• Kaninbunny

Hur kan han bara tvärvända?

Hej alla på FL! Varning för wall of text men ska fatta mig så kort som möjligt.

Jag behöver desperat råd angående en relation (?) eller ickerelation numera kanske... För nästan exakt 1 år sedan träffade jag en helt underbar kille som bor 30 mil ifrån mig. Allting stämde. Det klickade direkt. Han var på ett event i min hemstad. Dessvärre var vi båda i fasta förhållanden. Han hade varit i sin relation i över 20 år och de har även en tonåring tillsammans. Jag för min del har två små barn och haft ett väldigt stormigt förhållande bakom mig med en mycket kontrollerande man. Vi båda gick isär med våra respektive och fortsatte att träffas på regelbunden basis hemma hos honom ungefär en gång i veckan. Vi har aldrig haft så starka känslor för någon tidigare. Vi hittade på en massa grejer på fritiden och han träffade även mina barn. Han har dock inte presenterat mig för sin tonåring vilket jag förstår. Man vill ändå vänta med sådant. Jag har under detta gångna år varit med om en hel del hemska upplevelser vilket har avskräckt honom lite men sedan har allting varit som vanligt.

Allting var perfekt fram tills för en månad sedan. Han ringer upp mig och berättar att en kvinna har ringt till hans ex-tjej och frågat om han är en bra pappa till sitt barn och att hon är gravid med deras barn (!!!!). Jag vill sjunka genom jorden. Han har ingen aning om vem det är men som tur är går det att spåra numret.

Vi försöker att släppa det även om det är svårt och har en trevlig helg tillsammans. På måndagen på kvällen har ex-tjejen fått svar på numret. Och det visar sig att det skulle komma från min (!!) telefon!!

Jag vet inte vad jag ska säga. Han vet inte vad han ska tro. Jag vet inte vad jag ska tro. Jag förklarar chockat att jag inte har med det att göra och att det nog är mer rimligt att hon hittar på detta. Han menar att det kan man inte göra. Vi kommer överens om att jag ska bevisa motsatsen. Jag loggar in på mina sidor och skickar bild på att jag inte ringt. Han tror mig fortfarande inte och vill även ha papper på det. Jag blir helt chockad men beställer papper och skickar bild på det till honom. Då har det gått totalt två veckor och vi har haft väldigt lite kontakt.

Fortfarande tror han inte på mig och kan inte vara tillsammans med mig då han inte till 100% kan lita på att jag inte har gjort detta. Jag är i total chock... vad tror ni detta handlar om? Hur ska jag kunna gå vidare?

:(

• Svar på tråden Hur kan han bara tvärvända?
  • Anonym (Svar på tal)

TS, jag menar inte alls att det är killen som ljuger utan hans ex.

• Kaninbunny

Tack Barbro. Också tänkt på det. Det är bara det att han är så otroligt dålig på att hålla masken. Han är som en öppen bok och en grubblare av rang. Vi pratade i telefon häromnatten (satt uppe och gjorde ett arbete) och han kunde inte sova. Dagen därpå (igår) pratade vi, jag ringde honom och han låg och sov och klarade inte av att gå till jobbet. Innan har vi alltid pratat samma tid varje morgon när båda ska till jobbet. Ja du har rätt får bara acceptera läget... blir provocerad att han tror sånt om mig!

• Ingrid1983

Han har alltså sett fruns papper? Och dina? Jag hade bara dragit mig ur om jag var du

• Kaninbunny

Ja antagligen... hittar ingen annan logisk förklaring. Han ringde till Telia igår och höll på dividera med dem och kom fram till att han inte kunde lita på mig. Sa dessutom att jag kunde prata med hans ex och reda ut detta men det ville han inte.

Tycker det är så konstigt att från en dag vill man gifta sig/ha barn/flytta ihop med en kvinna för att nästa slänga bort relationen för något sånt här... Han har alltid varit väldigt angelägen om vår relation under tiden vi känt varandra. Suck! Jaja...

• Kaninbunny

Han har sett hennes papper säger han och jag har skickat bild på mitt och på beställningssidan (att det gällde mitt nummer och när beställningen var gjort osv). Ja du har rätt. Känns väldigt struligt. Är verkligen besviken på honom.

