Inlägg från: Barnsligamor |Visa alla inlägg
  • Barnsligamor

Fler som väntar nummer tre?

Hej vi väntar barn nummer tre ???? har två pojkar på 8 och 2 år och nr 3 är beräknad 22 sep enligt sista mens :D vi skulle inte heller ha fler men så blev det :?)

• Barnsligamor

Ja det var nog alla känslor på en och samma gång där. Vi hade sagt att det nog räcker med två barn. Och jag hade även sagt att jag inte ville ha så stor ålderskillnad på barnen igen. Så det kändes som tåget redan passerat. Vi försökte inte bli gravida men blev det i bytet av mini pillerna. Men nu är vi super glada och känner att det är självklart att vi ska ha en litet till. Men det här blir sista ;) hur är det för er nu?

• Barnsligamor

Ja det var nog alla känslor på en och samma gång där. Vi hade sagt att det nog räcker med två barn. Och jag hade även sagt att jag inte ville ha så stor ålderskillnad på barnen igen. Så det kändes som tåget redan passerat. Vi försökte inte bli gravida men blev det i bytet av mini pillerna. Men nu är vi super glada och känner att det är självklart att vi ska ha en litet till. Men det här blir sista ;) hur är det för er nu?

Semlan3 skrev 2021-03-21 08:29:12 följande:

Ja jag förstår verkligen! Jag har haft perioder då jag längtat efter ett sista barn. Min man har inte varit så sugen. Har också känt att barnen blivit så stora och vardagen har blivit lättare nu. Ja barnen råkade komma och störa mitt under akten, brukar köra finska rycket annars men det blev inte så. Så var maximal tur eller otur. Känns spännande, men samtidigt är det ju så tidigt att allting kan hända. Min bästa vän kämpade för att bli gravid med första barnet, blev gravid snabbt med andra barnet men fick missfall i vecka 9 här nyligen. Så känns väldigt jobbigt, vill inte berätta för henne. Känner mig typ skyldig som blir gravid så lätt...

Det är lite så jag känt också med att barnen är väldigt stora och mer självgående. Men alltid haft en längtan efter en liten tös vilket gjorde att jag övervägde denna graviditet också. Sen tror jag ju att jag väntar en tredje pojke hehe. Men då känns det som att jag iallafall gav det ett sista försök tredje gången gillt eller så är det så att jag bara ska få pojkar. Du behöver inte få dåligt samvete över din graviditet. Finns ingen anledning till det. Du kan inte påverka hennes fertilitet utan ni ska ju sjävklart ha barn om ni vill det. Sen kan det vara bra att vänta med att berätta till vecka 12.
  • Barnsligamor

Ja det har vi tänkt :) är i vecka 14 nu så lär bli om en månad ungefär lite till :)

• Barnsligamor

Förstår det ! Men vi får hoppas att vi båda får det man har en liten önskan om. Inget konstigt att önska att ha barn med båda kön och inte endast det ena. Sen kommer man självklart älska och bli lika glad oavsett kön. Men att önska ska man självklart få göra speciellt vid tredje barnet tycker jag om man endast har ena könet på två :)

• Barnsligamor

Hej grattis till dig med till nummer tre ! Jodå har mått väldigt dåligt men börjar bli bättre nu. Har växt värk till och från men annars är det bra. Sugen på visa saker och klarar knappt av att äta det som inte passar för stunden ???? men det är väl så det ska vara.

Svar på tråden Fler som väntar nummer tre?