hehe, det har ju uppenbarligen inte jag heller men tipsa andra är lättare .. 

Jobbigt för killar med tjejer som helt plötsligt "backar" och "stänger av".. ju mer du klarar göra det desto större chans att han vill ha dig tillbaka. Tror dock att tiden måste göra sitt oxå. Häng lite med honom och försök sen stänga ner helt ett tag för nu "ska du vidare".. Sen kan du välja att ta upp tråden igen lite senare i sommar eller höst kanske. Risk finns alltid om att han eller du träffar någon annan på vägen, men då får det vara så.. vad var det för fler personer som var involverade, en tjej till med i bilden eller?
Sen klär du inte upp dig och piffar för mycket när ni ses, det får inte se ut som att du anstränger dig för hans del.. svårast i ditt läge (och mitt) är att vara avslappnad när ni ses kanske. Du får inte vara rädd för om du säger rätt eller fel saker etc. Försök vara så oberörd det bara går att vara, gärna kall men såklart inte otrevlig..
Men viktigast är kanske att fundera på om du verkligen vill bygga ett förhållande med honom, är det verkligen den rätta eller kan det finnas nån annan ändå som du kan bli mer lycklig med. För min del tror jag lyckan finns på annat håll, man vill ändå ha någon som älskar en tillbaka lika mycket och helst utan tvivel och drama ..