Inlägg från: Barbro45 |Visa alla inlägg
  • Barbro45

Hur kan han bara tvärvända?

Nja, tror att det hela är ett påhitt från hans sida. Han vill avsluta men vågar inte. Bygger upp en historia för att inför dig och sig själv rättfärdiga att han avslutar. Du berättar att han sista tiden varit labil och gråtit den senaste tiden. Nu säger han att han inte kan sova att han missköter jobbet. Vet du detta eller är det sånt han sagt bara. Har du själv talat med hans ex. eller har du fått allt berättat av honom.

Hela historien verkar påhittad av honom.

Vad du kan göra är att säga till honom. ?Jag har inte ringt ditt ex?. Sedan släpper du honom.

• Barbro45
    Kaninbunny skrev 2020-05-26 09:54:24 följande:

Tack Barbro. Också tänkt på det. Det är bara det att han är så otroligt dålig på att hålla masken. Han är som en öppen bok och en grubblare av rang. Vi pratade i telefon häromnatten (satt uppe och gjorde ett arbete) och han kunde inte sova. Dagen därpå (igår) pratade vi, jag ringde honom och han låg och sov och klarade inte av att gå till jobbet. Innan har vi alltid pratat samma tid varje morgon när båda ska till jobbet. Ja du har rätt får bara acceptera läget... blir provocerad att han tror sånt om mig!

DU vet sanningen fast den svider. HAN ljuger. Det kan inte finnas med på någon samtalslista där ditt nummer finns med, det vet du då du själv kollat. Uppmana honom att polisanmäla, kräv att han gör det så att det blir utrett. Informera honom också om att falsk tillvitelse är ett brott som kan ge 6 till 12 månaders fängelse. Ju mer du berättar desto tydligare är det att hittar på.
Svar på tråden Hur kan han bara tvärvända?