Inlägg från: Fjäril kär |Visa alla inlägg
  • Fjäril kär

Är det rätt att dejta som olyckligt kär?

Jag tycker inte det låter som du har skuldkänslor eller är kär i ditt ex. Jag tror att du fastnat hos tankarna på exet för att du är rädd.
    Du är rädd att hamna i samma sits igen med uppbrott, sårade känslor , besvikelse osv osv .

Du använder ditt ex som ursäkt för att slippa bli kär. Men nu har du hamnat där och nu håller du på att tappa din snuttefilt och det skrämmer dig.  Att bli kär igen innebär också möjlighet till att bli sårad och lämnad. 

• Fjäril kär
    Anonym (Otrohetskänsla?) skrev 2025-01-16 16:54:10 följande:
    Min ex är numera gift och har två barn med henne han lämnade mig för. Ingen kontakt i verkliga livet bara lite via sociala medier. Hans liv har gått vidare, men jag fastnade. Eller tills nyligen fastnade.

Kan jag bli en crazy dog lady istället kanske. Jag är inte mycket för katter.
    Då hade jag helt rätt.

Du är överhuvudtaget inte kär i ditt ex utan du är livrädd.. rädd för att hamna en gång till i samma sits. 

Men att bli sårad är en del av livet. Är det inte en partner så är det en kollega , bästa vän eller släkting som nån gång eller flertalet gånger sårar dig på ett eller annat sätt. Du kan inte fastna för varje gång det händer. Då kommer du aldrig få ett vettigt liv. 
Svar på tråden Är det rätt att dejta som olyckligt kär?