Anonym (Sunt förnuft) skrev 2020-03-31 18:36:09 följande:
Självfallet är nästan alla friska och icke smittbärare. Annars väljer de att stanna hemma.
Varför inbillar du dig att särskilt många skulle vara smittade och skulle smitta andra?
Om man håller sig till råd och riktlinjer så smittar man inte och man behöver inte bli smittad..
Varför tror du att några relativt få smittade skulle behöva så mycket akut vård och tom intensivvård?
De allra flesta som blir smittade och sjuka får bara lindriga förkylningssymptom, några får liknande vanliga influensasymptom,
men för det är det ju ingen som måste söka akut vård, framförallt inte intensivvård, eller hur?
Vad får dig att tro att en enda besökare skulle komma att behöva akut intensivvård?
Vad är den avgörande skillnaden just nu i jämförelse med när besökarantalet är tio gånger fler under de vanliga semesterveckorna på sommaren?
Med största sannolikhet var det väl fler besökare som behövde intensivvård under förra sommaren heta klimat och med de mycket större besökarantalen, än vad det är nu, eller hur?
Om Destination Gotland har vidtagit sådana åtgärder som du påstår så tror jag att de handlar helt känslostyrt, påverkade av mediedrevet och påverkade av alla framkallade känslostormar.
Jag tror i så fall inte att det finns några fakta eller ens sunt förnuft bakom deras åtgärder.
Är du snuvig? Det minsta lilla?? Det är ganska så vanligt att man är det nu i dessa tider med pollen och allt... Så många är snuviga, som vanligt... De gör inte kopplingen att det inte handlar om pollen... Så reser de glatt till Gotland och smittar en hel hög med människor samtidigt som de skyller sin snuva för sig själva på att det är pollen...
Du verkar dessutom sakna minsta kunskap om hur saker funkar... Sommartid kan man bemanna upp för att täcka behovet. Sommar tid så kan de göra det för då är det låg bemanning på andra orter. Nu däremot så är det brist på allt från material till personal så det finns inte resurser för de områden som har mindre behov i vanliga fall...
Du är egoistisk och verkar missa att detta är något som påverkar oss alla!! Skärp dig. Stanna hemma och sluta gnälla för fan du är bara barnslig nu! Du låter ungefär som när femåringen inte får gå till lekparken eller kompisen klockan 5 på morgonen bara för att hen har vaknat tidigt... "Men jag viiiiiiiiiill!!!" Samma mognad...