Inlägg från: Duckan |Visa alla inlägg
  • Duckan

Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?

Resa! 
    Träffa mina föräldrar vill jag också göra men de får väl vaccinet nån gång snart hoppas jag så det löser sig.

• Duckan
    Samma här. Har redan gjort upp rutten för sommarens drömsemester med bil genom Europa, men jag törs inte ta ut något i förskott, utan är helt inställd på att det blir stughäng och fjällvandring i år också. Inte dumt det heller, men jag längtar efter att få sitta på restaurang och beställa mat på utrikiska.

Vi har också gjort upp planer men inget bokat ännu så klart. 
  • Duckan
    Ja, åh att kunna sitta på resturang och hänga lite. Det saknar jag och min man

Så isolerat har inte vi levt så mig är det inte synd om på nåt vis. Vi går till kontoret varje dag, vi har ätit ute några gånger och träffat en liten skara vänner under året som gått ändå.

• Duckan
    Ja det är annorlunda där vi bor. Vi bor i tyskland.. i april förra året skickades alla hem för att jobba "home-office" och maskar blev lag att bära.. och typ hur många man fick träffa från olika hushåll.. barn fick inte gå i skolan ett tag.. de cancellade alla kulturgrejjer som påsk och jul.. man får böter om man går på stan utan mask eller står på parkeringsplats utan mask.. de är ju för allas bästa så det är okej, vi följer reglerna men vi känner oss så ensamma. Men vi håller ut :) 

Vi får anta att de länder som stängt ner har gjort rätt med tanke på hur det ser ut med dödsfall och antal sjuka här. Dock är jag inte säker på att jag hade klarat av att leva så instängt utan att bli helt koko. 
Svar på tråden Vad drömmer du om att göra när samhället öppnar upp igen?