• Svar på tråden Tantkritik av Fröken Snusk
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 11:42:17 följande:
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:39:42 följande:
    Daft Punk, Lordi, Deadmau5, m fl som uppträder med mask. 

    Är det svenska unga kvinnor?
    Är frågan relevant tycker du?

    Eller ser du på fullt allvar inte sambandet mellan mask och utbytbarhet? 
  • Anonym (Sexbomb)
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:48:39 följande:
    Är frågan relevant tycker du?

    Eller ser du på fullt allvar inte sambandet mellan mask och utbytbarhet? 
    Mycket relevant. Jag har sett oändligt många svenska poptjejer. Jag minns t ex när Carola, Lena och Pernilla dök upp. Sen kom Robyn. Var är deras masker?
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 11:53:42 följande:
    Mycket relevant. Jag har sett oändligt många svenska poptjejer. Jag minns t ex när Carola, Lena och Pernilla dök upp. Sen kom Robyn. Var är deras masker?
    Jag tror inte att du är införstådd med hur detta fungerar. Jag pratar om artister som är kontrakterade på konsultbasis för en produkt. Inte någon som själv har hand om sin egen karriär som Wahlgren.
  • Lönnsirap

    Som tant med tonåring tror jag att jag har "bättre koll" på tant snusk än mina barn. Inte för att jag förfasar mig, utan för att hon av oklar anledning får utrymme på familjeliv, där jag ju "hänger" ibland. 

    Blev faktiskt lite förvånad över att det inte var så dåligt som jag trott, när jag hörde låten i delfinal.

    Jag aktar mig för att lägga värderingar i sångtexter, för väldigt många låtar har dubbeltydiga budskap/texter om sex. Flickan i Havanna erbjuder knappast blommor till förbipasserande och inte faan blir jag upprörd om barn sjunger på den. 

  • Anonym (Sexbomb)
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 12:01:47 följande:
    Jag tror inte att du är införstådd med hur detta fungerar. Jag pratar om artister som är kontrakterade på konsultbasis för en produkt. Inte någon som själv har hand om sin egen karriär som Wahlgren.
    Sant. Jag ser bara att det är unga svenska poptjejer. Fröken Snusk är enda jag kommer på som bär mask.
  • Anonym (Gurksoppa)

    Hon är mer överviktig än vad jag hade tänkt mig när jag såg henne live

  • Anonym (Sexbomb)
    Lönnsirap skrev 2024-02-20 12:02:16 följande:

    Som tant med tonåring tror jag att jag har "bättre koll" på tant snusk än mina barn. Inte för att jag förfasar mig, utan för att hon av oklar anledning får utrymme på familjeliv, där jag ju "hänger" ibland. 

    Blev faktiskt lite förvånad över att det inte var så dåligt som jag trott, när jag hörde låten i delfinal.

    Jag aktar mig för att lägga värderingar i sångtexter, för väldigt många låtar har dubbeltydiga budskap/texter om sex. Flickan i Havanna erbjuder knappast blommor till förbipasserande och inte faan blir jag upprörd om barn sjunger på den. 


    Man får inte ha kul nu för tiden. Allt ska tas på för stort allvar. Som tur är så skiter Snuskfröken i det. Ungdomarna som lyssnar på henne också.
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 12:08:32 följande:
    Man får inte ha kul nu för tiden. Allt ska tas på för stort allvar. Som tur är så skiter Snuskfröken i det. Ungdomarna som lyssnar på henne också.
    Ja, eller hur? Det ska vara kul, det är hela poängen! Ungdomar ska kunna sjunga med och känna sig lite lagom frigjorda och rebelliska mot de vuxna som förfärar sig. Samma sak i alla tidigare generationer, som de äldre tycks ha glömt. 
  • Mandel

    Har inga som helst problem att prata sex och samlevnad vare sig med mina egna söner eller andras ungdomar närvarande.

    Jag har definitivt varit ett bollplank och informativ kring saker och ting som poppar omkring i tonåringars hjärnor både innan och när de väl kommit in i puberteten.
    Precis som sonen sa när han var 15: Sex är något helt naturligt!
    Har varit helt galna samtal runt mitt köksbord...


    Självklart har vi diskuterat porr, strypsex, gruppsex, sex med någon av samma kön, leksaker osv.
    Min regel i livet är att så länge alla inblandade är glada och nöjda och det inte är allt för olagligt så får folk pyssla med precis vad de vill.

    Om de sedan vill lägga fredagskvällarna och lönen på någon frikyrka och tala i tungor eller om de vill använda sina tungor till att tillfredsställa grannparet är inte mitt bekymmer så länge de inte ska försöka dra med mig - om nu inte grannparet är jäkligt attraktiva...

