• Rotfrukt

Pernilla Wahlgren bu eller bä?

Bara jag som börjar tröttna på Pernilla Wahlgren och hennes familj som syns överallt i media? Inte nog med hennes egna eviga dokusåpa på kanal 5 utan nu ska hon även leda allsången på Skansen nästa säsong. Så är hon sevärd eller bara en uppmärksamhetstörstande egotrippat narcissist?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Pernilla Wahlgren bu eller bä?
  • Anonym (Fattar inte grejen)

Jag fattar inte riktigt grejen med Wahlgrens. Trodde det var ett program riktat till män, snygg mamma, snygg dotter, dumma som spån. Lite låg humor riktat till män. Inte nåt emot det, väldigt många program är ju riktade till oss så egentligen inget fel. Är ok med nischad underhållning. Finns barnprogram osv. Så varför inte mansprogram?

Men män ser ju inte det där, det är ju VI som gör...så jag blir väldigt förvirrad. Det är ju bara dumt?

• Johan70

Hon kommer nog att göra ett helt okej jobb med allsången. Om man är trött på henne, är det väl bara att byta kanal? Jag har inte tid attt gå omkring och störa mig på att den ena eller andra kändisen syns ?för mycket?.

• Anonym (Maria)
    Anonym (Picadilly circus) skrev 2022-10-31 19:30:06 följande:
    1. Ja. 
    2. Jag får läsa det varje gång jag går in och läser hur vidriga medelålders kvinnor är, eller i en tråd jag skapat där människor skriver de mest otrevliga saker. Jag har lärt mig att leken tåla. 

Du kanske istället ska lägga fokus på att samla ihop aktivister som vill stoppa Daniel Nyhlen och Stoppa pressarna? Om familjen Wahlgren mot förmodan läser här så skrattar de ihjäl sig, jag lovar. De står så långt över oss. Men OM Bianca skulle bli ledsen då, OM hon läste, så skrev jag så till henne.
    Står över oss? Nej det gör de inte skulle jag säga. De yngre förmågorna Bianca, Benjamin har haft tur delvis att födas in i en såkallad känd familj.

Det finns mängder med människor som är smarta, driver företag, är högutbildade, ser bra ut. Kan dansa och sjunga. Både andra offentliga personer och vanliga mer okända. 

Är själv rätt trött på att bli matad i medier om just dessa människor. Som inte egentligen tillför så mycket. Ändå får så otroligt mycket mediautrymme. 
    Nu när Pernilla Wahlgren även ska leda allsång kommer ser bli en överdos av Wahlgrens tror jag. Det är ju egentligen de dåliga medierna som gör så man blir trött på dem. Genom ständiga rubriker om dem som har noll nyhetsvärde. 
  • Anonym (Kaffedraken)

Folk har alltid förfasat sig och gnällt på kändisar. Minns när hon slog igenom med sitt gallskrikande i Melodifestivalen, och uppståndelsen över att hon bar "hakkors".

Vafför gör hon på detta viset, sa Rumpnissarna.

• Anonym (Picadilly circus)

Alla är lika värda. Kända människor har det inte lättare än andra. De kräver aldrig särbehandling. Människor ger aldrig fördelar till berömda människor. Unga idag vill inget hellre än att få en hederlig yrkesutbildning till ett bristyrke. Det är viktigt att vara hel och ren. Jag tittar inte på tv, det har jag inte tid med. Inför jul har jag nog med slakten av min egen falukorv. 

• Anonym (sexytajm)

Hon ligger rätt mycket nu, och vill gärna att alla ska veta det.

Pernilla Wahlgrens ogenerade onanisvar: "Sedan jag skaffade pojkvän..." (familjeliv.se)

Pernilla Wahlgren har varit tillsammans med Christian Bauer i över ett år nu. Sedan relationen startade har Wahlgren blivit allt mer öppen om sitt privatliv ? inte minst om det som händer i sängkammaren.

Pernilla Wahlgren blev helt plötsligt väldigt verbal och har numera inget emot att berätta om sitt och pojkvännen Christian Bauers sexliv. Det har varit allt från skrapsår på knäna till följd av umgänge i sängkammaren, till så kallat "sexskryt", som det kallas i ett avsnitt av "Wahlgrens värld":

? Det kan inte gå en enda middag utan att hon pratar om att de ligger, säger Bianca Ingrosso i avsnittet, varpå superkära Pernilla svarar syrligt:

? Ni kan spy på mig hur mycket ni vill. Det är iallafall jag som har livets sex just nu, och inte ni.

