Inlägg från: milly98 |Visa alla inlägg
  • milly98

Skidresa inom Sverige på påsklovet?

Hej! Hur gör alla ni (tänker att det är fler än vi) som ska åka på skidresa inom Sverige på påsklovet?

Vi har två barn och ska åka med en annan tvåbarns-familj och bo i samma stuga. Har möjlighet att ta med egen mat dit. Men allt annat som tillkommer, sittlift, bilresan dit (man måste tanka osv), stanna o gå på offentligt toalett (har ca 10 timmars bilresa), after ski, offentlig toalett i skidbacken osv... Familjen vi åker med verkar inte sugna på att avboka allt... men tänker såklart att vi som familj får bestämma vad vi vill även om vi såklart önskat att dom också såg det som självklart att avboka.

I Norge har ju skidanläggningar stängt...

Önskar höra andras tankar om detta! Är jag för nojig som vill avboka?

• Svar på tråden Skidresa inom Sverige på påsklovet?
  • milly98
    Anonym (B) skrev 2020-03-17 20:44:00 följande:

Sannolikheten för att det ska vara öppet i någon vidare utsträckning är väl inte jättehög. Eller hur?

Nej jag hoppas dom stänger ner! Men som det är nu skriver skidorten bara att dom följer folkhälsomyndighetens rekommendationer :/
  • milly98
    Drottningen1970 skrev 2020-03-17 21:07:13 följande:

After ski.... på riktigt...

Folk alltså.

Den kinesiska versionen är nog det enda som funkar när allt kommer omkring...

Ja jag vill alltså inte åka om det inte framgick men undrar hur andra resonerar. Ett alternativ är att man åker utan att äta i backen utan endast hålla sig i stugan... men toaletter i backen kommer man inte undan med barn och mycket folk i omlopp även om utomhus...
  • milly98
    Anonym (B) skrev 2020-03-17 20:44:00 följande:

Sannolikheten för att det ska vara öppet i någon vidare utsträckning är väl inte jättehög. Eller hur?

Håller tummarna att dom stänger innan påsklovet
  • milly98
    Anonym (S) skrev 2020-03-18 08:42:55 följande:

Om det kommer att vara öppet, så kommer det att vara kraftigt begränsat. Mindre folk kommer att åka dit, så alla liftar kommer säkert inte att vara öppna, matställen kommer inte att vara öppna eftersom kundunderlaget kommer att vara mycket lägre.

Risken är stor att t ex Skistar kommer att stänga ner helt, eftersom det blir för dyrt att ha öppet med mycket mindre kunder. Det kostar en hel del att driva en skidanläggning.

Sedan förstår jag inte TS, om ni nu inte vill åka så låt bli. Låt inte en annan familj hindra er från att stanna hemma. De kan ju åka ändå.

Nej precis, vi vill inte åka som läget ser ut nu. Men vill höra hur andra tänker för mamman i den andra familjen verkar inte ha mycket förståelse för hur jag tänker. Så tänkte om det var jag som överreagerar eller är övernojig... därför ville ha lite input från andra som kanske också har planerad resa på påsklovet (är ju också mycket pengar inblandade även om vi är väljer att bortse från det när det kommer till beslut om vår hälsa eller för andra liv o död)...
Svar på tråden Skidresa inom Sverige på påsklovet?