    Har alltid förespråkat att all kärlek mellan parter som är överens är vacker. Om det sedan är 4 män och en kvinna eller 2 män som vill leva tillsammans så är jag bara glad för deras skull att de funnit kärleken i livet.
    Och man är inte homosexuell för att man testar att ha sex med någon av samma kön. Inte ens om man tester det flera gånger.

    Och precis med sex som med allt annat här i livet så bara för att jag inte tycker om det så behöver ju inte andra som tycker om det vara sämre människor för det. 
    Däremot är osäkra inskränkta människor bland det värsta jag vet för det är de som alltid ska sätta sig till doms över andra och anser att deras åsikt är den enda rätta.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Lönnsirap
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 12:08:32 följande:
    Man får inte ha kul nu för tiden. Allt ska tas på för stort allvar. Som tur är så skiter Snuskfröken i det. Ungdomarna som lyssnar på henne också.
    Jag skulle snarare säga att allt, och då menar jag allt, kan diskuteras mer numera när alla enkelt kommer åt öppna forum och sociala medier.

    Min analys av henne är att hon just inte är så populär i mina barns kretsar och att det faktiskt är tämligen få som intresserar sig för att ha moralpanik över just henne. 

    Ganska få låtar, aldrig hört henne på radion och mest någon jag sett på familjelivs hemsida ger mig liksom inte vibbar av ungdom. Inser också att jag tydligen också freudianskt i förra inlägget faktiskt inte ens kallade henne fröken.
  • Anonym (Sexbomb)
    Lönnsirap skrev 2024-02-20 12:28:13 följande:
    Jag skulle snarare säga att allt, och då menar jag allt, kan diskuteras mer numera när alla enkelt kommer åt öppna forum och sociala medier.

    Min analys av henne är att hon just inte är så populär i mina barns kretsar och att det faktiskt är tämligen få som intresserar sig för att ha moralpanik över just henne. 

    Ganska få låtar, aldrig hört henne på radion och mest någon jag sett på familjelivs hemsida ger mig liksom inte vibbar av ungdom. Inser också att jag tydligen också freudianskt i förra inlägget faktiskt inte ens kallade henne fröken.
    Beror nog på var man bor. På landsorten och mindre städer verkar hon poppis. Lite som Meduza antar jag. Han retade också upp folk. Man fick väl inte ha kul då heller.
  • Anonym (Farbror)

    Jag tänker att Tant Felicia Snusk är dagens motsvarighet till Ronny och Ragge. Det var ett jäkla liv när de skulle pöka Anna i sina sånger men det gick ju över det också.

    Och precis som med Ronny och Ragge så är både figuren fröken snusk ett övergående fenomen och musiken är inget som man direkt tar med sig när man blir äldre som man kan göra med andra artister

    Sedan är konstruktionen "fröken snusk" samma som den för en produkt som Dolly Style. En eller flera karaktärer där personen som spelar karaktären är utbytbar. Det är ju ingen jättehög konstnärlig nivå men genererar ändå pengar för stunden.

    Äldsta dotterns favoriter är Coldplay. Yngsta dotterns är Lovejoy.

    Jag har aldrig behövt förklarar musik-texter om att bli våt i trosan för någon av dem. Jag kanske har haft tur.

  • Anonym (Farbror)

    Jag har just lyssnat på fröken snusk för första gången någonsin. På Youtube.

    De har ju medvetet förställt rösten på henne för att hon ska va utbytbar. Extremt pipig. 

    Det låter ju som Smurf-Hits.

    Fröken snusk?




    Smurf-Hits?




  • annabellelee

    Är man en tant med moralpanik om man tycker att uppenbart sexuella låtar inte ska framföras i program speciellt riktade mot mellanstadiebarn? Kanske.

    Hade låtarna haft musikalisk kvalitet hade det kanske funnits en anledning att överse med det olämpliga innehållet, men de är ju uppenbart framplockade för att sälja- sälja med enklast möjliga knep.

  • Anonym (A)
    Lönnsirap skrev 2024-02-20 12:28:13 följande:
    Jag skulle snarare säga att allt, och då menar jag allt, kan diskuteras mer numera när alla enkelt kommer åt öppna forum och sociala medier.

    Min analys av henne är att hon just inte är så populär i mina barns kretsar och att det faktiskt är tämligen få som intresserar sig för att ha moralpanik över just henne. 

    Ganska få låtar, aldrig hört henne på radion och mest någon jag sett på familjelivs hemsida ger mig liksom inte vibbar av ungdom. Inser också att jag tydligen också freudianskt i förra inlägget faktiskt inte ens kallade henne fröken.
    +1
  • Anonym (A)

    Ingen blir chockerad av detta idag, tycker mest att det är barnsligt

Svar på tråden Tantkritik av Fröken Snusk