Inlägg från: Anonym (Kaoshjärna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaoshjärna)

Psykisk misshandel

Hej!
    Min relation med min sambo sen 9 år tillbaka har givit mig en sådan psykisk ohälsa pga av manipulation, narcissistiskt beteende och kontrollbeteende att jag inte kan fungera bland människor. 
    Jag är en väldigt extrovärt person och öppnar upp mig ganska lätt och kan prata ganska öppet om saker och ting. 
    Jag var ute nu ikväll och tog ett par öl på lokala haket som jag och sambon gått till gemensamt genom åren och träffade några (som jag känner lite, men inte så mycket). Jag pratade lite om min relation och hur detta påverkat mig genom åren. Jag nämnde inte sambon vid namn eller vem han är, utan mer kring mitt mående pga av relationen. Jag är nu livrädd att detta ska komma fram till exsambon att jag pratat och hur han kan reagera på detta. Hur ska jag tänka i det här. För mig handlade det inte om att smutskasta honom på något vis, utan mer att få prata ut och lätta min egna tyngd i det hela. Jag nämnde ändå fina saker om honom också, så allt var inte negativt.
    Jag är i en så dålig plats i livet där jag inte fungerar och släpper ut det jag tänker och känner, och nej, det är inte alltid bra, det vet jag. 

• Svar på tråden Psykisk misshandel
  • Anonym (Kaoshjärna)

Vill tillägga att jag lever inte med denna personen längre, dock har vi ett barn ihop

• Anonym (Kaoshjärna)

Ja. Detta är inte bra. Jag har kraftig ångest över det här. Jag gjorde ett kraftigt misstag här att öppna munnen när jag inte inte borde gjort det.
    Tyvärr är jag så trasig att jag inte vet hur jag ska bete mig längre. 

• Anonym (Kaoshjärna)

Jag har lämnat relationen, men alldeles för sent. Jag har hunnit bli trasig tyvärr😢

• Anonym (Kaoshjärna)

Sant. Dock måste jag ändå ha en viss relation med honom då vi har barn ihop. 
    Jag får försöka tänka att det som skett, har skett. Han har gjort så mycket värre saker genom åren än det jag gjorde ikväll. Jag lättade mitt trasiga hjärta och det är han som satt mig där. 
    Jag har inget självförtroende och jag är konstant livrädd för hans reaktioner, även nu när vi inte lever ihop längre. Jag behöver psykolog. 

• Anonym (Kaoshjärna)

Tack snälla att du säger det. Jag ska kontakta vc imorgon. Jag behöver stöd att hantera och läka från det här. Först nu börjar jag inse hur mycket han faktiskt har förstört mig. Hur mycket han påverkat mig genom åren psykiskt och det här är resultatet. Inget självförtroende, rädd, osäker, ingen självtrygghet. Allt är borta. Jag måste hitta det igen och jag klarar inte det på egen hand. 

• Anonym (Kaoshjärna)

Ja, inleda något nytt är inte något jag vill på väldigt länge. Min ångest är så kraftfull nu pga av ikväll. Ångrar så mycket att jag gick dit. 
    Måste bort från alkohol och puben och fokusera på andra saker. Det här är verkligen inte bra för min psykiska hälsa alls. 

• Anonym (Kaoshjärna)

Tack lynx för att du säger det här. Jag har levt i en sådan instängd relation så länge att jag fortfarande känner att jag inte får säga eller göra vad jag vill. 
    Jag har bokad tid med psykolog imorgon och kommer då berätta allt det här. 
    Alkoholen kommer tas bort från mitt liv då det får mig att må så mycket sämre. Jag kommer fokusera hädanefter på andra saker. Målning, barnen, fysisk aktivitet etc. 

Tack snälla för stödet. 

• Anonym (Kaoshjärna)

Nu kom exsambon och lämnade sonen. Sa inte ett ljud, inte ens hej. Jag frågade om allt varit bra, han säger ja och sen smäller igen ytterdörren och drar. 
    Jag klarar inte av hans beteende. Om han anser att jag gjort något fel, så säg det istället för att bete sig som en barnrumpa kan jag känna.
    Han suger ut all den lilla energi jag har kvar. Vad ska jag göra åt det här?? 

Svar på tråden Psykisk misshandel