• PsykopatLena

Män = problem?

Tycker du att män i större utsträckning är mer av ett problem än kvinnor? Rent statistiskt och faktamässigt är dom ju det . Eller hur? Det är ju så. Och det är ju därför så många fortfarande besväras av dem medan vissa till och med måste fly sina hem pga av att någon annan kvinna inte gjorde abort i tid. Sen kan man ju fråga sig hur mycket ansvar kvinnor har haft för att skapa dessa monster. Kriminella våldtäktsmän , kvinnomisshandlare mm. Avskyvärda existenser på riktigt. Jag ifrågasätter hur naturen har tänkt till där. Kvinnor är nästan aldrig ett problem på samma sätt iaf inte de jag stött på. Vi är alla fredliga. Sen kommer en (kriminell) "alfahanne" och ställer till oreda och otrygghet. Förbsnnade as borde rensas bort från gatan och in i fängelse varenda en för minsta lilla överträdelse. Förstår inte hur de tillåts gå ute fria . De är ju en fara för allmänheten! Förstår inte hur folk står ut . Nånting måste ju göras åt det här sjukliga tillståndet världen befinner sig i med en massa genomruttna gubb-as som styr och ställer , speciellt i mindre utvecklade länder . Får man en son är väl risken +50% i genomsnitt att man kommer orsaka andra onödigt lidande i framtiden. Varför är vissa män så förbannat störande ? Och vem ska stå till svars egentligen? Mannen eller hans mamma? Hade vi levt i ett matriarkalt samhälle hade nog antagligen mamman beskyllts och sonen snarare bara avhumaniserats och bestraffas för sin gärning medan modern förlorat status och anseende och blir dömd som den som satte en störande människohane till världen . Och skäms gör hon , med all rätt. Idag fungerar det inte så och folk verkar tro att det är normalt med sån skit. Sorgligt nog .

• Svar på tråden Män = problem?
  • Xenia
    Anonym (prinsessa med stil) skrev 2020-06-27 02:43:09 följande:

insåg idag att i stort sett alla män riktiga svin som inte tar hänsyn till oss tjejer och våra känslor.

idag var min 3 dejt denna månaden och slutade som de förra, nästan. efter restaurangbesök så var det såklart snabbt in på en sunkig offentlig toalett... varför??? för han ville ha en avsugning innan läggdags. han bodde såklart hos sina föräldrar så det var NO GO att hänga med honom hem...... herregud... alltså jag gillar att suga och ha sex men asså. det känns mer som att han liksom ollade mig lite i munnen innan han runkade mekaniskt av den framför mitt ansikte. väldigt romantiskt... så imorgon ska vi tydligen ses hemma hos mig och har  egentligen ingen lust. men vad ska man göra? alla killar är likadana så får väl bara acceptera och tänka att dem bara är leksaker för mig. för det verkar dom tycka om mig ändå.

åååh vill bara ha en man som förstår kvinnor och ger mig en stabil grund att bygga min framtid på.

asså FAN

Trollar du el vad? Ditt nick verkar ovanligt dåligt valt, ingen "prinsessa med stil" skulle göra nåt så sunkigt. Finns inget romantiskt med att ha sex på en offentlig toalett.

Du har väl en egen vilja? Om du inte vill, säg bara nej, skyll inte på "männen". Vill du ha nåt seriöst, bete dig seriöst och säg nej till de oseriösa.
  • Anonym (Missie)
    Xenia skrev 2020-06-27 15:50:37 följande:
    Hur ser man det?
    När nicket blir svart vid inlägget är personen raderad.
  • Anonym (Missie)
    Anonym (Missie) skrev 2020-06-27 15:59:43 följande:
    När nicket blir svart vid inlägget är personen raderad.
    (Och man inte skriver anonymt då alltså.)
  • Anonym (Lok)
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 22:04:33 följande:

