Anonym (Trasan) skrev 2024-06-18 21:21:39 följande:
Det har nog inte hänt så mycket sen sist, försöker bara vänja mig vid tanken och gå vidare. Det maler på hela dagarna liksom och kan inte styra bort tankarna. Undrar och hoppas helt enkelt för mycket fortfarande.
Skingrar mina tankar med en annan dejt men känner att jag inte kan släppa in henne riktigt, eg en rätt bra tjej men jämför med exet .. så hon känns som ett second choice tyvärr. Funderar på att höra av mig till mitt ex ändå, för att släcka mitt sista lilla hopp och kanske bara för att se och prata llte med henne. Är det en bra eller dålig ide om man ser det utifrån :)? Hur går det själv Hh?
Kanske... Jag hade nog gjort det (eller jag gjorde ju det), men jag är inte säker på att det var rätt i slutändan. Men hade jag inte hade jag alltid ångrat mig. Ni verkar ju ändå kunna ha en dialog med varandra så även om minst en av er är ledsen så har ni kunnat kommunicera om uppbrottet. Det kunde ju inte vi, eller han försvann ju bara, och det var därför jag blev så otröstligt ledsen. Förstod inte vad jag gjort för fel.
Just nu går det inte så bra, eller det går bra på det sättet att vi inte har hörts av och kommer nog inte heller inom en nära framtid. Jag är ledsen men inte otröstlig som jag har varit tidigare. Känner mer att det är dags att ge upp.
Ju längre det går till han hör av sig (om han kommer göra det, vi skiljdes ju inte så bra sist så han kanske också har gett upp) ju längre i min läkningsprocess kommer jag ha hunnit. Men visst sörjer jag, skulle ljuga om jag sa något annat.