• feliciamaria24

Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?

Hej, jag och min man bor utomlands med 2 hundar och vi har en hushållerska som bor med oss och sköter all städning och hund promenaderna.

Vi är nu gravida för första gången och vill flytta tillbaka till Sverige. Och jag har ett stort dilemma jag inte vet hur man ska lösa, snälla hjälp , hur gör ni?!

Min man jobbar och jag är hemmafru, så jag kommer vara hemma med bebis och 2 hundar. Det finns inte samma möjlighet till att ha hushållerska som bor inneboende i Sverige , och jag undrar hur jag ska få ihop det på morgnarna specifikt. Hur ska jag lösa ekvationen med 2 hundar som måste kissa och bajsa direkt dom vaknar (kl 06-06.30) och en nyfödd bebis medans min man är på jobbresor ? Hundarna får självklart en lång promenad lite senare på morgonen/kvällen och då kan man ta med bebis och barnvagn, men menar just morgon rastningen samt tex snabb kiss på dagarna.

Kommer bo i lägenhet så finns inte möjlighet att släpp ut hundarna på tomten. Hur gör jag ? Är lite stressad över det här.

• Svar på tråden Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?
  • Dexter dot com
    EmberEyes skrev 2019-12-18 07:31:20 följande:
    Dessutom är det mycket enklare och mindre otrevligt att gå ut med hunden, istället för att torka upp efter "olyckor" (eller vanvård om jag får vara krass).
    Precis! Jag vaknar ju ändå och ligga och lyssna på en hund som tassar runt med kurrande mage och som är nödig är inget nöje. Går hellre upp och ut och sen sova en stund till om jag inte är utvilad.
  • Pope Joan II

Jag kånkade med mig mina bebisar ut varje gång jag gick ut med hundarna. Tänkte aldrig på att det var något krångligt eller omöjligt, det ingick i sådant som måste göras helt enkelt. 

• EmberEyes
    feliciamaria24 skrev 2019-12-18 07:41:17 följande:

Jag kommer självklart bita i de sura äpplet och klä på bebis alla varma kläder och ta med ut i bärsele på 10 minuters morgon kisset med hundarna om jag inte har hjälp.

Alternativt ha familj som sover över medans mannen är borta.

Alternativt hitta en pålitlig ungdom i byggnaden som vill tjäna en slant för att ta dom på morgonkisset varje morgon.

Mina hundar vaknar alltid runt 06 - 06.30 och dom kan säkert vänta lite med att kissa men det känns taskigt att tvinga dom hålla sig, jag vill ta ut dom direkt dom vaknar så dom kan göra sina behov.

Skulle aldrig kräva att min man struntar i jobbresor , jag är hemmafru och han tjänar alla pengar. Utan inkomst kommer vi ingenstans. Har otrolig respekt för hans arbete.

De här fixar jag på egen hand! Det handlar endast om max 1 vecka varannan månad. Övriga dagar är han hemma och kan passa bebis eller hundar.

Tack för alla tips.

Mina hundar är bara 1 och halvt år gamla båda två, så kanske därför dom vaknar tidigare ? Verkar som äldre hundar sover längre.

Detta fixar du!
    Grannar, ungdomar, någon pigg pensionär, det finns säkert någon du kan hyra in de dagar det krisar sig.
  • FrusenFru
    AmericanMommy skrev 2019-12-18 03:48:25 följande:

Vad tidigt allas hundar verkar gå upp. Min hund sover alltid till kl 8, hon vägrar att gå upp innan det, även fast vi andra går upp vid 6:30.

Till TS, du kan ju anställa en dog walker. Finns många pensionärer som vill tjäna lite extra pengar och går ut med andras hundar.

