• Vägenmotettbarn

Spökstreck?

Inseminerades förra onsdagen 11/8 och har alltså inte gått så lång tid. Kunde ändå inte låta bli idag utan tog mitt första test ikväll. Testdag är 26/8.

Ser ju något men visst är väl detta ett spökstreck? Det borde inte synas något så här tidigt..

• Svar på tråden Spökstreck?
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 08:44:12 följande:

Vet känslan <3 njut av typ världens längsta lyckorus :)

Alltså åh vad jag hoppas detta går vägen! ??
  • EliS86
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-24 08:47:03 följande:

Alltså åh vad jag hoppas detta går vägen! ??

Tänk att oddsen är på din sida, det finns alltid en risk men den risken är statistiskt mindre trolig än att allt kommer gå galant!
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 09:06:07 följande:

Tänk att oddsen är på din sida, det finns alltid en risk men den risken är statistiskt mindre trolig än att allt kommer gå galant!

Jag trodde inte det skulle ta sig första försöket. Jag tog ut min p-stav i april efter att haft preventivmedel i 20 år.

Inseminerades 11/8 första försöket i Danmark. Och nu ser jag detta?! Overkligt!
  • EliS86
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-24 09:21:19 följande:

Jag trodde inte det skulle ta sig första försöket. Jag tog ut min p-stav i april efter att haft preventivmedel i 20 år.

Inseminerades 11/8 första försöket i Danmark. Och nu ser jag detta?! Overkligt!

Så himla häftigt! Håller alla tummar och tår för att det ska gå fint hela vägen! Attfå barn och att få vara mamma är så otroligt mäktigt och fantastiskt! Du kommer inte ångra dig :)
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 09:34:58 följande:

Så himla häftigt! Håller alla tummar och tår för att det ska gå fint hela vägen! Attfå barn och att få vara mamma är så otroligt mäktigt och fantastiskt! Du kommer inte ångra dig :)

Jag har velat ha barn sen jag var 17. Är 35 nu. Singel sedan 8 år? så nu tog jag tag i min dröm och valde att försöka bli mamma på egen hand. Och går allt vägen så blir det verklighet nu 2022 ????????
  • EliS86
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-24 10:24:02 följande:

Jag har velat ha barn sen jag var 17. Är 35 nu. Singel sedan 8 år? så nu tog jag tag i min dröm och valde att försöka bli mamma på egen hand. Och går allt vägen så blir det verklighet nu 2022 ????????

Är också 35 år och väntar mitt andra barn men är separerad så går också igenom det solo så att säga. Har alla förutsättningar som krävs för att ta hand om mina barn (och utgår ifrån att du har det med iom planerat försök) och då finns det mer plats för alla fina känslor och mindre för oro. Som sagt finaste saken att uppleva här i världen och tycker du gör helt rätt som kör på! Killar och relationer får komma när det kommer, så skönt att inte behöva va beroende av någon!

Stort lycka till <3
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 10:55:27 följande:

Är också 35 år och väntar mitt andra barn men är separerad så går också igenom det solo så att säga. Har alla förutsättningar som krävs för att ta hand om mina barn (och utgår ifrån att du har det med iom planerat försök) och då finns det mer plats för alla fina känslor och mindre för oro. Som sagt finaste saken att uppleva här i världen och tycker du gör helt rätt som kör på! Killar och relationer får komma när det kommer, så skönt att inte behöva va beroende av någon!

Stort lycka till <3

Ja jag har aldrig varit så redo som nu. Jag har ekonomin till det, ett bra jobb, min drömlägenhet.

Har funderat så många gånger under årens lopp på hur jag ska kunna fullfölja min livsdröm. En partner har jag inte lyckats träffa och jag kände att jag inte var redo att lägga min dröm åt sidan för detta.

Jag sa halvt på skoj när jag var 25 att jag skulle åka till Danmark om jag var singel och barnlös vid 35.. ett försök senare så verkar jag vara gravid.. det går knappt att ta in..
  • EliS86
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-24 14:48:26 följande:

Ja jag har aldrig varit så redo som nu. Jag har ekonomin till det, ett bra jobb, min drömlägenhet.

Har funderat så många gånger under årens lopp på hur jag ska kunna fullfölja min livsdröm. En partner har jag inte lyckats träffa och jag kände att jag inte var redo att lägga min dröm åt sidan för detta.

Jag sa halvt på skoj när jag var 25 att jag skulle åka till Danmark om jag var singel och barnlös vid 35.. ett försök senare så verkar jag vara gravid.. det går knappt att ta in..

Fantastiskt! Stort grattis! Försök att njuta lite, ladda hem lite gravidappar och följ barnets utveckling :) snart kan du börja shoppa bebiskläder och inreda och sen har du ett lite knyte i famnen!
  • Hoppas2022
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-24 08:05:25 följande:

Idag kan man väl knappast kalla det spökstreck va? ????

Stort grattis :D
  • Pewc
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-24 08:05:25 följande:

Idag kan man väl knappast kalla det spökstreck va? ????

Hehe nej, det kan man verkligen inte!!!

Stort grattis!! Fasiken va glad jag blir för din skull :D
  • Vägenmotettbarn

Inatt ligger jag och googlar, är så orolig över att testet jag tar idag och imorgon inte längre är positivt, att testet igår lurat mig.. jag kan inte ta in att jag faktiskt är gravid!

Hur lång tid tar det att faktiskt förstå att man är gravid? Haha jag kommer bli tokig innan det tidiga UL där man faktiskt ser att det är något där inne..

• EliS86
    Vägenmotettbarn skrev 2021-08-25 03:25:20 följande:

Inatt ligger jag och googlar, är så orolig över att testet jag tar idag och imorgon inte längre är positivt, att testet igår lurat mig.. jag kan inte ta in att jag faktiskt är gravid!

Hur lång tid tar det att faktiskt förstå att man är gravid? Haha jag kommer bli tokig innan det tidiga UL där man faktiskt ser att det är något där inne..

Det är tufft första tiden när man känner så stark oro. Var snäll mot dig själv och gör det du behöver göra för att tiden ska gå och du ska må så bra som möjligt. Jag brukade läsa appar, hade en sån tabell för statistisk risk för missfall per vecka som hela tiden minskade i risk för varje vecka som gick och som peppade, håll dig upptagen och tänk att allt är precis som det ska vara så länge du inte får tecken (riktiga tecken sommarfritids blödning) på att det inte skulle vara det. Missa inte chansen att njuta!
  • Vägenmotettbarn

Testade även imorse. Tog 2 olika tester från Clear Blue för att safea upp. Haha nu ska jag njuta av detta! Båda visade tydliga plus ??

Svar på tråden Spökstreck?