• Stårschan2

Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?

Som rubriken säger - vad går du och längtar efter att kunna göra den dagen alla coronarestriktioner hävs? (Under förutsättning att vi kommer att kunna gå tillbaka till samma förutsättningar som vi hade 2019)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?
  • Duckan
    Ja det är annorlunda där vi bor. Vi bor i tyskland.. i april förra året skickades alla hem för att jobba "home-office" och maskar blev lag att bära.. och typ hur många man fick träffa från olika hushåll.. barn fick inte gå i skolan ett tag.. de cancellade alla kulturgrejjer som påsk och jul.. man får böter om man går på stan utan mask eller står på parkeringsplats utan mask.. de är ju för allas bästa så det är okej, vi följer reglerna men vi känner oss så ensamma. Men vi håller ut :) 

Vi får anta att de länder som stängt ner har gjort rätt med tanke på hur det ser ut med dödsfall och antal sjuka här. Dock är jag inte säker på att jag hade klarat av att leva så instängt utan att bli helt koko. 
  • prometheuz
    Duckan skrev 2021-01-28 11:25:51 följande:
    Ja det är annorlunda där vi bor. Vi bor i tyskland.. i april förra året skickades alla hem för att jobba "home-office" och maskar blev lag att bära.. och typ hur många man fick träffa från olika hushåll.. barn fick inte gå i skolan ett tag.. de cancellade alla kulturgrejjer som påsk och jul.. man får böter om man går på stan utan mask eller står på parkeringsplats utan mask.. de är ju för allas bästa så det är okej, vi följer reglerna men vi känner oss så ensamma. Men vi håller ut :) 

Vi får anta att de länder som stängt ner har gjort rätt med tanke på hur det ser ut med dödsfall och antal sjuka här. Dock är jag inte säker på att jag hade klarat av att leva så instängt utan att bli helt koko. 
    jag är på min gräns i varje fall.. det är därför jag kom till detta forum.. kände att det är ett sätt att få lite socialt utbyte, som ett sista försök innan jag ringer / kontaktar någon webb-psykolog. Det verkar funka <3
  • Hippolyte

Inte om några orgier i alla fall. Intressant att ta upp det. Under digerdöden samlades faktiskt folk och hade orgier. Man väntade inte till pandemin var över utan knullade som var dag var den sista. Nu tror jag inte undergången är nära men slutet för demokratin är det. Få verkar bry sig.

• Drottningen1970

Resa resa resa...

Jag är abstinent. Känner mig fångad. Funderat allvarligt på att åka till arlanda och bara käka lunch och titta på flygplanen för att få lindring...

Känner mig helt desperat.

• Drottningen1970

Jobba hemma däremot fortsätter jag gärna med till pensionen. Slippa ut å skrapa bil, kunna slänga in en tvätt i tvättmaskinen under dagen. Slippa BH...

Underbart...

• Arcnice

Jag hoppas att tillräckligt många har vacinerat sig i Juni så att sommarens socialdanser (bugg och foxtrot) kan genomföras.

• LaFontaine

Förutom att träffa släkt och vänner, längtar jag efter att inte behöva fundera så mycket i vardagen. Jag ser fram emot att gå och handla mat i eftermiddagsrusningen, efter förishämtning. Eller gå på stan en lördag och leta bord på lunchhaket.

Jag ser också fram emot att gå till frisören, optikern och massören. Snarast.

• Stårschan2
    Arcnice skrev 2021-01-28 12:53:15 följande:

Jag hoppas att tillräckligt många har vacinerat sig i Juni så att sommarens socialdanser (bugg och foxtrot) kan genomföras.

Word! Den här tiden ifjol hade jag ställt in mig på att gå extra mycket på dans under sommaren, men det blev ju inte riktigt så...
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 11:50:32 följande:

Jobba hemma däremot fortsätter jag gärna med till pensionen. Slippa ut å skrapa bil, kunna slänga in en tvätt i tvättmaskinen under dagen. Slippa BH...

Underbart...

Kunna sitta och sticka under telefonmöten. Skotta när det passar. Kunna lägga sig och sola och läsa bok i trädgården på lunchen. Visst har det sina fördelar med hemmakontor, absolut.
  • sextiotalist
    Stårschan2 skrev 2021-01-28 13:25:38 följande:
    Word! Den här tiden ifjol hade jag ställt in mig på att gå extra mycket på dans under sommaren, men det blev ju inte riktigt så...

Underbart...

Kunna sitta och sticka under telefonmöten. Skotta när det passar. Kunna lägga sig och sola och läsa bok i trädgården på lunchen. Visst har det sina fördelar med hemmakontor, absolut.
    Det enda jag köper är sticka under telefonmöten, liite svårt att göra det på kontoret :)
  • Jonnynilsson
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 11:48:36 följande:

Resa resa resa...

Jag är abstinent. Känner mig fångad. Funderat allvarligt på att åka till arlanda och bara käka lunch och titta på flygplanen för att få lindring...

Känner mig helt desperat.

Haha, inte dum ide alls. Jag saknar våra årliga charterresor nått enormt.
  • Jonnynilsson
    Stårschan2 skrev 2021-01-28 13:25:38 följande:

Underbart...

Stickar gör jag inte men jag skottade på lunchen idag istället för lunchpromenad.

Blir väl rätt najs att möta våren hemma också. Köra lite möten från trädgården. Får fixa nått solskydd till datorn så man ser skärmen även utomhus.
Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?