Haha, så är min hund också! Sover längst av alla i familjen och är det kallt eller regnigt vill han inte gå ut alls. Får tvinga ut honom och så ställer han sig och kissar direkt utanför dörren och sen ska han in igen för att fortsätta sova. :P
  • AmericanMommy
    FrusenFru skrev 2019-12-18 16:44:47 följande:

Haha, så är min hund också! Sover längst av alla i familjen och är det kallt eller regnigt vill han inte gå ut alls. Får tvinga ut honom och så ställer han sig och kissar direkt utanför dörren och sen ska han in igen för att fortsätta sova. :P

Haha ja precis så är min med! Igår vägrade hon bajsa för att det regnade ute. Verkar inte hjälpa om jag håller ett paraply över henne heller. Avskyr när det är kallt och regn, då vänder hon i dörren och vill gå in.
  • Bertram
    Dexter dot com skrev 2019-12-18 09:19:21 följande:
    Precis! Jag vaknar ju ändå och ligga och lyssna på en hund som tassar runt med kurrande mage och som är nödig är inget nöje. Går hellre upp och ut och sen sova en stund till om jag inte är utvilad.
    Min hund är aldrig hungrig på morgonen. Äter ett mål om dan vid 22-23 efter sista kvällspasset. Sover som en sten till 9.00 och vägrar gå upp.
  • EmberEyes
    Bertram skrev 2019-12-18 20:24:23 följande:
    Min hund är aldrig hungrig på morgonen. Äter ett mål om dan vid 22-23 efter sista kvällspasset. Sover som en sten till 9.00 och vägrar gå upp.
    Fast det var ju inte det saken handlade om. Jag har inte heller för vana att tvinga hunden upp/ut när han sover  (om jag inte ska iväg så han måste ut innan).
    Det handlar om att vissa tycker att man går ut med hunden när den behöver gå ut och du opponerar dig mot detta med orden
    Bertram skrev 2019-12-17 19:08:25 följande:
    Det skulle jag aldrig acceptera. Då får man ju lära hunden andra rutiner.

• Dexter dot com
    Bertram skrev 2019-12-18 20:24:23 följande:
    Det är ju jättebra eftersom du ändå inte tänkt gå upp även om hunden är hungrig och behöver ut. Men hundar är olika och vissa behöver både få frukost och gå ut tidigt.
  • Bertram
    EmberEyes skrev 2019-12-18 22:41:58 följande:
    Fast det var ju inte det saken handlade om. Jag har inte heller för vana att tvinga hunden upp/ut när han sover  (om jag inte ska iväg så han måste ut innan).
    Det handlar om att vissa tycker att man går ut med hunden när den behöver gå ut och du opponerar dig mot detta med orden
    Bertram skrev 2019-12-17 19:08:25 följande:
    Det skulle jag aldrig acceptera. Då får man ju lära hunden andra rutiner.

Ja, man ska ju såklart inte vänta tre timmar på en gång, man får ju skjuta fram det lite i taget tills man har en bra dygnsrytm.

Sen läste jag att de går och lägger sig kl 20, då ser jag ju inte problemet med att gå upp tidigt om de ändå somnar efter bolibompa.

• Bertram
    Dexter dot com skrev 2019-12-19 05:45:12 följande:
    Det är ju jättebra eftersom du ändå inte tänkt gå upp även om hunden är hungrig och behöver ut. Men hundar är olika och vissa behöver både få frukost och gå ut tidigt.
    Hundar mår bra av att vara lite hungriga. Behöver min hund ut så får den såklart det. Men är det innan 7 på morgonen är den förmodligen dålig i magen.
  • Dexter dot com
    Bertram skrev 2019-12-19 08:19:45 följande:
    Hundar mår bra av att vara lite hungriga. Behöver min hund ut så får den såklart det. Men är det innan 7 på morgonen är den förmodligen dålig i magen.
    Tyvärr får många hundar magkatarr av att gå med tom mage.
  • Xlr8
    AmericanMommy skrev 2019-12-18 03:48:25 följande:

Vad tidigt allas hundar verkar gå upp. Min hund sover alltid till kl 8, hon vägrar att gå upp innan det, även fast vi andra går upp vid 6:30.

Till TS, du kan ju anställa en dog walker. Finns många pensionärer som vill tjäna lite extra pengar och går ut med andras hundar.

Mina hundar går upp när dom hör mat skålen. Ena hunden ser mycket besvärad ut att behöva gå promenad före 8 och efter 21
Svar på tråden Hur gör man med bebis och 2 hundar samtidigt ?