Mytomaner
Jag har stött på en person som jag misstänker är mytoman. detta är nägot ganska nytt för mig och jag skulle vilja veta mer om hur mytomaner fungerar och vad anledningarna kan vara.
H*n ljuger reflexmässigt om småsaker (Påtagligt, kan ibland motbevisas). h*n tror även att JAG(?!) ljuger om småsaker jag berättar om, när jag INTE gör det. är det här vanligt för mytomaner? Kan mytomaner inte avläsa kroppsspråket hos någon som ljuger?
jag är precis som de flesta kass på att ljuga och det märks på mitt röstläge, hur jag framför lögnen, kroppsspråk och andra nervösa tecken. Men enligt dennA person borde jag vara en mästare på att ljuga för när jag bara varit helt uppriktig så märks det inte på mig att jag ?ljuger?.
Jag vet Inte hur h*n är mot andra men skille tro att h*n tror att andra också springer och småljuger om allt hela tiden. Är detta vanligt för en mytoman?
h*n kan få för sig konstiga saker ibland. T ex att jag har haft andra (ganska onda?) avsikter med något. Är detta normal osäkerhet eller hr denna person något allvarligare problem där mytomanin bara utgör ett symtom?
Vad har ni för erfarenheter av mytomaner?
trodde innan att mytomaner var sådana som hittade på ?outrageus? grejer. Men det här verkar ju mest vara begränsat till ?har jobbat hela dagen? fast h*n bevisligen inte har gjort det t ex.