Inlägg från: Anonym (tom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (tom)

Tantkritik av Fröken Snusk

Mrs Moneybags skrev 2024-02-20 10:49:23 följande:

Det ingår att föräldragenerationen alltid tycker att ungdomar "nuförtiden" är hopplösa och lyssnar på skitmusik och blir chockade av ungdomars idoler mm. 

Med andra ord fortsätter livet precis som vanligt.

Min son lyssnar för övrigt mer på sk gangsterrap än detta. Har aldrig hört honom säga ett ord om Fröken Snusk. Tror inte hon är så populär i Stockholm?

Det är fortfarande bara en konstruktion av en producent som köper skräddarskrivna låtar och tid från en ung kvinnlig artist som framför dem. Att artisten använder mask är ett sedvanligt knep för att kunna var utbytbar vid kollisioner med andra åtaganden, sjukdom, graviditet eller ändrade villkorsanspråk. Jag jobbar själv i branschen så jag vet hur sånt här fungerar.
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 11:28:20 följande:
    Jag har sett många unga svenska kvinnor som sjunger. Kommer inte på nån annan som använder mask på det här sättet.
    Ghost är väl ett typiskt exempel, med Tobias Forge som hade ett antal musiker som kunde bytas ut vid behov eftersom de hade identiska masker. Det blev till och med en juridisk process kring detta.
  • Anonym (tom)
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:38:23 följande:
    Ghost är väl ett typiskt exempel, med Tobias Forge som hade ett antal musiker som kunde bytas ut vid behov eftersom de hade identiska masker. Det blev till och med en juridisk process kring detta.
    Daft Punk, Lordi, Deadmau5, m fl som uppträder med mask. 
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 11:42:17 följande:
    Anonym (tom) skrev 2024-02-20 11:39:42 följande:
    Daft Punk, Lordi, Deadmau5, m fl som uppträder med mask. 

Är det svenska unga kvinnor?
    Är frågan relevant tycker du?

Eller ser du på fullt allvar inte sambandet mellan mask och utbytbarhet? 
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 11:53:42 följande:
    Mycket relevant. Jag har sett oändligt många svenska poptjejer. Jag minns t ex när Carola, Lena och Pernilla dök upp. Sen kom Robyn. Var är deras masker?
    Jag tror inte att du är införstådd med hur detta fungerar. Jag pratar om artister som är kontrakterade på konsultbasis för en produkt. Inte någon som själv har hand om sin egen karriär som Wahlgren.
  • Anonym (tom)
    Anonym (Sexbomb) skrev 2024-02-20 12:08:32 följande:
    Man får inte ha kul nu för tiden. Allt ska tas på för stort allvar. Som tur är så skiter Snuskfröken i det. Ungdomarna som lyssnar på henne också.
    Ja, eller hur? Det ska vara kul, det är hela poängen! Ungdomar ska kunna sjunga med och känna sig lite lagom frigjorda och rebelliska mot de vuxna som förfärar sig. Samma sak i alla tidigare generationer, som de äldre tycks ha glömt. 
Svar på tråden Tantkritik av Fröken Snusk