Att komma vidare efter uppbrott..
Skapar en ny tråd då den andra blev väldigt lång.
Efter nästan 20 år verkar det nu som att vi skall bryta vårt förhållande helt och hållet. Något jag har väldigt ont av då det inte är något jag vill. Våra år har haft mycket gott med sig men också en hel del känslomässiga påfrestningar för oss båda.
Oftast har dessa påfrestningar berott på saker som borde gått att lösa genom att prata och försöka att förstå varandra. Men nu har hon meddelat mig på samma sätt om andra gånger via textmeddelande att hon inte längre vill något på grund av att hon inte orkar fler uppbrott. Något som enligt mig varit ett sätt hon använt för att kunna styra mig då jag kommit tillbaka och varit ledsen. Jag har själv aldrig använt de orden att vi skall nog inte vara ihop längre när det varit något som behövt pratas ut om för att lösas.
Jag har upplevt detta sätt väldigt jobbigt så jag blivit väldigt ledsen och känt mig sårad och rädd och där med undvikit att ta tag i svåra saker.
Jag är som person sådan att jag vill försöka att hitta lösningar på problem. Jag skyller i stort set aldrig ifrån mig (har säkert hänt någon gång) utan står för det jag gjort och tar konsekvenserna av det. Jag kan där emot fråga satt sånt jag inte tycker är rätt och jag inte känner mig trygg i.
En del av de sidorna jag haft som inte varit så charmiga som t.ex. svartsjuka har vi pratatom och jag har jobbat mig fram till att i stort set inte varit svartsjuk längre utan frågat sånt jag velat veta och inte lagt något mer vikt vid det utan litat på henne. Jag är glad att jag gjort denna resa då jag mår bättre själv av det.
Till detta har vi haft ett ständigt gnagande ämne som varit en slitning mellan oss och det är hur vi ser på ekonomi och pengars värde.
Detta var lite bakgrund inför det som jag nu står för som jag upplever väldigt tungt och som jag hoppas att någon annan som gått igenom liknande kan hjälpa mig med.
I ett par månader har jag nu levt i ett dragande fram och tillbaks där vi varit ifrån varandra träffats och där jag ofta kommit till henne på hennes villkor vid olika behov. Jag kan själv ibland tycka att jag är för snäll. T.ex. har hon varje dag de senaste 5 åren vaknat till en kom kaffe eller frukost i sängen. Något jag gjort för att jag älskar henne och bryr mig om henne.
Nu till den svåra biten som jag har svårt att till mig. Hon vill inte längre för hon orkar inte gå igen dessa korta uppbrott. Jag trodde och hoppades på att vi hittat en början på en väg framåt för någon vecka sedan då jag för första gången på länge kände att vi faktiskt förstod varandra och vad vi tyckte var jobbigt och ville förändra. Men som sagt i måndags kom ett nytt meddelande om att vi behövde prata och att hon inte vill längre för hon orkar inte mer.
Detta är något jag kan acceptera och känna med som en orsak. Det är just att de efterkommande orden som vänder upp och ner på allt för mig enligt följande ord när de uttalas ?Men jag älskar dig fortfarande?. Här rasar allt för mig. För mig betyder ordern ?Jag älskar dig? något positivt och något som för mig betyder att man vill kämpa. Något som jag varit tydlig med.
Det är kanske jag är som är digital av mig men för mig är detta svårt. Till detta får jag också till mig att hon inte vill att vi pratar mer för att det är jobbigt. Efter 1 dag då jag inte skickat något mer så kommer en fråga ?Hur mår du??
Just nu lever jag där känslorna spelar fram och tillbaks. Allt ifrån att vara ledsen, förtvivlad, känna saknad, tankar om att jag kanske kan träffa något som är bättre för mig för att fortsätta i en liten känsla av hopp om att vi kan hitta tillbaks.
Med detta inlägg och denna tråd hoppas jag kunna få lite feedback och kanske veta mer hur andras om varit i liknande situationer hanterat sina känslor för att som nummer ett jämna ut vardagen och för att sedan till slut se möjligheterna i stället och med detta bli redo för ett nytt förhållande. 20 år en en lång tid och kommer inte ens ihåg hur en date var.