Semlan3 skrev 2021-03-23 15:17:28 följande:
Vad roligt! Hur går tankarna? Var det planerat? Jag kastas mellan lycka och ångest. Får lite panik emellanåt och undrar vad vi har gett oss in på. Är samtidigt glad och tacksam att få uppleva att vara gravid igen, trodde jag aldrig skulle få vara med om det mer.
Jag är jätteglad, faktiskt! Haha. Första var väldigt planerad, avskydde att vara gravid, fick bla havandeskapsförgiftning och en tuff graviditet överlag. Tvåan var inte alls planerad. Vi hade en del problem att "få till" första så trodde inte jag skulle bli gravid utan hjälp så vi körde oskyddat och sa att blir det syskon så blir det, men trodde inte det. Efter 6 månader var jag gravid, hade inte ens fått tillbaka mensen. Så det var en överraskning! Roligt förstås och var ingen tvekan om vi skulle behålla eller inte men jag var nog inte riktigt mentalt redo att vara gravid igen så jag var inte särskilt lycklig att vara gravid igen, tyvärr. Lycklig över barnet men inte att vara gravid. Men allt gick bra denna gång och fick en drömförlossning!
Sedan bestämde vi att det inte skulle bli fler, vi var nöjda! Sambon skulle boka tid för sterilisering i februari och då satt vi en kväll och drack vin och blev sentimentala. Jag var tvungen att berätta att jag ofta går och LÄNGTAR efter att vara gravid igen, få föda, ha en till liten. De andra är ju "stora" nu ;)
Visade sig att han känt samma sak! Men ingen hade nämnt det för vi var ju klara. Så vi sa att vi ger det till midsommar, blir det nåt är det menat, och tvärtom. Vips så var jag gravid igen, knappt så jag fattade hur det gick till ;)
Just nu är jag så glad, längtar efter magen och allt det där jag inte känt de två första gångerna. Mår mycket bättre, är ju tidigt än men mår inte illa eller så som jag gjort med syskonen. Får hoppas att det går hela vägen =)
Ja jag förstår att det är omvälvande! Trodde jag skulle ha mer panik, den kanske kommer! Haha.