Tycker du att män i större utsträckning är mer av ett problem än kvinnor? Rent statistiskt och faktamässigt är dom ju det . Eller hur? Det är ju så. Och det är ju därför så många fortfarande besväras av dem medan vissa till och med måste fly sina hem pga av att någon annan kvinna inte gjorde abort i tid. Sen kan man ju fråga sig hur mycket ansvar kvinnor har haft för att skapa dessa monster. Kriminella våldtäktsmän , kvinnomisshandlare mm. Avskyvärda existenser på riktigt. Jag ifrågasätter hur naturen har tänkt till där. Kvinnor är nästan aldrig ett problem på samma sätt iaf inte de jag stött på. Vi är alla fredliga. Sen kommer en (kriminell) "alfahanne" och ställer till oreda och otrygghet. Förbsnnade as borde rensas bort från gatan och in i fängelse varenda en för minsta lilla överträdelse. Förstår inte hur de tillåts gå ute fria . De är ju en fara för allmänheten! Förstår inte hur folk står ut . Nånting måste ju göras åt det här sjukliga tillståndet världen befinner sig i med en massa genomruttna gubb-as som styr och ställer , speciellt i mindre utvecklade länder . Får man en son är väl risken +50% i genomsnitt att man kommer orsaka andra onödigt lidande i framtiden. Varför är vissa män så förbannat störande ? Och vem ska stå till svars egentligen? Mannen eller hans mamma? Hade vi levt i ett matriarkalt samhälle hade nog antagligen mamman beskyllts och sonen snarare bara avhumaniserats och bestraffas för sin gärning medan modern förlorat status och anseende och blir dömd som den som satte en störande människohane till världen . Och skäms gör hon , med all rätt. Idag fungerar det inte så och folk verkar tro att det är normalt med sån skit. Sorgligt nog .

Finns två faktorer som finns hos mestadels kriminella:

1) psykopati (ca 50% av dömda djupt kriminella)

2) frånvarande pappa

Detta finns det statistik på.

Psykopati är såklart farlig oavsett män och kvinnor (Arboga kvinnan) men betydligt fler män än kvinnor har denna störning och kvinnor med en frånvarande fader löper också högre risk att utveckla ett destruktivt liv. Skillnaden är att män agerar utåt kvinnor agerar Inåt mot sig själva.

Så dont blame the mother, blame the absent father
  • pulverpåse
    Anonym (Lok) skrev 2020-06-27 16:55:11 följande:
    Så dont blame the mother, blame the absent father
    Skyll hellre på mig om du känner dig tvungen att välja någon alls, det gör lika lite nytta för den som ska få upprättelse.

Eller, kanske inte.
  • Konservativ
    spetshatt skrev 2020-06-27 12:49:26 följande:

Jag tycker de ska ta det. Bara för att det är en obekväm sanning för andra män betyder inte det att det inte ska lära sig om historien och verkligheten för mänskligheten än idag. Att vissa män stör och upprör folk borde uppröra även de andra männen . Enklast vore väl att särskilja dem genom att kalla den icke önskvärda gruppen för något annat än just "män" för att slippa bråk om onödiga saker .. men frågan är vad?

Kriminella?

Bråkstakar?

Drägg?
  • Anonym (Åh!)
    PsykopatLena skrev 2020-06-26 22:04:33 följande:

Åh! Låt mig gissa.. Feminist?

Gå dit på nästa möte på onsdag klockan åtta! Lycka till!

Jag håller med om att det är tråkigt om kriminella "alfa hanar" ställer till oreda, men dra inte alla män över en kant tack! Gå på radikala feminist kvällar istället! Lycka till!
  • spetshatt

Shit vad män är barnsliga. All fakta finns tillgänglig för allmänheten och borde finnas i det kollektiva medvetandet vid det här laget. Om nu män är så himla fantastiska som folk verkar tro , hur kommer det sig att världen ser ut som den gör? Skulle nog våga påstå att majoriteten av mänskligheten lider , som de gjort i flera tusen år, allvarligt talat och att främst män bär det direkta ansvaret för det lidandet.

Det är ju ett destruktivt beteende , ren krigsföring i princip, och dess konsekvenser, som oftast är orsaken till att folk börjar ifrågasätta konceptet om vad våra sociala normer baseras på . Om det är genetiskt betingat , så går vi åt höger . Om det är socialt går vi åt vänster.

Man kan till viss del påstå att vissa element inom socialliberal "radikalfeminism" (vad det nu är) har vävts samman med mer fascistoida tankegångar i en nyutvecklad paradigmintegrering som säkert kommer ses mer av 20-talet och framåt .

Man är mer inställd på vad kvinnor bör tillföra till samhällets utveckling på fundamentala plan.. vad män gör kommer bli mer granskat och kritiserat osv . Det kommer vara högre status på män som arbetar för kvinnor .. än för män som jobbar för män. Män kommer bli alienerade och kvinnor kommer ha mer,, framför allt --> social makt. Och paradigmen kommer genom empatiska/sociala metoder etablera sig som ett välaccepterat synsätt i samhället. Det mer fascistoida i det är att man utgår från genetik, som kön och även utåtagerande antisocialt beteende som man tror härrör från genetiska avvikelser , och vill att samhället bör utgå mer från att åtgärda och förebygga de problem som den grupp tillför i betydligt större skala än vad någonsin gjorts tidigare

• Anonym (tobbe)
    spetshatt skrev 2020-06-28 18:06:06 följande:

Shit vad män är barnsliga. All fakta finns tillgänglig för allmänheten och borde finnas i det kollektiva medvetandet vid det här laget. Om nu män är så himla fantastiska som folk verkar tro , hur kommer det sig att världen ser ut som den gör? Skulle nog våga påstå att majoriteten av mänskligheten lider , som de gjort i flera tusen år, allvarligt talat och att främst män bär det direkta ansvaret för det lidandet.

