• Svar på tråden Tantkritik av Fröken Snusk
  • Anonym (Gäsp)

Tänkte på en märklig sak med denna fröken. Hon ligger hela tiden som mest lyssnade på Spotify. Hur kan även hennes låt Unga och fria vara mest lyssnade i Sverige den var ju inte bra eller?

• Anonym (Sexbomb)
    Anonym (Kärring mot strömmen) skrev 2023-03-12 17:00:27 följande:

Tack och lov har jag inte barn som är gamla nog att lyssna på den där bimbon men jag skulle inte tillåta sån skit i mitt hem förrän de är i gymnasieålder ungefär. Jag tycker att det är lika viktigt att diskutera sådana här personer med sina barn som att diskutera porr och liknande saker.

På en del ställen har hon två spelningar. En barntillåten, där barnen dyker upp i egna masker.

Hon verkar härligt kåt och så är hon härligt kurvig Tungan ute
  • Anonym (Lady, sextiotalist)
    Anonym (Gäsp) skrev 2024-02-20 08:23:46 följande:

Tänkte på en märklig sak med denna fröken. Hon ligger hela tiden som mest lyssnade på Spotify. Hur kan även hennes låt Unga och fria vara mest lyssnade i Sverige den var ju inte bra eller?

Vad som är bra eller inte är upp till tycke och smak.

Mina barn är för gamla för Fröken Snusk, jag också x 2.

Ändå finns en låt som jag tycker är jättekul, men det vågar jag inte säga högt.
  • OlleSQ

Har skribenten som du länkar till tagit upp problemet med gangsterrap som ju ändå flitigt spelas i tex p3?

De är fler och får mycket mer radiotid och hyllas ju dessutom med priser... en samhällsproblem som är betydligt större än att nån gör låtar om sex...

• Mrs Moneybags

Det ingår att föräldragenerationen alltid tycker att ungdomar "nuförtiden" är hopplösa och lyssnar på skitmusik och blir chockade av ungdomars idoler mm. 

Med andra ord fortsätter livet precis som vanligt.

Min son lyssnar för övrigt mer på sk gangsterrap än detta. Har aldrig hört honom säga ett ord om Fröken Snusk. Tror inte hon är så populär i Stockholm?

• Anonym (tom)
    Mrs Moneybags skrev 2024-02-20 10:49:23 följande:

Det ingår att föräldragenerationen alltid tycker att ungdomar "nuförtiden" är hopplösa och lyssnar på skitmusik och blir chockade av ungdomars idoler mm. 

Med andra ord fortsätter livet precis som vanligt.

Min son lyssnar för övrigt mer på sk gangsterrap än detta. Har aldrig hört honom säga ett ord om Fröken Snusk. Tror inte hon är så populär i Stockholm?

Det är fortfarande bara en konstruktion av en producent som köper skräddarskrivna låtar och tid från en ung kvinnlig artist som framför dem. Att artisten använder mask är ett sedvanligt knep för att kunna var utbytbar vid kollisioner med andra åtaganden, sjukdom, graviditet eller ändrade villkorsanspråk. Jag jobbar själv i branschen så jag vet hur sånt här fungerar.
  • Anonym (Sexbomb)
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:21:49 följande:
    Det är fortfarande bara en konstruktion av en producent som köper skräddarskrivna låtar och tid från en ung kvinnlig artist som framför dem. Att artisten använder mask är ett sedvanligt knep för att kunna var utbytbar vid kollisioner med andra åtaganden, sjukdom, graviditet eller ändrade villkorsanspråk. Jag jobbar själv i branschen så jag vet hur sånt här fungerar.
    Jag har sett många unga svenska kvinnor som sjunger. Kommer inte på nån annan som använder mask på det här sättet.
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 11:28:20 följande:
    Jag har sett många unga svenska kvinnor som sjunger. Kommer inte på nån annan som använder mask på det här sättet.
    Ghost är väl ett typiskt exempel, med Tobias Forge som hade ett antal musiker som kunde bytas ut vid behov eftersom de hade identiska masker. Det blev till och med en juridisk process kring detta.
  • Anonym (tom)
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:38:23 följande:
    Ghost är väl ett typiskt exempel, med Tobias Forge som hade ett antal musiker som kunde bytas ut vid behov eftersom de hade identiska masker. Det blev till och med en juridisk process kring detta.
    Daft Punk, Lordi, Deadmau5, m fl som uppträder med mask. 
  • Anonym (Sexbomb)
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:38:23 följande:
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:39:42 följande:
    Daft Punk, Lordi, Deadmau5, m fl som uppträder med mask. 

Är det svenska unga kvinnor?
Svar på tråden Tantkritik av Fröken Snusk