• Anonym (Trasan)

Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

Jag blev dumpad av min tjej efter 2 års förhållande. Det har gått 4 veckor och det är jobbigt för oss båda, det finns känslor kvar och tror att mitt ex är lite tveksam om hon gjorde rätt eller fel.

Jag vill inget hellre än att få tillbaka henne. Kanske dum fråga detta men minskar chanserna om jag börjar med Tinder. (mitt ända syfte är att det gör det lättare att komma vidare, inte redo för nu relation och tro det eller ej inte heller intresserad av sex med annan tjej)

• Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-11 23:44:10 följande:

Jag sprang dumt nog på henne i affären igår och satt direkt igång massa tankar igen, höll mig ganska chill tror jag men hon undrade om jag börjat dejta någon. Ganska naturligt såklart men satt mest igång massa tankar bara det lilla .. Hon berättade oxå att hon drömde om mig, det är ju oxå naturligt såklart men sätter igång en massa som sagt.. inga sms eller försök till att ses från någon annars,  ska fortsätts det spåret .. kändes lite bättre annars så skit jag såg henne då. Hur har det gått för dig, sågs ni i helgen? 

Jo, det gjorde vi och det började bra men sen föll han in i sin depression och sa kanske 10 ord totalt under ett dygn till vi skiljdes åt. Och sen har vi inte hörts. 
    Så jag är väl inte så hoppfull alls längre utan känner mer att nu ger jag upp - bättre sent än aldrig att komma till den insikten. Gäller bara att hålla i det om han hör av sig igen. 

Om du springer på henne igen kan du väl föreslå en fika? Eller är det för risky med känslorna?
    Om hon frågar om dejtadet tycker jag gott du kan svara att du har försökt distrahera dina tankar och dejtat lite. Det skadar väl inte att berätta att man är ledsen och sårad,  tänker att man borde inte ha så mycket att förlora på det. 
  • Anonym (Trasan)

Så jobbig sists du också sitter i, han är väl kluven på något vis kan man ju tänka sig om han har ett någorlunda samvete mot sitt andra liv.. Finns det barn med i bilden oxå eller? Om du backar undan nu är risken stor att han kommer vilja träffa dig ännu mer, så ska du bort från det måste du nog stålsätta dig ordentligt i längden och verkligen klippa banden tänker jag.. 
    Ja tanken har slått mig att kolla om hon vill ses.. men kanske mest den som är lämnad som känner saknad, bygger väl eg på att den som lämnar ångrar sig lite och vill ta upp kontakten igen lite mer aktivt. Lite rädd att jag gör mig själv en dålig tjänst bara, vill inte hamna i ett läge där jag hamnar ännu mer "under" henne .. eller så borde jag chansa och prova, för att stänga och komma vidare. Får jag bara bekräftat lite till att det "aldrig kommer bli vi igen" så är det lättare att gå vidare.. 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-12 09:45:37 följande:

Så jobbig sists du också sitter i, han är väl kluven på något vis kan man ju tänka sig om han har ett någorlunda samvete mot sitt andra liv.. Finns det barn med i bilden oxå eller? Om du backar undan nu är risken stor att han kommer vilja träffa dig ännu mer, så ska du bort från det måste du nog stålsätta dig ordentligt i längden och verkligen klippa banden tänker jag.. 
    Ja tanken har slått mig att kolla om hon vill ses.. men kanske mest den som är lämnad som känner saknad, bygger väl eg på att den som lämnar ångrar sig lite och vill ta upp kontakten igen lite mer aktivt. Lite rädd att jag gör mig själv en dålig tjänst bara, vill inte hamna i ett läge där jag hamnar ännu mer "under" henne .. eller så borde jag chansa och prova, för att stänga och komma vidare. Får jag bara bekräftat lite till att det "aldrig kommer bli vi igen" så är det lättare att gå vidare.. 

Tror inte han har samvete, är för deprimerad och självupptagen. Ja han har barn men de är vuxna. 
    En del av mig vill ju så klart att han ska höra av sig, men den förnuftigare delen vill ju att det bara ska vara över nu. 

Känner mig ganska tom på känslor, men det är nog för att jag är så mentalt trött bara. 

Jag tänker att ses för att bara prata behöver ju inte leda till något mer. I bästa fall tänker hon att du agerar moget och blir lite intresserad igen, eller att du klarar att få ett bra avslut och stänga dörren. I sämsta fall blir hon inte intresserad men du hinner få upp hoppet för mycket. 
  • Anonym (Man)

Tänker du på Tinder efter två veckor så va de nog inget seriöst ändå!

• Anonym (Trasan)

Ja då har du nog missförstått hela tråden eller inte förstått frågan i rubriken :) Om du undrar om det var seriöst eller inte så var det det mest seriösa förhållande jag haft, förmodligen i mitt liv. Vi förberedde oss för både förlovning, giftemål och att flytta ihop för ca 3 månader sen. Därefter har hon tappat det, och då undrar ju jag om hon verkligen är säker på sin sak eller om det finns ett litet hopp kvar för oss att chansa på .. 

