Inlägg från: Stårschan2 |Visa alla inlägg
  • Stårschan2

Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?

Som rubriken säger - vad går du och längtar efter att kunna göra den dagen alla coronarestriktioner hävs? (Under förutsättning att vi kommer att kunna gå tillbaka till samma förutsättningar som vi hade 2019)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?
  • Stårschan2

Nog för att jag egentligen trivs ganska bra med tillvaron nu, hemkär enstöring som jag är, så har jag ändå drabbats av nån sorts förbjuden-frukt-syndrom, och längtar vansinnigt efter att få gå på dans och festival som kryllar av folk. Men det med att få trängas och trivas på ett svettigt dansgolv ligger väl totalt sist på listan över vad man kommer att kunna göra.

• Stårschan2
    Duckan skrev 2021-01-28 09:50:13 följande:

Resa! 
    Träffa mina föräldrar vill jag också göra men de får väl vaccinet nån gång snart hoppas jag så det löser sig.

Samma här. Har redan gjort upp rutten för sommarens drömsemester med bil genom Europa, men jag törs inte ta ut något i förskott, utan är helt inställd på att det blir stughäng och fjällvandring i år också. Inte dumt det heller, men jag längtar efter att få sitta på restaurang och beställa mat på utrikiska.
  • Stårschan2
    Arcnice skrev 2021-01-28 12:53:15 följande:

Jag hoppas att tillräckligt många har vacinerat sig i Juni så att sommarens socialdanser (bugg och foxtrot) kan genomföras.

Word! Den här tiden ifjol hade jag ställt in mig på att gå extra mycket på dans under sommaren, men det blev ju inte riktigt så...
    Drottningen1970 skrev 2021-01-28 11:50:32 följande:

Jobba hemma däremot fortsätter jag gärna med till pensionen. Slippa ut å skrapa bil, kunna slänga in en tvätt i tvättmaskinen under dagen. Slippa BH...

Underbart...

Kunna sitta och sticka under telefonmöten. Skotta när det passar. Kunna lägga sig och sola och läsa bok i trädgården på lunchen. Visst har det sina fördelar med hemmakontor, absolut.
Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?