• Anonym (Kaoshjärna)

Psykisk misshandel

Hej!
    Min relation med min sambo sen 9 år tillbaka har givit mig en sådan psykisk ohälsa pga av manipulation, narcissistiskt beteende och kontrollbeteende att jag inte kan fungera bland människor. 
    Jag är en väldigt extrovärt person och öppnar upp mig ganska lätt och kan prata ganska öppet om saker och ting. 
    Jag var ute nu ikväll och tog ett par öl på lokala haket som jag och sambon gått till gemensamt genom åren och träffade några (som jag känner lite, men inte så mycket). Jag pratade lite om min relation och hur detta påverkat mig genom åren. Jag nämnde inte sambon vid namn eller vem han är, utan mer kring mitt mående pga av relationen. Jag är nu livrädd att detta ska komma fram till exsambon att jag pratat och hur han kan reagera på detta. Hur ska jag tänka i det här. För mig handlade det inte om att smutskasta honom på något vis, utan mer att få prata ut och lätta min egna tyngd i det hela. Jag nämnde ändå fina saker om honom också, så allt var inte negativt.
    Jag är i en så dålig plats i livet där jag inte fungerar och släpper ut det jag tänker och känner, och nej, det är inte alltid bra, det vet jag. 

• Svar på tråden Psykisk misshandel
  • Anonym (Kaoshjärna)

Vill tillägga att jag lever inte med denna personen längre, dock har vi ett barn ihop

• ammasökes

Jag tycker du måste kunna prata, och du gav den andra ett förtroende han borde vårda!
    Prata bara med de du vet du kan lita på btw, nu mår du ju minst lika dåligt av detta :(

• Hjelm

Du behöver inte "prata ut" med någon utomstående - du behöver lämna den här relationen. Helst igår.

• Anonym (Kaoshjärna)

Ja. Detta är inte bra. Jag har kraftig ångest över det här. Jag gjorde ett kraftigt misstag här att öppna munnen när jag inte inte borde gjort det.
    Tyvärr är jag så trasig att jag inte vet hur jag ska bete mig längre. 

• Anonym (Kaoshjärna)

Jag har lämnat relationen, men alldeles för sent. Jag har hunnit bli trasig tyvärr😢

• ammasökes

Lätt att det blir så, men försök se de positiva att du kommit från den relationen, många kommer inte så långt!

• Anonym (Kaoshjärna)

Sant. Dock måste jag ändå ha en viss relation med honom då vi har barn ihop. 
    Jag får försöka tänka att det som skett, har skett. Han har gjort så mycket värre saker genom åren än det jag gjorde ikväll. Jag lättade mitt trasiga hjärta och det är han som satt mig där. 
    Jag har inget självförtroende och jag är konstant livrädd för hans reaktioner, även nu när vi inte lever ihop längre. Jag behöver psykolog. 

• ammasökes

Vänd dig till VC så får de lotsa dig så du får hjälp, tufft läge med barn och den rädslan!

Du duger precis som du är, hela du och även med dina brister ;)

• Anonym (Kaoshjärna)

Tack snälla att du säger det. Jag ska kontakta vc imorgon. Jag behöver stöd att hantera och läka från det här. Först nu börjar jag inse hur mycket han faktiskt har förstört mig. Hur mycket han påverkat mig genom åren psykiskt och det här är resultatet. Inget självförtroende, rädd, osäker, ingen självtrygghet. Allt är borta. Jag måste hitta det igen och jag klarar inte det på egen hand. 

Svar på tråden Psykisk misshandel