder inte att de inte hade sexuellt umgänge som.kan leda till.könssjukdomar.
  • Tecum
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 14:25:58 följande:
    Va? Är inte det minsta svartsjuk, det jag undrar är om han ljuger och det är isf LÖGNEN jag reagerar på. Har aldrig förhört honom, det är han själv som berättade.
    Men varför skulle han ljuga om det? Om du nu inte är svartsjuk...?
  • Anonym (A)
    Anonym (Naiv) skrev 2025-01-29 15:32:19 följande:

Klart att de har haft sex.

Tror jag också
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 14:38:47 följande:
    Varför gjorde de inte det? Var hon ung och religiös och ville vänta till giftermålet? Eller vad svarade han när du frågade varför? Och varför skrev du inte varför i ditt första inlägg? Det är liksom ganska grundläggande information i det här... 
  • Ezmeraldah
    Anonym (??) skrev 2025-01-29 13:47:33 följande:

Det jag inte kan låta bli att undra är om han ljugit gällande henne. Jag utgick ifrån att de självklart varit intima, men när han så intensivt nekar till det skulle det inte kännas bra att han ljugit. Att det ens kom upp var för att han berättade att hennes otrohet kom fram iom att hon blev smittad och att det då omöjligt kunde komma från honom.

Vadå kom upp? Berättade hon för honom att hon blivit smittad? Varför gjorde hon det om ville dölja otroheten? 

Jag tror att han hittar på det här för att han varit otrogen mot dig och blivit smittad och vill "gardera" sig i förebyggande syfte, för att du inte ska misstänka honom om du är smittad.

Alternativt vill han skrämma dig från att vara otrogen men det första alternativet är betydligt mer troligt.

1. Gå och testa dig.

2. Be honom logga in på 1177 och visa dig att han faktiskt har testat sig. 

3. Fråga hans ex om det stämmer att de inte hade sex.  
Svar på tråden Han hävdar att han inte låg med henne