Inlägg från: Anonym (Elin) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Elin)

Attraherad av manlig kollega

Du behöver nog helt enkelt komma fram till vad du vill. Har du känslor för din kollega men inte din sambo så är ju svaret enkelt. Avsluta med din sambo och undersök om det kan bli något med kollegan.

Oavsett så är det ju knappast ett alternativ att skaffa barn med din sambo om du istället har känslor för en annan. Att skaffa barn är sällan något som förbättrar en relation, snarare så utsätts relationen för nya prövningar. Men bestämmer du dig för att stanna med din sambo, så gör inga närmanden med kollegan. Ta inte upp någon kontakt alls. Då han byter jobb så är det helt enkelt ett hejdå. Lägg istället tid på att utveckla relationen med din sambo. 

Har själv gjort alla fel man kan i en liknande situation. Tro mig, det är värt att agera som man borde i den situationen du är i. 

• Anonym (Elin)
    Mandisen1 skrev 2024-01-04 19:58:02 följande:
    Tack för svaret!
    Jag förstår att många tycker att jag ska abrupt göra slut med min sambo? men det är inte så lätt efter så många år och dessutom så älskar jag honom. MEN attraktionen till kollegan är GALEN. Har aldrig känt så här förut.. Det måste ju betyda någonting? Eller så är jag helt crazy?
    Är det så fel att gå på en dejt (inget romantiskt) bara för att lära känna personen? Gräset är inte grönare på andra sidan.. Jag känner inte mannen? Men jag vill utforska andra sidan. Min nuvarande sambo är min första kärlek och jag har inte utforskat andra män tidigare.

Det är ju bara du som kan bestämma hur du ska hantera relationen med din sambo. Men att gå på en dejt för att lära känna personen skulle nog en del se som otrohet. Särskilt eftersom att du träffar personen utifrån ditt intresse.

När man är väldigt attraherad av någon, eller kanske till och med har känslor för någon så är det lätt att man töjer på de gränser man egentligen har. Känner du ett behov av att utforska andra män, så kanske det är just det du ska göra. Men gör det som singel, inte bakom ryggen på din sambo. 

Svar på tråden Attraherad av manlig kollega