Är det rätt att dejta som olyckligt kär?
Jag har med en liknande situation. Olyckligt kär i en man som verkar ha brutit all kontakt. Jag hoppas fortfarande... Tänker kontakta honom om några veckor och se om han fortfarande är upprörd eller om det finns någon som helst chans...
Och idag ska jag på dejt med en kille. Det känns jättejobbigt att vara olyckligt kär samtidigt, men den här dejten är inte för kärlek utan för att hitta en älskare och vi är båda medvetna om att det är syftet. Så jag mår inte dåligt mot någon av de två männen, bara för mig själv att jag inte vet hur jag kommer att känna, om jag kan vara med någon annan så här snart (det har gått en månad, tekniskt sett). Men jag hoppas det känns så pass rätt att vi kan trivas med varandra och fortsätta ses. Jag tror jag skulle må väldigt bra av det, och jag slipper tänka på den förra hela tiden. Kanske att jag blir lycklig en dag igen, snabbare än om jag bara ska gå omkring och vara olycklig hela tiden.
I ditt fall skulle jag säga att exet inte alls har med saken att göra, det har dessutom gått jättelång tid. Den du borde tänka på är den du ska träffa, om det är sjysst mot honom. Det jag skulle rekommendera är att du satsar på en "rebound" först så du kan komma över ditt ex, någon som du träffar även om du vet att det inte blir något långvarigt (man vet aldrig, men man kan ju utgå från det) för att sedan vara öppen att ge din kärlek till en ny man, på rätt sätt. Just nu känns det som att det finns risk att du (utan att han är medveten om det) kan göra fel mot den du ska träffa.