• Anonym (Gymkillen)

Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?

Hej kvinnor, jag är en kille som sen ngefär ett år tillbaka tränar flitigt på gym.

nu vet jag att man inte ska haka upp sig på utseende för mycket. Men en sak jag lagt märke till är att många kvinnor verkar föredra en lagom tränad kropp framför en överdrivet tränad.

Att killen ska ha ett väldefinerat sexpack är inte så populärt som man kan tro?

en mer atletisk kropp där de syns att man tränar men magrutorna måste inte nödvändigtvis synas är det som verkar gå hem mest?

vad säger ni kvinnor här inne? är det en korrekt observeration? om man nu ska tänka generell, alla kvinnor tycker ju olika men majoriteten verkar tycka såhär.
  • Svar på tråden Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?
  • Anonym (..)

Normal. Tycker inte att magrutor är speciellt snyggt heller. Manskroppar är inte lika fina som kvinnokroppar. 

• Anonym (Ok)
    Anonym (Gymkillen) skrev 2024-08-15 17:56:12 följande:
    Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni? Hej kvinnor, jag är en kille som sen ngefär ett år tillbaka tränar flitigt på gym.

nu vet jag att man inte ska haka upp sig på utseende för mycket. Men en sak jag lagt märke till är att många kvinnor verkar föredra en lagom tränad kropp framför en överdrivet tränad.

Att killen ska ha ett väldefinerat sexpack är inte så populärt som man kan tro?

en mer atletisk kropp där de syns att man tränar men magrutorna måste inte nödvändigtvis synas är det som verkar gå hem mest?

vad säger ni kvinnor här inne? är det en korrekt observeration? om man nu ska tänka generell, alla kvinnor tycker ju olika men majoriteten verkar tycka såhär.
    Hur har du kommit fram till den slutsatsen?
  • Anonym (Normala)

Hej!

Jag föredrar normalviktig, men gärna med lite extra fett. Tycker att det känns manligt på något vis. Helt okej med muskler, men det får absolut inte kännas för vältränat.

• Anonym (Q)

Har inte mannen välutvecklad hjärna och humor, spelar inte kroppstypen nån roll. De som tillbringar överdrivet mycket tid på gymmet är ofta självcentrerade och har lite tid för annat, så de övertränade går bort för min del.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (Normala) skrev 2024-08-16 09:07:01 följande:

Hej!

Jag föredrar normalviktig, men gärna med lite extra fett. Tycker att det känns manligt på något vis. Helt okej med muskler, men det får absolut inte kännas för vältränat.

Håller med helt. Min sambo är 186 cm och väger typ 90 kg. Lite fett ovanpå ganska mycket muskler.

Är själv lite tjock efter en graviditet ovh han verkar gilla mig ändå.
  • Anonym (Rockstar)

Jag gillar "rockstjärnekroppar" - smala, seniga, sexiga. Muskelpaket är totalt avtändande. Visst, sen kan det vara fint med lagom tränade kroppar också.

• Anonym (Mannen)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-16 01:07:49 följande:

Kvinnor är mycket mer utseendefixerade när det gäller det kroppsliga än vad män är. Män är mer varierade på så sätt att för alla kvinnliga kroppsbyggnader finns det en grupp män som tänder på dessa. i princip alla kvinnor däremot har samma kroppsideal när det gäller män. Det ska helst vara en vältränad man, möjligtvis normal, men absolut inte någon som är överviktig. Precis som i svaren här, märks det tydligt överallt i samhället.

Forskning visar snarare att män bryr sig mer om det visuella. Och män föredrar nästan alltid smala kvinnor. 
  • Anonym (En haj med humor)

En kvinna med mer framåttänkande hjärna tänker att den där mannen inte kommer att ha tid att bli förälder eller göra sin del i ett hem för han måste ju hänga på gymmet 12-15 timmar/vecka.

Sexpackssnubbarna var aldrig acceptabelt pappamaterial för mig som är akademiker och högbegåvad. Jag ville ha en partner som tränar för hälsans skull och investerar i jobb och familj för resten, och det hittade jag.

• Anonym (Beth)

Sålänge han inte är en puttefnask, typ under 174 cm. Sen såklart de självklara, inte kraftig fetma, inte ett skelett etc...

• Anonym (Urban)
    Anonym (Beth) skrev 2024-08-17 17:34:46 följande:

Sålänge han inte är en puttefnask, typ under 174 cm. Sen såklart de självklara, inte kraftig fetma, inte ett skelett etc...

Hur lång är du?
Svar på tråden Kvinnor: vilken kroppstyp föredrar ni?