• Anonym (Trasan)

Det har nog inte hänt så mycket sen sist, försöker bara vänja mig vid tanken och gå vidare. Det maler på hela dagarna liksom och kan inte styra bort tankarna. Undrar och hoppas helt enkelt för mycket fortfarande. 
    Skingrar mina tankar med en annan dejt men känner att jag inte kan släppa in henne riktigt, eg en rätt bra tjej men jämför med exet .. så hon känns som ett second choice tyvärr. Funderar på att höra av mig till mitt ex ändå, för att släcka mitt sista lilla hopp och kanske bara för att se och prata llte med henne. Är det en bra eller dålig ide om man ser det utifrån :)? Hur går det själv Hh? 

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-18 21:21:39 följande:

Det har nog inte hänt så mycket sen sist, försöker bara vänja mig vid tanken och gå vidare. Det maler på hela dagarna liksom och kan inte styra bort tankarna. Undrar och hoppas helt enkelt för mycket fortfarande. 
    Skingrar mina tankar med en annan dejt men känner att jag inte kan släppa in henne riktigt, eg en rätt bra tjej men jämför med exet .. så hon känns som ett second choice tyvärr. Funderar på att höra av mig till mitt ex ändå, för att släcka mitt sista lilla hopp och kanske bara för att se och prata llte med henne. Är det en bra eller dålig ide om man ser det utifrån :)? Hur går det själv Hh? 

Kanske... Jag hade nog gjort det (eller jag gjorde ju det), men jag är inte säker på att det var rätt i slutändan. Men hade jag inte hade jag alltid ångrat mig. Ni verkar ju ändå kunna ha en dialog med varandra så även om minst en av er är ledsen så har ni kunnat kommunicera om uppbrottet. Det kunde ju inte vi, eller han försvann ju bara, och det var därför jag blev så otröstligt ledsen. Förstod inte vad jag gjort för fel. 

Just nu går det inte så bra, eller det går bra på det sättet att vi inte har hörts av och kommer nog inte heller inom en nära framtid. Jag är ledsen men inte otröstlig som jag har varit tidigare. Känner mer att det är dags att ge upp.
    Ju längre det går till han hör av sig (om han kommer göra det, vi skiljdes ju inte så bra sist så han kanske också har gett upp) ju längre i min läkningsprocess kommer jag ha hunnit. Men visst sörjer jag, skulle ljuga om jag sa något annat. 
  • Anonym (Trasan)

Jsg har vänt och vridit på det där men tror inte jag ska kontakta henne på ett tag ändå. Vill liksom inte in i ett läge där man hamnar u underläge oavsett, både du och jag förtjänar bättre. Börjat landa mer och mer med att det bästs är att göra vad jsg kan för att bli kär på annat håll.

Börjar bli trött på mig själv, det finns andra och tror jag börjar förstå att det går att bli kär igen... Fått inspiration av dig Hh, du beskriver dina känslor väldigt fint och känner med dig. Hade så lätt kunnat hamna där själv men börjar inse mer att jag inte vill vara där.. Hoppas verkligen du och även jag bara kan komma bort från våra tankar och börja se livet igen.. Nu räcker det, vi bestämmer oss helt enkelt för att vi ska vidare. Vi är värda mer än såhär, fint att höra att du är på g oxå 💕

• Anonym (Hh)
    Anonym (Trasan) skrev 2024-06-20 23:28:25 följande:

Jsg har vänt och vridit på det där men tror inte jag ska kontakta henne på ett tag ändå. Vill liksom inte in i ett läge där man hamnar u underläge oavsett, både du och jag förtjänar bättre. Börjat landa mer och mer med att det bästs är att göra vad jsg kan för att bli kär på annat håll.

Börjar bli trött på mig själv, det finns andra och tror jag börjar förstå att det går att bli kär igen... Fått inspiration av dig Hh, du beskriver dina känslor väldigt fint och känner med dig. Hade så lätt kunnat hamna där själv men börjar inse mer att jag inte vill vara där.. Hoppas verkligen du och även jag bara kan komma bort från våra tankar och börja se livet igen.. Nu räcker det, vi bestämmer oss helt enkelt för att vi ska vidare. Vi är värda mer än såhär, fint att höra att du är på g oxå 💕

Klokt av dig. Det är svårt att gå vidare när man fortfarande har kontaktat. Och jag talar av erfarenhet när jag säger att det inte är värt det :)

Jag är själv fortfarande i fasen då jag inte ens vill prova bli kär igen. Om risken att bli så här sårad finns vill jag inte försöka. Blandat med att när det är bra är det det bästa som finns så vem vill inte uppleva det?! 

Min hörde av sig idag och önskade glad midsommar. Jag blev glad, men också ledsen över vad som inte längre känns som en möjlighet. 
    Ändå skönt att han hörde av sig, jag tycker ju om honom som person. Trots att det inte kommer bli vi. 
  • Anonym (Trasan)

Jag är på något vis där oxå, jag vill bli kär men inte innerst inne.. men försöker bara tänka framåt nu och gör vad jag kan varje dag för att distrahera mig.. tränar och försöker umgås med vänner och familj så mycket det går men känner mig ändå så ensam. Provat gå ut några gånger men känner mig inte glad, utstrålar inte så mycket energi tror jag som jag annars kan göra. Det får gå sakta framåt, kommer ta sin tid detta.. 
    Min hörde oxå av sig på midsommar, vi hade eg gemensamma planer och hade sett fram emot igår länge.. så just igår var ingen bra dag alls, ville bara den skulle ta slut och jobbigt att se alla glada bilder på sociala medier mm.

Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?