Jag har varit en dålig vän!
Hur gör jag nu?
Jag har världens finaste lilla bebis och är så glad. I somras berättade en av mina närmaste vänner att de ska försöka skaffa barn och jag blev jätteglad. Så jag frågade för mycket och för ofta. För ca 1 månad sedan fick min vän nog och skällde på mig för hon känner att jag är för på henne kring hela detta med graviditet, vilket hon mår dåligt över och jag bad jättemycket om ursäkt. Jag höll verkligen med henne och har inte sedan dess nämnt graviditet. Jag vet inte om hon är gravid ännu bör tilläggas.
Nu har jag råkat bli gravid igen. Det är jättetidigt och jag är så glad! Visst, kanske inte helt optimalt att få barnen så tätt, men vi har både ekonomi och möjlighet att klara det.
Nu till min fråga. Hur ska jag göra mot min nära vän?
Vi ska fira nyår tillsammans och där kan hon ju ana att jag har blivit gravid i och med vad jag äter eller snarare, inte äter (jag dricker inte alkohol, röker inte och snusar inte heller sedan tidigare så det är inget som kommer förändras av graviditeten, utan enbart maten).
Bör jag berätta för min vän innan fast det är så tidigt? Eller ska jag bara hålla tyst? Jag vill inte såra henne mer än vad jag redan gjort.