• DPC89

Låst i ett annat land med mitt barn.

Jag och min partner har varit ihop i många år. Vi flyttade ihop ca 8 år sen och jag flyttade från Sverige till hans hemland. Det var aldrig något jag riktigt ville men gjorde det då jag ville vara med honom fast jag gjorde det tydligt att jag inte ville stanna, göra det ett permanent boende. Nu har tiden gått och vi har nu ett barn tillsammans. Innan hen föddes bestämde vi att hen skulle gå i förskolan här i Sverige när hen fyller 2. Anledningen jag vill flytta tillbaka till Sverige är för att vi är så ensamma här. Han har en liten familj som bor några minuter bort men vi knappt träffar dom. Det finns inga kusiner här hen kan leka med och inga vänner har vi som har barn heller. Däremot har jag en stor familj i Sverige som är en enorm stöd för mig och som verkligen ger hen en sån enorm kärlek som dessvärre inte är densamma hon får här. Nu när det börjar närma sig att hen fyller 2 så börjar han visa att han inte vill flytta. Vi hade alltid planerat att han skulle försöka bo i Sverige redan innan vi hade barn men framförallt nu när vi har barn så hade vi spikat att hen skulle gå i förskolan i Sverige. Han vet att det finns mer positivt än negativt för oss i Sverige då här i hans hemland så är vi ensamma och han har ingen 'jobb karriär' här som stoppar honom från att försöka pröva på något nytt. Mina känslor för honom har nu också ändrats då jag känner att han ljugit om att komma till Sverige samt att han inte riktigt är den pappan jag trodde han skulle vara. Jag vill tillbaka till Sverige men vad kan jag göra? Känner mig verkligen så låst, så fast. Jag behöver verkligen min familj, mina systrar och hen behöver sina kusiner.... Skulle uppskatta råd, kanske någon annan har befunnit sig i liknande situation. Tack. 
  • Svar på tråden Låst i ett annat land med mitt barn.
  • Anonym (RH)
    Ccplus skrev 2023-04-19 10:17:27 följande:
    Han försöker bara hålla henne kvar där.. Det är såhär muslimerna är och jobbar...

TS Självklart ska du se till att flytta hem. Det är inte killen som bestämmer öht, utan han ska se till att mamman i familjen trivs och mår bra.. 
    Är han muslim??
  • Ccplus
    Anonym (RH) skrev 2023-04-19 10:21:07 följande:
    Är han muslim??
    Jag säger 100% 

Men du kan fråga honom du.. 
  • Ccplus

Risken är att när du försöker lämna honom sen, så kommer han försöka hålla barnen kvar som gisslan. Mitt tips är att dumpa han med barna. Se det som en dyr läxa.. För du vill inte vara kvar där. 

• Anonym (HH)

Och han vill inte vara här. 

Anonym (s) skrev 2023-04-19 10:01:45 följande:
    Men hon vill ju inte vara där????
  • Ccplus
    Anonym (HH) skrev 2023-04-19 10:49:45 följande:

Och han vill inte vara här. 

Så han ljög..
  • Ccplus

Mitt tips är att du tar ditt pick o pack och drar. 

• Anonym (RH)
    Ccplus skrev 2023-04-19 10:22:00 följande:
    Jag säger 100% 

Men du kan fråga honom du.. 
    Hur ska jag fråga honom tänker du? Men varför tror du att han är muslim, jag är lite nyfiken? 
  • Ccplus
    Anonym (RH) skrev 2023-04-19 11:02:39 följande:
    Hur ska jag fråga honom tänker du? Men varför tror du att han är muslim, jag är lite nyfiken? 
    Istället för att klicka citera på mig, så klickar du citera på honom. 

Är livet verkligen såhär komplicerat i din värld? 
  • Anonym (RH)
    Ccplus skrev 2023-04-19 10:23:05 följande:

Risken är att när du försöker lämna honom sen, så kommer han försöka hålla barnen kvar som gisslan. Mitt tips är att dumpa han med barna. Se det som en dyr läxa.. För du vill inte vara kvar där. 

Nja, England är ju ett hyfsat civiliserat land så nej jag tror inte att han kommer undan med att hålla några barn som gisslar där Obestämd
Svar på tråden Låst i ett annat land med mitt barn.