• Mandisen1

Attraherad av manlig kollega

Hej!
    Jag önskar lite input från er? dela gärna era tankar och erfarenheter.

Jag har sedan 6 månader tillbaka jobbat med en äldre manlig kollega (11år äldre) som jag tycker är otroligt attraktiv. Jag går igång på hand utseende, röst, personlighet. Jag är snart 30 år. 
    Jag vet att han är singel och barnlös och jag har stor barnlängtan.
    Problemet är att jag är i en långvarig relation med min sambo som är några år äldre än mig. Vi kommer bra överens och delar samma drömmar i livet. MEN jag är helt hejdlöst attraherad av min kollega.. Vad ska jag göra?? Hela min tankeverksamhet går åt honom. Jag vet inte så mycket om honom har har inte vågat närma mig samtal för det är så jobbigt med ögonkontakten. Jag märker att även kollegan tycker att ögonkontakt med mig är liiite jobbigt.

Hjälp!

• Svar på tråden Attraherad av manlig kollega
  • Anonym (Kollega)
    Mandisen1 skrev 2024-01-03 22:04:00 följande:
    Jag tänkte mera att man kan gå på en dejt (inget ligg) bara för att läsa känns personen?. Sen får man avgöra vad man ska göra för på jobbet lär vi inte känna varandra över huvudtaget. Det är så många blickar där så man vill inte att någon ska märka av. 
    Det är något i hur han ser mig? ögonkontakten är det jag går mest på. Men det kanske bara är en inbillning?
    Visst gå på en dejt, att lära känna är inte dumt, kanske blir du sugen att prova om kollegan är bra i sängen oxå?
  • Anonym (Välj)
    Mandisen1 skrev 2024-01-03 22:04:00 följande:
    Jag tänkte mera att man kan gå på en dejt (inget ligg) bara för att läsa känns personen?. Sen får man avgöra vad man ska göra för på jobbet lär vi inte känna varandra över huvudtaget. Det är så många blickar där så man vill inte att någon ska märka av. 
    Det är något i hur han ser mig? ögonkontakten är det jag går mest på. Men det kanske bara är en inbillning?
    Antingen vill du ju vara med din nuvarande sambo eller inte. Vill du inte så gör du slut och utforsksr om det kan bli något med kollegan. Vill du så går du inte på dejter med en annan.
  • HOStockholm

Jag hade utan tvekan utvecklat nåt slags relation med kollegan. Gå ut och ta en öl med honom eller så, vad kan hända? Du behöver ju inte utgå ifrån att du ska vara otrogen? Dom dörrar du inte öpnnae kommer du ångra

Jag har gjort detta flera gånger och ibland leder det till förbjudna saker. Något som fler borde testa. Vi borde ha det som i Frankrike

• Anonym (Elin)

Du behöver nog helt enkelt komma fram till vad du vill. Har du känslor för din kollega men inte din sambo så är ju svaret enkelt. Avsluta med din sambo och undersök om det kan bli något med kollegan.

Oavsett så är det ju knappast ett alternativ att skaffa barn med din sambo om du istället har känslor för en annan. Att skaffa barn är sällan något som förbättrar en relation, snarare så utsätts relationen för nya prövningar. Men bestämmer du dig för att stanna med din sambo, så gör inga närmanden med kollegan. Ta inte upp någon kontakt alls. Då han byter jobb så är det helt enkelt ett hejdå. Lägg istället tid på att utveckla relationen med din sambo. 

Har själv gjort alla fel man kan i en liknande situation. Tro mig, det är värt att agera som man borde i den situationen du är i. 

• Mandisen1
    Anonym (Elin) skrev 2024-01-04 10:28:48 följande:

Du behöver nog helt enkelt komma fram till vad du vill. Har du känslor för din kollega men inte din sambo så är ju svaret enkelt. Avsluta med din sambo och undersök om det kan bli något med kollegan.

Oavsett så är det ju knappast ett alternativ att skaffa barn med din sambo om du istället har känslor för en annan. Att skaffa barn är sällan något som förbättrar en relation, snarare så utsätts relationen för nya prövningar. Men bestämmer du dig för att stanna med din sambo, så gör inga närmanden med kollegan. Ta inte upp någon kontakt alls. Då han byter jobb så är det helt enkelt ett hejdå. Lägg istället tid på att utveckla relationen med din sambo. 

Har själv gjort alla fel man kan i en liknande situation. Tro mig, det är värt att agera som man borde i den situationen du är i. 

