-
-
Svar på tråden Låst i ett annat land med mitt barn.
-
Varför utgår du från att mannen är muslim?Ccplus skrev 2023-04-19 10:17:27 följande:Låst i ett annat land med mitt barn.Han försöker bara hålla henne kvar där.. Det är såhär muslimerna är och jobbar...
TS Självklart ska du se till att flytta hem. Det är inte killen som bestämmer öht, utan han ska se till att mamman i familjen trivs och mår bra.. -
Därför att det är inte första gången som jag hör någon liknande historia.Fiona M skrev 2023-04-19 11:14:44 följande:Varför utgår du från att mannen är muslim?
Flytta till hans hemland, hålla kvar henne där via deras barn. -
Och sättet han berättar det på, påminner om en imam..Fiona M skrev 2023-04-19 11:14:44 följande:Varför utgår du från att mannen är muslim?
Som säger "gå inte till polisen, utan det där med att han slår dig måste du gå hem och ta upp med din man."
Dvs, det är inte att han ljög för henne i år och dar som är problemet, utan det är Honom vi skall tycka synd om. -
Ccplus skrev 2023-04-19 11:17:02 följande:Därför att det är inte första gången som jag hör någon liknande historia.
Flytta till hans hemland, hålla kvar henne där via deras barn.Jag hör om det nu och då med just engelsmän faktiskt.
Nu tappade du tyvärr bort mig.Ccplus skrev 2023-04-19 11:21:54 följande:Och sättet han berättar det på, påminner om en imam..
Som säger "gå inte till polisen, utan det där med att han slår dig måste du gå hem och ta upp med din man."
Dvs, det är inte att han ljög för henne i år och dar som är problemet, utan det är Honom vi skall tycka synd om.
Vilken han menar du, och vad berättar han?
TS är en hon, och när jag tar visa endast på hennes inlägg ser jag inte att hon skrivit nåt sånt. -
Vaddå? Bor det inga muslimer i just England?Fiona M skrev 2023-04-19 13:00:02 följande:
Jag hör om det nu och då med just engelsmän faktiskt.
-
Du har alltid gjort som han vill, han har aldrig visat intresse till att lära sig svenska ... och ändå trodde du på honom när han sa att han ska flytta till Sverige med er när barnet är två? Ursäkta, men det var extremt naivt av dig. Jag kan förstå att det är jobbig och att du vill tillbaka, men samtidig har du satt dig i situationen själv, du borde inte vara överraskad.DPC89 skrev 2023-04-19 09:54:48 följande:
Självisk? Jag har ändrat mitt liv, lämnat allt och konstant gjort allt han vill i över 10 år.
Om han nu ändå inte bryr sig om er, vad säger han om att du och barnet flytta till Sverige utan honom? Har du föreslagit något realistisk, som inkluderar besök av honom i Sverige och av barnet i UK? -
Han vi diskuterar.. Herre.. Är du trög?Fiona M skrev 2023-04-19 13:00:02 följande:
Nu tappade du tyvärr bort mig.
Vilken han menar du, och vad berättar han?
TS är en hon, och när jag tar visa endast på hennes inlägg ser jag inte att hon skrivit nåt sånt. -
Jag förstår inte varför du blir otrevlig.Ccplus skrev 2023-04-19 14:01:28 följande:Han vi diskuterar.. Herre.. Är du trög?
Jag påpekar att TS inte skrivit något om vad han sagt, så vad får du det ifrån vad han berättar.
Kan du förklara?Ccplus skrev 2023-04-19 11:21:54 följande:Och sättet han berättar det på, påminner om en imam..
Dvs, det är inte att han ljög för henne i år och dar som är problemet, utan det är Honom vi skall tycka synd om.
-
För att vi kommer ingenstans. Du bara ber mig att förklara det jag skrivit ut i klartext, om och om och om?Fiona M skrev 2023-04-19 14:06:33 följande:Jag förstår inte varför du blir otrevlig.
Läs mina inlägg igen, och vilket inlägg du citera, så förstår du vem jag diskuterade. -
Ja, jag ber dig förklara när du citerar TS och sen skriver saker om TS kille, som inte deltar i tråden, och varken berättar något, eller att TS skrivit att han sagt det du påstår.Ccplus skrev 2023-04-19 14:13:12 följande:För att vi kommer ingenstans. Du bara ber mig att förklara det jag skrivit ut i klartext, om och om och om?
Läs mina inlägg igen, och vilket inlägg du citera, så förstår du vem jag diskuterade.
Det är därför jag undrar vad du menar.