• Barbro45
    Kaninbunny skrev 2020-05-26 09:54:24 följande:

Tack Barbro. Också tänkt på det. Det är bara det att han är så otroligt dålig på att hålla masken. Han är som en öppen bok och en grubblare av rang. Vi pratade i telefon häromnatten (satt uppe och gjorde ett arbete) och han kunde inte sova. Dagen därpå (igår) pratade vi, jag ringde honom och han låg och sov och klarade inte av att gå till jobbet. Innan har vi alltid pratat samma tid varje morgon när båda ska till jobbet. Ja du har rätt får bara acceptera läget... blir provocerad att han tror sånt om mig!

DU vet sanningen fast den svider. HAN ljuger. Det kan inte finnas med på någon samtalslista där ditt nummer finns med, det vet du då du själv kollat. Uppmana honom att polisanmäla, kräv att han gör det så att det blir utrett. Informera honom också om att falsk tillvitelse är ett brott som kan ge 6 till 12 månaders fängelse. Ju mer du berättar desto tydligare är det att hittar på.
  • Kaninbunny

Ja alltså hon har tydligen gjort en polisanmälan om någon slags kränkning eller aa minns inte vad det hette? Men de tänker inte gå vidare med detta. Hon har även skrivit och ringt till mig och påstått att jag ringt henne. Detta hände för en månad sedan.

• Ingrid1983

Sen tänker jag också att om han ligger sömnlös och inte kan gå till jobbet över en sån här skitgrej, hur har han då klarat sig genom livet med skilsmässa o liknande? Hade detta hänt min pojkvän och jag hade gått igenom samtalslistan, hade han nog bara sagt , det var ju jävligt konstigt, som en normal person, sen hade VI släppt det och gått vidare. Det verkar inte finnas nåt vi för er två. Var glad att du upptäckte dramatik och lögner redan nu hos honom, (eller runt honom vad vet jag) nu har du chansen att backa ur utan gemensamt barn och hem.Jag kan lova att det här inte kommer upphöra om ni fortsätter. Och vill du ens det, oavsett sanningen? Han har ju ändå svikit dig. Jag har också varit i liknande sits med ett par killar, inte med nån sån lögn men att jag märker att jag prioriteras ned. Jag har alltid krävt svar då, det har blivit bråk och jag har varit den som går. Man känner sig för hård, lite barnslig, överkänslig eller whatever men sen efter några månader är man så jäkla glad att man stod upp för sig själv. När förälskelsen låg sig och man ser att killen var ett svin. Det kommer du också göra.

• RävenLisa

Ok, om han påstår att han sett pappret där ditt nr och klockslag står, och du inte har ringt, så är han ju galen på riktigt... Och inte så lite heller.. För det där är beyond crazy. Han ljuger, han vet om att du vet att han ljuger, och ändå fortsätter han scenariot med gråt och ångest och spelar ut hela registret av sårade känslor. Galen som sagt. Gå och vänd dig inte om.

• Kaninbunny

Jaa jag menar det! Man litar väl på sin partner någonstans. Visst detta är sjukt obehagligt men att vända hela sin relation och sitt liv upp och ner för detta? Jaa... antingen hon eller han ljuger ju..

• Anonym (Svar på tal)

Hon började ljuga, nu sitter han själv och ljuger om att ha sett papper på det. Två galningar, de kan gott ha varandra.

Enda möjliga anledningen, lite mer långsökt, är att exet utsatts för s.k. spoofing, men i så fall tror jag ändå det är hon själv som åstadkommit det. Om han skulle ta exets telefon och ringa tillbaka till "ditt" nummer så kommer han inte att komma fram till din telefon då.

• Kaninbunny

Jaa verkligen. De kan lika gärna gå tillbaka till varandra. Kanske de inte ens gjort slut eller något..

• Anonym (Men alltså)

Men alltså hur svårt är det att förfalska en samtalslista på papper? Går för fan att göra på 2 min med typ klippa+klistra i paint och PowerPoint så att det ser trovärdigt ut. Kan hans ex mycket väl ha gjort.

Men sen är det weird att han är redo att slänga bort allt även om du faktiskt hade haft ett psycho-ryck och ringt hans ex. Jag tänker att man jobbar sig igenom sånt, även om man förstås kan bli nojig ett tag.

• Kaninbunny

Exakt!! Nu har han typ sagt att han vill ?ses som vänner? men ändå bygga upp någonting... Ja det känns ju sjukt konstigt att han tror en sån sak och sen ändå vill ses men ja ..

Svar på tråden Hur kan han bara tvärvända?