Tack för svaret!
    Jag förstår att många tycker att jag ska abrupt göra slut med min sambo? men det är inte så lätt efter så många år och dessutom så älskar jag honom. MEN attraktionen till kollegan är GALEN. Har aldrig känt så här förut.. Det måste ju betyda någonting? Eller så är jag helt crazy?
    Är det så fel att gå på en dejt (inget romantiskt) bara för att lära känna personen? Gräset är inte grönare på andra sidan.. Jag känner inte mannen? Men jag vill utforska andra sidan. Min nuvarande sambo är min första kärlek och jag har inte utforskat andra män tidigare.
  • Anonym (Kollega)
    Mandisen1 skrev 2024-01-04 19:58:02 följande:
    Tack för svaret!
    Jag förstår att många tycker att jag ska abrupt göra slut med min sambo? men det är inte så lätt efter så många år och dessutom så älskar jag honom. MEN attraktionen till kollegan är GALEN. Har aldrig känt så här förut.. Det måste ju betyda någonting? Eller så är jag helt crazy?
    Är det så fel att gå på en dejt (inget romantiskt) bara för att lära känna personen? Gräset är inte grönare på andra sidan.. Jag känner inte mannen? Men jag vill utforska andra sidan. Min nuvarande sambo är min första kärlek och jag har inte utforskat andra män tidigare.
    Tala då om för din sambo att du vill utforska andra män.
  • Anonym (Yeah)
    Tack för svaret!
    Ja det är fel att gå på dejt med någon annan, hur hade du själv känt om din man hade gjort samma med en kvinnlig kollega? Det är jäkla skillnad o ha en crush på en kollega och inte göra något pt det till att gå på dejt för att utforska varandra. Att du inte har någon erfarenhet från innan spelar ingen roll (det borde du väl tänkt på innan du gifte dig att det kunde bli en issue). Antingen pratar du med din man om att du är nyfiken på andra och vad som är ok att agera på i ert förhållande eller så riskerar du och såra honom för dina gärningar.
  • Anonym (Kollega)
    Anonym (Yeah) skrev 2024-01-04 20:18:09 följande:
     Att du inte har någon erfarenhet från innan spelar ingen roll (det borde du väl tänkt på innan du gifte dig att det kunde bli en issue).
    Antingen har du missat att läsa trådstart  och inte fattat att TS är sambo,eller så har jag fullständigt missat att TS hunnit gifta sig sedan tråden startades.

Om man bara är sambo och inte lovat varandra evig trohet är det väl inte så konstigt om TS vill se om gräset är grönare på andra sidan staketet?

Inte heller är det nått fel i att vara flersam, men det vore klädsamt att meddela sambon isåfall.
  • Anonym (Pappa)
    HOStockholm skrev 2024-01-04 07:44:49 följande:

Jag hade utan tvekan utvecklat nåt slags relation med kollegan. Gå ut och ta en öl med honom eller så, vad kan hända? Du behöver ju inte utgå ifrån att du ska vara otrogen? Dom dörrar du inte öpnnae kommer du ångra

Jag har gjort detta flera gånger och ibland leder det till förbjudna saker. Något som fler borde testa. Vi borde ha det som i Frankrike

Men att gå ut och ta en öl med en person man är intresserad av är otrohet i många relationer. Speciellt om syftet är att det kanske leder till något.
  • Anonym (Pappa)
    Tack för svaret!
    Det behöver inte betyda något mer att du helt enkelt inte är så erfaren och inte har lekt av dig.

Förälskelse i någon man inte känner på djupet låter som något unga personer hamnar i. Du vet ju egentligen inte alls vem denna person är, hur hans personlighet matchar med din, vilka värderingen och normer han har, vilka mål och drömmar han har med livet, osv.

Hur rätt det är att gå på dejt med honom beror på vad du tror eller vet att din sambo tycker om det om han kände till alla fakta du presenterat här. Att begå en handling som kan skada relationen till din partner är i de flesta fall otrohet i den moderna definitionen. Att undersöka om en annan man är en potentiell framtida partner faller i den kategorin enligt mig. 
  • Anonym (Välj)
    Anonym (Kollega) skrev 2024-01-04 22:27:20 följande:
    Antingen har du missat att läsa trådstart  och inte fattat att TS är sambo,eller så har jag fullständigt missat att TS hunnit gifta sig sedan tråden startades.

Om man bara är sambo och inte lovat varandra evig trohet är det väl inte så konstigt om TS vill se om gräset är grönare på andra sidan staketet?

Inte heller är det nått fel i att vara flersam, men det vore klädsamt att meddela sambon isåfall.
    Att vara sambo är intr samma sak som att vara singel vilket du verkar förväxla.
  • Anonym (Välj)
    Tack för svaret!
    En dejt är romantiskt. Är det inte romantiskt är det inte en dejt. Vill du utforska så är det otrohet. Eller att du och sambon behöver övergå till ett öppet förhållande så han kan få göra samma sak.
  • Anonym (Elin)
    Tack för svaret!

Det är ju bara du som kan bestämma hur du ska hantera relationen med din sambo. Men att gå på en dejt för att lära känna personen skulle nog en del se som otrohet. Särskilt eftersom att du träffar personen utifrån ditt intresse.

När man är väldigt attraherad av någon, eller kanske till och med har känslor för någon så är det lätt att man töjer på de gränser man egentligen har. Känner du ett behov av att utforska andra män, så kanske det är just det du ska göra. Men gör det som singel, inte bakom ryggen på din sambo. 

Svar på tråden Attraherad av manlig kollega