• Anonym (Gymkillen)

Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?

Hej kvinnor, jag är en kille som sen ngefär ett år tillbaka tränar flitigt på gym.

nu vet jag att man inte ska haka upp sig på utseende för mycket. Men en sak jag lagt märke till är att många kvinnor verkar föredra en lagom tränad kropp framför en överdrivet tränad.

Att killen ska ha ett väldefinerat sexpack är inte så populärt som man kan tro?

en mer atletisk kropp där de syns att man tränar men magrutorna måste inte nödvändigtvis synas är det som verkar gå hem mest?

vad säger ni kvinnor här inne? är det en korrekt observeration? om man nu ska tänka generell, alla kvinnor tycker ju olika men majoriteten verkar tycka såhär.
  • Svar på tråden Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?
  • Anonym (Urban)
    Anonym (En haj med humor) skrev 2024-08-17 17:31:43 följande:

En kvinna med mer framåttänkande hjärna tänker att den där mannen inte kommer att ha tid att bli förälder eller göra sin del i ett hem för han måste ju hänga på gymmet 12-15 timmar/vecka.

Sexpackssnubbarna var aldrig acceptabelt pappamaterial för mig som är akademiker och högbegåvad. Jag ville ha en partner som tränar för hälsans skull och investerar i jobb och familj för resten, och det hittade jag.

Varför ser du dig som högbegåvad?
  • Anonym (Beth)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 18:54:16 följande:
    Hur lång är du?
    168, men jag är kvinna.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-16 19:02:13 följande:
    Forskning visar snarare att män bryr sig mer om det visuella. Och män föredrar nästan alltid smala kvinnor. 
    Varför får alla kvinnor knulla när de vill då? Jag tror det beror på att kvinnor är mycket mer kräsna. Därav i praktiken mer utseendefixerade. 
  • Anonym (K)

Lagom tränad, ja. Överdrivet tränad är mindre snyggt än en lagom tränad. överviktig eller smaltjock är dock sämst. 

• Anonym (Urban)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 18:59:07 följande:
    Varför får alla kvinnor knulla när de vill då? Jag tror det beror på att kvinnor är mycket mer kräsna. Därav i praktiken mer utseendefixerade. 
    Alltså jag menar samtidigt att män är mindre kräsna. Denna skillnad gör att många fler män går utan sex.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Beth) skrev 2024-08-17 18:56:35 följande:
    168, men jag är kvinna.
    Jag kan förstå om du vill ha någon som är längre än du, men att kalla någon puttefnask på det sättet är ganska ruttet och onödigt.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (K) skrev 2024-08-17 19:02:45 följande:

Lagom tränad, ja. Överdrivet tränad är mindre snyggt än en lagom tränad. överviktig eller smaltjock är dock sämst. 

Så de är sämre människor? Du uttrycker dig okänsligt.
  • Anonym (Beth)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 19:06:59 följande:
    Jag kan förstå om du vill ha någon som är längre än du, men att kalla någon puttefnask på det sättet är ganska ruttet och onödigt.
    Kanske hårda ord, men vi kvinnor vill ha långa män, helst över medel. Finns en del kvinnor som säger annorlunda, men det är mest att de försöker vara snälla.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 18:59:07 följande:

Kvinnors kräsenhet handlar mycket mer om personlighet. Däremot har de nästan alltid ett krav på att mannen ska vara längre än dem själva. Utöver det har de inte jättehöga krav på utseendet men de har någon form av grundläggande krav på hygien och att mannen inte är för överviktig.

Hos män finns det säkert en ganska stor grupp män som inte har speciellt höga krav eftersom de sällan eller aldrig får ligga. Men bland män som får ligga så är kvinnans kroppsform mycket viktigare för att göra mannen upphetsad. Och ska man ta steget för en relation så ställer mannen ännu högre krav. Män som är hyfsat attraktiva vill sällan vara med en överviktig kvinna. 

• Anonym (En haj med humor)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 18:55:43 följande:
    Varför ser du dig som högbegåvad?
    För att det är fakta.

Varför undrar du?
  • Anonym (AgentV)

Det stämmer för mig iaf. Supertränade killar har en livsstil som inte passar ihop med min. Jag passar mer ihop med folk som gör saker lite måttligt. 

• Anonym (Urban)
    Anonym (En haj med humor) skrev 2024-08-17 21:40:10 följande:
    För att det är fakta.

Varför undrar du?
    Det är sällsynt att någon säger det om sig själv. Därför undrade jag vad du grundar det på. Att bara säga "fakta" blir väldigt godtyckligt.
  • Anonym (hammy)
    Aliona skrev 2024-08-15 19:07:05 följande:

Jag har alltid varit svag för slanka men vältränade män, tänk surfare. Mer muskler än så vill jag inte att han ska ha. Och jag har hellre en slimmad kropp utan så mycket synliga muskler än en biffig. 

Men det är ju bara det rent estetiska, typ när man ser någon på bild eller på stranden. I verkligheten är ju sexighet mycket mer än muskler och kroppsfett. Den i särklass sexigaste man jag nånsin haft var kort, hade stora armmuskler och rund mage. 

Haha, exakt samma här, på båda punkter. Skulle också ge surfare som exempel t.o.m. :D
  • Anonym (hammy)
    Aliona skrev 2024-08-15 19:07:05 följande:

Jag har alltid varit svag för slanka men vältränade män, tänk surfare. Mer muskler än så vill jag inte att han ska ha. Och jag har hellre en slimmad kropp utan så mycket synliga muskler än en biffig. 

Men det är ju bara det rent estetiska, typ när man ser någon på bild eller på stranden. I verkligheten är ju sexighet mycket mer än muskler och kroppsfett. Den i särklass sexigaste man jag nånsin haft var kort, hade stora armmuskler och rund mage. 

Haha, exakt samma här, på båda punkter. Skulle också ge surfare som exempel t.o.m. :D
Svar på tråden Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?