När Pernillas poddkollega Sofia Wistam ställer henne mot väggen och frågar när hon onanerade senast, svarar hon kort och koncist:

? Oj, det var jättelänge sedan. Ett rakt och ärligt svar. Jag gör inte det längre.

Pernilla förklarar att om det vore så att hon onanerar på daglig basis, då skulle hon inte ha gett ett lika ärligt svar. Men oavsett om hon uppskattar att tillfredsställa sig själv eller inte menar hon att det inte är något hon behöver sysselsätta sig med eftersom hon har Christian:

? Sedan jag skaffade pojkvän så är inte det något jag behöver i mitt liv.

• Anonym (Ich verstehe nicht immer)

-Jag vet inte alltid om jag helt och alltid uppfattar den här familjen 'Helt rätt kring, med exakt vad dom egentligen vill'.. Och Hur dom vill ha det?.. Mer från gång till gång, menar jag!?

Ena gången känns det som att; Ibland någon gång låter det på familjen Wahlgren.. mer att dom får det till;

1. Ibland uppmuntrar dom lite grann själva till att helt utan problem så bjuder dom in till publicitet, media och Dom (hela familjen, verkar?) fullständigt bara älskar att ha ca. ~30 kameror runtomkring sig dygnet runt i huset. helt utan problem ..Kamerorna är nästan ända in på skinnet nära.
    Kameran verkar ibland nästan halft nere och enda, in -inpå underkläderna 😂 ända! och filmar.. Och då sägs det plötsligt ingenting, allting verkar nu okej!.
    Då verkar dom ju nästan gilla det?

..För då flashas allting utåt, nästan och helt utan något som helst filter finns plötsligt inte vissa gånger.. bara så länge det bara passar dom?
    Då verkar det inte finnas några hämningar tycker i alla fall jag.

..
    Men sen så vänder det;

2.a' gånger då.
    Då låter det precis som att.. "Hjälp oss säger någon i familjen, W och alla håller med."

"Kamerorna va!
    Dom låter ju aldrig oss vara i fred, och dom är för 'nära på' hela tiden.
    Och Dom. Familjen känner sig förnedrade: Som att det är ett hot mot deras identitet plötsligt efter 3 år, halvvägs in, av dom nu 6 åren som säsongerna har varit redan, okej vadå? Men vad är det att komma halvvägs in i "Wahlgrens värld och sen säga så ..Logiken i det?

..Då vill dom nästan inte längre synas i media mer överhuvudtaget.
    Allt är plötsligt bara skit när det blir för bra, blir för mycket, en massa saker händer dom olika familjemedlemmarna..eller när det inte passar dom helt enkelt.

-I det stora hela.. så är det inte konstigt egentligen, eller jag förstår det här.
    Men sen är jag själv så otroligt fyrkantig och är väldigt försiktig med min identitet.. så långt det bara går.

Men för att, antingen accepterar man det här.. ja ni fattar vad jag menar.
    Jag orkar inte förklara mig vidare.

Edit''
    -"Och som vi alla vet, det går inte att bromsa sig ur en uppförsbacke" som Sally Santesson en gång sa. -Och då menar jag.
    Antingen vill man ha' och får godta att man syns och är en offentlig människa, så fort man syns i det Medieetiska systemet, Press, radio och tv ... ALLTID. Då är det ute, det man delat med sig. Man kan inte heller 'ta tillbaka det där sen heller ju.

• Anonym (Nåja ..)

Hon är påsättningsbar men annars bara en blondin med ok lökar - inte mer än så.
    Hon och Carola och Yvonne Ryding lirar i samma liga, snygga soffkuddar som inte ska öppna käften och säga något.
    Dekorativa med tillför inget.

• Anonym (Abc)
    Anonym (Nåja ..) skrev 2023-04-06 22:24:55 följande:

Hon är påsättningsbar men annars bara en blondin med ok lökar - inte mer än så.
    Hon och Carola och Yvonne Ryding lirar i samma liga, snygga soffkuddar som inte ska öppna käften och säga något.
    Dekorativa med tillför inget.

Tack för din ovärderliga input!
  • Anonym (???)

Är ni 90 år gamla och sitter och zappar mellan 5 tv kanaler? 

Ni vet om att det finns fler alternativ nu för tiden? Ni är alltså inte tvingande att titta på skit som inte intresserar er. Ett litet tips bara.

• Anonym (Nåja ..)
    Anonym (Abc) skrev 2023-04-06 22:36:39 följande:
    Tack för din ovärderliga input!
    Varsågod!
Svar på tråden Pernilla Wahlgren bu eller bä?