-
Sluta spamma tråden nu och läs vad du citera, så slipper du fråga.Fiona M skrev 2023-04-19 14:20:38 följande:Ja, jag ber dig förklara när du citerar TS och sen skriver saker om TS kille, som inte deltar i tråden, och varken berättar något, eller att TS skrivit att han sagt det du påstår.
Det är därför jag undrar vad du menar. -
TS kille har inte berättat ett jävla dugg för oss.Ccplus skrev 2023-04-19 11:21:54 följande:Och sättet han berättar det på, påminner om en imam..
-
Vad mer hör du trollen snacka där nere i ditt hål om?Anonym (Perka) skrev 2023-04-19 14:22:39 följande:TS kille har inte berättat ett jävla dugg för oss.
-
Meddelande borttaget
-
Meddelande borttaget
-
Om du säger att du flyttar, vad säger mannen då? Att han flyttar med dig, att barnen får stanna med honom eller att barnen får följa med dig?
Har en vän som fick barn utomlands (betydligt längre bort) som vantrivdes. Då flyttade hon hem till sverige och tog med sig barnet och sedan hade de ett långdistansförhållande under flera år innan pappan kom efter. De fick ett till gemensamt barn under tiden de bodde isär. Där skedde visserligen allt i god ton och han kunde ju se hur dåligt hon mådde, men han var också ensambarn och ville inte lämna sin gamla mamma så då fick det bli lösningen. -
Dom få gånger vi pratat om det nu när han ändrat sig så säger han att jag får flytta ensam och inte med vårat barn. Vi pratar inte om det ofta då han oftast stänger av när jag pratar om flytten till Sverige eller när jag pratar om något han inte tycker om. Allt går alltid hans väg men var tydlig att jag ville föda i Sthlm vilket jag gjorde och han var där i några månader med oss. Sen var det tillbaks till England då han lovade att vi skulle komma tillbaka när hen är 2 för att börja förskolan. Så verkar det nu inte bli... Han var väldigt positiv om flytten till Sverige innan så därför trodde jag på honom dumt nog.Anonym (abc) skrev 2023-04-19 17:43:13 följande:
Om du säger att du flyttar, vad säger mannen då? Att han flyttar med dig, att barnen får stanna med honom eller att barnen får följa med dig?
Har en vän som fick barn utomlands (betydligt längre bort) som vantrivdes. Då flyttade hon hem till sverige och tog med sig barnet och sedan hade de ett långdistansförhållande under flera år innan pappan kom efter. De fick ett till gemensamt barn under tiden de bodde isär. Där skedde visserligen allt i god ton och han kunde ju se hur dåligt hon mådde, men han var också ensambarn och ville inte lämna sin gamla mamma så då fick det bli lösningen.
-
Vilka orsaker har han till att inte vilja flytta till Sverige?DPC89 skrev 2023-04-19 18:48:29 följande:Dom få gånger vi pratat om det nu när han ändrat sig så säger han att jag får flytta ensam och inte med vårat barn. Vi pratar inte om det ofta då han oftast stänger av när jag pratar om flytten till Sverige eller när jag pratar om något han inte tycker om. Allt går alltid hans väg men var tydlig att jag ville föda i Sthlm vilket jag gjorde och han var där i några månader med oss. Sen var det tillbaks till England då han lovade att vi skulle komma tillbaka när hen är 2 för att börja förskolan. Så verkar det nu inte bli... Han var väldigt positiv om flytten till Sverige innan så därför trodde jag på honom dumt nog.
Jobbar du? Kan han hitta jobb i Sverige? Hur funkar det med tillståndfor honom om han ska kunna flytta till Sverige - har du kollat upp det? -
Han säger att han inte kommer hitta jobb, att det är för dyrt att bo i Sverige osv. Han har alltid olika ursäkter. Han kommer hitta jobb, mina bröder har även sagt att dom kan fixa något till honom. Jag har ett jobb jag kan komma till i Sthlm. Det var inte lätt för mig att lämna allt och börja på nytt här i England. Har aldrig trivts här men gjorde det för honom. Tycker det är dags att han prövar på att bo i mitt hemland och det är billigare för oss med förskola i Sverige samt att vi har mer stöd från min familj. Han bryr sig inte dock.Tow2Mater skrev 2023-04-19 18:55:18 följande:Vilka orsaker har han till att inte vilja flytta till Sverige?
Jobbar du? Kan han hitta jobb i Sverige? Hur funkar det med tillståndfor honom om han ska kunna flytta till Sverige - har du kollat upp det?