Det är ju ett destruktivt beteende , ren krigsföring i princip, och dess konsekvenser, som oftast är orsaken till att folk börjar ifrågasätta konceptet om vad våra sociala normer baseras på . Om det är genetiskt betingat , så går vi åt höger . Om det är socialt går vi åt vänster.

Man kan till viss del påstå att vissa element inom socialliberal "radikalfeminism" (vad det nu är) har vävts samman med mer fascistoida tankegångar i en nyutvecklad paradigmintegrering som säkert kommer ses mer av 20-talet och framåt .

Man är mer inställd på vad kvinnor bör tillföra till samhällets utveckling på fundamentala plan.. vad män gör kommer bli mer granskat och kritiserat osv . Det kommer vara högre status på män som arbetar för kvinnor .. än för män som jobbar för män. Män kommer bli alienerade och kvinnor kommer ha mer,, framför allt --> social makt. Och paradigmen kommer genom empatiska/sociala metoder etablera sig som ett välaccepterat synsätt i samhället. Det mer fascistoida i det är att man utgår från genetik, som kön och även utåtagerande antisocialt beteende som man tror härrör från genetiska avvikelser , och vill att samhället bör utgå mer från att åtgärda och förebygga de problem som den grupp tillför i betydligt större skala än vad någonsin gjorts tidigare

Vilket skitsnack. Det är personer som stått för det. Det är lustigt när någon påstår att män har stått för all innovationer och alla upptäcker som gynnat oss då kommer alltid folk och påpekar att även kvinnor varit inblandat i det på ett eller annat sätt. Och det stämmer. Men det lustiga är att ni bara håller med om det när det gäller positiva saker. När det gäller all skit som människor gjort då är det plötsligt bara vi män som grupp som är bovarna och kvinnor är helgon. Men fakta finns som sagt var där och det finns hur mycket ex som helst på att kvinnor kan vara lika onda. Vi kan ju bara ta alla kvinnor i historien som hetsat till krig och som varit extremt brutala. Visst dom skickade männen att göra skitgörat men det gör inte dom själva mindre brutala. Så sluta med skitsnacket om att det är vi i gruppen män som skulle stå för allt elände. Kvinnor har gjort en hel del och har även dom en stor skuld. På samma sätt som både kvinnor och män gjort bra saker. 

Det spelar ingen roll om det är män eller kvinnor som sitter på makten. Det är vilka som sitter där som spelar roll och tyvärr är det oftast dom minst lämpliga. Tyvärr är vårt samhälle uppbyggt så att det lönar sig att vara ond. I affärsvärlden tex det finns troligen ingen i toppen som inte begått ett flertal onda handlingar för att hamna där. När det gäller kriminalitet så handlar det oftast om klass mer än kön. Sen att män begår våldshandlingar är för att det är lättast för dom. Medans kvinnor gör annat i den kriminella världen. Fast är det så mycket bättre att stödja den våldsutövande än att själv utföra våldet?

Vill man slippa våldsamma kriminella då ser man till att arbeta med sociala orättvisor och det handlar inte om kön. Vi ser ju hur lite det fungerat i Sverige när man lagt allt krut på att tjejerna ska lyckas bättre. Visst det går bättre för tjejer och det är bra vi ska ha jämställdhet. Men man har även bestämt att skita i hur det går för killarna. Det är korkat en massa killar utan framtidstro som bara har soss eller kriminalitet att välja på kan bara sluta på ett sätt.
  • spetshatt
    Anonym (tobbe) skrev 2020-06-28 22:36:14 följande:

Vilket skitsnack. Det är personer som stått för det. Det är lustigt när någon påstår att män har stått för all innovationer och alla upptäcker som gynnat oss då kommer alltid folk och påpekar att även kvinnor varit inblandat i det på ett eller annat sätt. Och det stämmer. Men det lustiga är att ni bara håller med om det när det gäller positiva saker. När det gäller all skit som människor gjort då är det plötsligt bara vi män som grupp som är bovarna och kvinnor är helgon. Men fakta finns som sagt var där och det finns hur mycket ex som helst på att kvinnor kan vara lika onda. Vi kan ju bara ta alla kvinnor i historien som hetsat till krig och som varit extremt brutala. Visst dom skickade männen att göra skitgörat men det gör inte dom själva mindre brutala. Så sluta med skitsnacket om att det är vi i gruppen män som skulle stå för allt elände. Kvinnor har gjort en hel del och har även dom en stor skuld. På samma sätt som både kvinnor och män gjort bra saker. 

