Anonym (Jag) skrev 2025-01-15 14:06:56 följande:
Det där är en väldigt svår balansgång, för om man visar att man är kär, även om det är ljumma känslor, så kommer det att spä på den andras.
Mmm, fast varför skall man se det som en "balansgång"..? Varför skall man hålla inne med vad man
börjar känna..? Visst sjutton är det läskigt, kanske, för man vet inte om ens egna känslor kommer att bli besvarade... av motparten...
sen kanske man inte behöver börja använda ordet "älska", "jag älskar dig" pang.bom. Redan efter ett par dejter... men varför skall man inte vara ärlig? främst mot sig själv?
Så här, jag är lite äldre. Frånskild. Är i en ny relation sedan knappt ett år. Inte för att jag nödvändigtvis kände ett starkt behov att träffa någon ny, men det blev en "match", en dejt, som blev flera dejter. Jag var helt och håller klar med min skilsmässa utifrån känslomässig aspekter gentemot mitt ex, vilket även avhandlades tidigt gentemot min dejt (rak fråga från henne!)... (som idag är min flickvän/särbo, som väckte känslor av att vara kär, att kunna bli förälskad igen, och där vi idag säger till varandra att vi älskar varandra.).
Tillbaka till TS. Jag tycker att du skall göra upp med ditt förflutna. Lägga din "olyckliga kärlek" till handlingarna. Alternativt gör upp med det på riktigt (!) vis a vis ditt ex. Du skriver att det har gått flera år. Hur har dessa år sett ut mellan dig och ditt ex..? Har ni någon kontakt? Hur ser hans liv ut? Har han gått vidare? Ingen mår bra av att leva i det förflutna, speciellt om det väcker känslor kring "olycka"...
Öppna istället upp dörren till nuet och en framtid!