Inlägg från: Vägenmotettbarn |Visa alla inlägg
  • Vägenmotettbarn

Spökstreck?

Inseminerades förra onsdagen 11/8 och har alltså inte gått så lång tid. Kunde ändå inte låta bli idag utan tog mitt första test ikväll. Testdag är 26/8.

Ser ju något men visst är väl detta ett spökstreck? Det borde inte synas något så här tidigt..

• Svar på tråden Spökstreck?
  • Vägenmotettbarn

Jag får testa med annat test imorn som är för att testa tidigt. Jag hoppas så mycket att det tar sig och blir starkare ????

Hoppas2022 skrev 2021-08-20 00:14:18 följande:

Svårt det där. Somliga som får sådana streck visar sig vara gravida och för andra är det spökstreck. Håller tummarna för att ditt är positivt!

Här är bilder på mina spökstreck:

• Vägenmotettbarn
    Hoppas2022 skrev 2021-08-21 09:07:41 följande:

Hur har det gått?

Jag testade med ett digitalt test på morgonen och det var negativt. Ännu ingen blödning så än är det inte kört, även om hoppet sänktes.

Testdag 26/8.

• Vägenmotettbarn
    Pewc skrev 2021-08-23 09:45:24 följande:

Hur går det för dig? Tycker första testet ser ut som ett tidigt positivt! Håller tummarna för dig! :)

Var negativt i fredags men imorse var det åter igen något väääääldigt svagt.. tror inte det är positivt men hoppas såklart!
  • Vägenmotettbarn
    Pewc skrev 2021-08-23 12:33:22 följande:

Tråkigt med spökstreck! Tyckte verkligen första bilden såg ut som tidigt positivt. Kan ju varit en kemisk graviditet också. Håller tummarna för att du är gravid ändå!

Nu ska jag inte testa förrän testdag.. det här gör mig för ledsen..
  • Vägenmotettbarn

Det är mitt allra första försök att bli gravid någonsin. Så det här är en ny prövning.

Efter att inte haft turen att träffa någon har jag nu varit nere k Danmark och försöker bli mamma på egen hand. Därför vill man ju också att det ska gå snabbt eftersom det är riktigt kostsamt att göra detta privat..

• Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 08:15:15 följande:

Solklart positivt! Vad roligt! Stort grattis!!

Jag kan inte fatta detta!! ??????
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 08:44:12 följande:

Vet känslan <3 njut av typ världens längsta lyckorus :)

Alltså åh vad jag hoppas detta går vägen! ??
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 09:06:07 följande:

Tänk att oddsen är på din sida, det finns alltid en risk men den risken är statistiskt mindre trolig än att allt kommer gå galant!

Jag trodde inte det skulle ta sig första försöket. Jag tog ut min p-stav i april efter att haft preventivmedel i 20 år.

Inseminerades 11/8 första försöket i Danmark. Och nu ser jag detta?! Overkligt!
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 09:34:58 följande:

Så himla häftigt! Håller alla tummar och tår för att det ska gå fint hela vägen! Attfå barn och att få vara mamma är så otroligt mäktigt och fantastiskt! Du kommer inte ångra dig :)

Jag har velat ha barn sen jag var 17. Är 35 nu. Singel sedan 8 år? så nu tog jag tag i min dröm och valde att försöka bli mamma på egen hand. Och går allt vägen så blir det verklighet nu 2022 ????????
  • Vägenmotettbarn
    EliS86 skrev 2021-08-24 10:55:27 följande:

Är också 35 år och väntar mitt andra barn men är separerad så går också igenom det solo så att säga. Har alla förutsättningar som krävs för att ta hand om mina barn (och utgår ifrån att du har det med iom planerat försök) och då finns det mer plats för alla fina känslor och mindre för oro. Som sagt finaste saken att uppleva här i världen och tycker du gör helt rätt som kör på! Killar och relationer får komma när det kommer, så skönt att inte behöva va beroende av någon!

Stort lycka till <3

Ja jag har aldrig varit så redo som nu. Jag har ekonomin till det, ett bra jobb, min drömlägenhet.

Har funderat så många gånger under årens lopp på hur jag ska kunna fullfölja min livsdröm. En partner har jag inte lyckats träffa och jag kände att jag inte var redo att lägga min dröm åt sidan för detta.

Jag sa halvt på skoj när jag var 25 att jag skulle åka till Danmark om jag var singel och barnlös vid 35.. ett försök senare så verkar jag vara gravid.. det går knappt att ta in..
  • Vägenmotettbarn

Inatt ligger jag och googlar, är så orolig över att testet jag tar idag och imorgon inte längre är positivt, att testet igår lurat mig.. jag kan inte ta in att jag faktiskt är gravid!

Hur lång tid tar det att faktiskt förstå att man är gravid? Haha jag kommer bli tokig innan det tidiga UL där man faktiskt ser att det är något där inne..

• Vägenmotettbarn

Testade även imorse. Tog 2 olika tester från Clear Blue för att safea upp. Haha nu ska jag njuta av detta! Båda visade tydliga plus ??

Svar på tråden Spökstreck?