Psykisk misshandel
Hej!
Min relation med min sambo sen 9 år tillbaka har givit mig en sådan psykisk ohälsa pga av manipulation, narcissistiskt beteende och kontrollbeteende att jag inte kan fungera bland människor.
Jag är en väldigt extrovärt person och öppnar upp mig ganska lätt och kan prata ganska öppet om saker och ting.
Jag var ute nu ikväll och tog ett par öl på lokala haket som jag och sambon gått till gemensamt genom åren och träffade några (som jag känner lite, men inte så mycket). Jag pratade lite om min relation och hur detta påverkat mig genom åren. Jag nämnde inte sambon vid namn eller vem han är, utan mer kring mitt mående pga av relationen. Jag är nu livrädd att detta ska komma fram till exsambon att jag pratat och hur han kan reagera på detta. Hur ska jag tänka i det här. För mig handlade det inte om att smutskasta honom på något vis, utan mer att få prata ut och lätta min egna tyngd i det hela. Jag nämnde ändå fina saker om honom också, så allt var inte negativt.
Jag är i en så dålig plats i livet där jag inte fungerar och släpper ut det jag tänker och känner, och nej, det är inte alltid bra, det vet jag.