Det spelar ingen roll om det är män eller kvinnor som sitter på makten. Det är vilka som sitter där som spelar roll och tyvärr är det oftast dom minst lämpliga. Tyvärr är vårt samhälle uppbyggt så att det lönar sig att vara ond. I affärsvärlden tex det finns troligen ingen i toppen som inte begått ett flertal onda handlingar för att hamna där. När det gäller kriminalitet så handlar det oftast om klass mer än kön. Sen att män begår våldshandlingar är för att det är lättast för dom. Medans kvinnor gör annat i den kriminella världen. Fast är det så mycket bättre att stödja den våldsutövande än att själv utföra våldet?

Vill man slippa våldsamma kriminella då ser man till att arbeta med sociala orättvisor och det handlar inte om kön. Vi ser ju hur lite det fungerat i Sverige när man lagt allt krut på att tjejerna ska lyckas bättre. Visst det går bättre för tjejer och det är bra vi ska ha jämställdhet. Men man har även bestämt att skita i hur det går för killarna. Det är korkat en massa killar utan framtidstro som bara har soss eller kriminalitet att välja på kan bara sluta på ett sätt.

Arbetet mot sociala orättvisor har inget med kriminella män att göra. Menar du att svinaktiga män är diskriminerade i samhället eller? Utifrån sociala orättvisor? Vad är det för trams. Män dominerar statistiken , och det är inte synd om förövare.
  • Anonym (tobbe)
    spetshatt skrev 2020-06-29 00:02:02 följande:
    Arbetet mot sociala orättvisor har inget med kriminella män att göra. Menar du att svinaktiga män är diskriminerade i samhället eller? Utifrån sociala orättvisor? Vad är det för trams. Män dominerar statistiken , och det är inte synd om förövare.
    Kriminalitet ökar om det blir större sociala orättvisor. Minska klassklyftor och brottsligheten minskar. Det finns massor av forskning om det som du kan läsa på. Sen visst män dominerar statistiken men det är inte så konstigt skolan tex slår ofta ut killar i fattiga områden. Det som finns kvar att göra är brottslighet. Sen är kvinnor inblandade i brottsligheten också det är bara det att männen står för våldskapitalet av självklara skäl eftersom dom är starkare.
  • spetshatt

Alltså jag tycker att höger generellt innebär ett eget ansvarstagande, medan vänster innebär mer socialt , kolkektivt ansvarstagande ... och jqg anser att om dessa killar/män skiljer sig från majoriteten av män/kvinnor FOLK, och dessutom är kriminella och framför allt > hänsynslösa < mot andra / allmänheten. Så tycker inte jag att man och ska företräda dem på något sätt. Det får det isf själva göra. Folk ska skyddas från dem - det är det viktigaste

• spetshatt

Och folk måste ha rätten att kunna försvara sig mot dem. Det behövs en ny lagstiftning som tillåter det..

• Anonym (Haj)

Män är aggressivare av naturen. En del av dessa slåss, mördar och våldtar när dom känner för det.

Jag tror att det dels handlar om den kulturella bilden av mannen och dels mannens egna natur.

Män växer upp med en dunk i ryggen och kommandon som "inte ska du väl gråta för en sån småsak" och "ryck upp dig, pojk" redan som småbarn. Dom ska vara bra på att snickra och snyta sig i handen. Gråta är för flickor, poesi är för töser, matlagning och känslor är trams. Självklart speglar det sedan hur pojken växer upp till man.

Förr i tiden när vi var jägare så var männen dom som jagade. En jägare måste vara alert och stark men också fylld av en aggressivitet. Annars hade han inte varit en bra jägare helt enkelt. Den sidan hos mannen lever kvar än idag. Det är jag helt säker på. Trots att vi lever annorlunda liv i dagens samhälle så finns jägaren i mannen kvar.

Så ja, män är farligare än kvinnor men inte ondare. Kvinnor gör lika mycket skada, men kanske mest psykiskt. Av dom människor jag gick i skolan med och senare som vuxen träffar på är kvinnor och tjejer som som sårat mig mest.

Svar på tråden Män = problem?