Anonym (Sårad och orolig) skrev 2022-02-06 18:49:31 följande:
Hej!
Tack för ditt inlägg. Jag håller med dig i mycket. Kommunikationen har alltid varit det som jag känner har begränsat oss. Jag har också del i det för jag har ibland varit feg att ta upp saker då jag upplevt det jobbigt då det många gånger slutat så att det tagit längre tid att reparera det. Så här i efterhand så önskar jag att jag gjort annat. Men delvis har ju detta haft med just ?vi kanske inte skall vara ihop? Att höra detta har något som jag haft svårt för och i och med att jag visat mig sårbar kan jag så här i efterhand se annat än att detta också använts för att jag skall hamna ur balans.
Jag håller med om att när man gjort slut bör kommunikationen upphöra här är vi dåliga på det båda två. Vi har inte barn ihop men jag ser hennes barn som mina egna men de är vuxna så jag har kontakt med det direkt. Men just detta med att höra av sig efter att hon sagt att hon inte längre vill. Där har jag svårt. Förra veckan gick det en dag utan att jag hörde av mig innan jag fick bilder på barnbarnen. Något som hon visserligen skickat tidigare när hon varit där men bara ibland. Jag har lagt band på mig och inte skicka till henne. Jag har dock svarat på när hon frågat hur jag mått. Men det slutar inte där. I helgen hörde hon av sig med ett meddelande på natten med frågan hur jag mådde. Men det jag kände var att hon själv inte mådde så bra och därför behövde höra av sig. Det är ofrånkomligt att detta river upp mig då jag inte är den som egentligen vill detta.
Jag vet att jag egentligen borde bryta all kontakt men det är otroligt svårt för min kärlek finns kvar. Hur gjorde du för att hantera din de stunder du kanske ville höra av dig eller då han/hon hörde av sig?
Jag insåg efter ett par månader att jag kan inte längre låta mitt ex ta mer plats i mitt huvud än jag får i hennes så att säga. Hon gjorde slut och jag vill egentligen fortsätta. Men det kommer aldrig att bli så, och därför fick jag sluta höra av mig.
För mig var det annorlunda på så vis att så snart jag slutade med det så slutade även hon att höra av sig. Så snart jag insåg att jag inte orkade med obalansen i att jag vill vara tillsammans men inte hon så tappade jag helt suget på vidare kontakt.
Jag har också gjort saker som att sluta följa på facebook, stänga av aviseringar från exempelvis google foto som annars ville visa gamla bilder lite nu och då, å sådana saker.
I några veckor tyckte jag ändå känna av att telefonen vibrerar och tänker att nu har hon kanske skrivit, men så visar det sig att jag inte ens haft telefonen i fickan. Det har inte varit lätt att ta sig igenom, men det blir bättre för varje dag som går.