• Anonym (Crazy Cat Lady)

Tål knappt sambons barn !!

Bor sedan ca 3 år tillbaka med min sambo och hans två barn varannan vecka.

Vi har fått en till tjej nu (min första ????) för tremånader sedan, sååååå fin !

Men ! Hans två döttrar...........

den största bli åtta snart och gör absolut ingenting annat än att sätta sig på tvären och grina och skrika. Hon får sådana utbrott så pappan måste ligga på golvet och hålla i henne för hon blir spritt språngande tokig. Hon skriker tills hon tappar rösten.

Vågar ingenting trots att vi peppar och gör saker för henne. Hon törs inte ens gå på toa själv här hemma. Nu har hon börjat ?gnussa? så extremt så skolan har bett oss ta med en kudde till idag ?

Jag har frågat om jag får ringa en doktor som hjälper folk att må bra på insidan och inte vanliga sår, och det vill hon att jag ska göra. Men barn och familjehälsan vill att riktiga föräldrarna ska kontakta men ja..... det händer inget ????

Vet inte om det går att diskutera om det här.. ville vara få ur nig det ???? det är en daglig kamp och dom är såna energitjuvar!

• Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!
  • Canadasvensk
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 23:27:24 följande:
    Har själv blivit övergiven som barn så ja, vi blir nog rätt skadade men det är ju inte mitt problem.

Uppmärksamhetskåt är jag ej, ville bara ge ts tips eftersom hon inte stod ut med bonusarna.
    Då förstår jag bättre! Ungefär samma som att pedofiler ofta har blivit utnyttjade själva som barn. Det blir liksom "normalt" då i deras värld...

("Ohgud" - det är inte normalt!)
  • Anonym (sic)

Har själv blivit övergiven som barn så ja, vi blir nog rätt skadade men det är ju inte mitt problem.

Uppmärksamhetskåt är jag ej, ville bara ge ts tips eftersom hon inte stod ut med bonusarna.

Jag vet inte varför du vill låtsas som att du är psykopat och saknar empati men jag tänker inte slösa mer tid på att underhålla sådana larverier.
  • Anonym (va)

Men känner du verkligen inget för barn som blir övergivna, du är ju själv förälder? Bör inte barn vara en mammas och pappas första prio, alltid?

Hur kan det någonsin bli ett tips att så gravt svika ett barn?

Jag har svårt tro att din familj mår så bra om en sån stor bit av omtanke för barn, oavsett vems det är, saknas hos er bägge.

Om ert hus brann skulle pappan väl endast rädda sig själv då gissningsvis. Nåt är felmonterat i skallen liksom...
  • Anonym (förstår dig)
    Anonym (G) skrev 2019-02-06 21:16:20 följande:

Har DU fött barn? I så fall fler än ett? Då kanske du hade haft lite kunskap i hur många barn reagerar när de får syskon. Det är fan inte ts det är synd om här.

Det är synd om barnen, men även om ts eftersom hennes man är en usel förälder som dumpar ansvaret för sina barn på bonusmamman.
  • Anonym (Carina)
    Pope Joan II skrev 2019-02-06 07:06:03 följande:

Och skolan bad att ni skulle ta med en kudde som hon Jan onanera mot? Ja, det verkar ju troligt.

Japp. Syrrans unge höll på så på stolen så hon fick sitta på en speciell kudde. Hon gick i sexårs och det är nio år sedan så det verkar inte vara ett nytt fenomen.

Ts, du kan inte göra mer än vad du redan gjort vs barnen. Tryck istället HÅRT på din sambo att han tar sitt föräldraansvar och agerar, han har ju både din hjälp och stöd i det!

Hjälper inte det är väl en (anonym?) anmälan till soc de enda att göra, även om det tar emot.
  • Pope Joan II
    Anonym (Carina) skrev 2019-02-07 07:23:26 följande:
    Japp. Syrrans unge höll på så på stolen så hon fick sitta på en speciell kudde. Hon gick i sexårs och det är nio år sedan så det verkar inte vara ett nytt fenomen.

Ts, du kan inte göra mer än vad du redan gjort vs barnen. Tryck istället HÅRT på din sambo att han tar sitt föräldraansvar och agerar, han har ju både din hjälp och stöd i det!

Hjälper inte det är väl en (anonym?) anmälan till soc de enda att göra, även om det tar emot.
    Där ser man. Och pojkar som vill onanera? Hur uppmuntrar och underlättar skolan för dem? 

Finns det förresten någon övre åldersgräns för toleransen för beteendet i skolan? 
  • Anonym (Carina)
    Pope Joan II skrev 2019-02-07 10:00:16 följande:

Där ser man. Och pojkar som vill onanera? Hur uppmuntrar och underlättar skolan för dem? 

Finns det förresten någon övre åldersgräns för toleransen för beteendet i skolan? 

Tror snarare att det var för att försvåra för henne....

Med tanke på att fler har stött på det så är det kanske ett allmänt råd i hur skolan ska agera? Finns kanske någon lågstadielärare här som vet?
  • Pope Joan II
    Anonym (Carina) skrev 2019-02-07 12:09:26 följande:

Med tanke på att fler har stött på det så är det kanske ett allmänt råd i hur skolan ska agera? Finns kanske någon lågstadielärare här som vet?
    Hur tänker du att en kudde skulle försvåra en sådan sak?

Jag har väldigt svårt att tänka mig att det här skulle vara ett allmänt råd om hur skolan ska agera när det gäller en sådan här sak. Jag tror att många, förhoppningsvis majoriteten, inom skolan nuförtiden vet bättre än att skuldbelägga barn för deras sexualitet men från det till att låta dem fritt utöva den framför klasskamrater är steget både långt och orimligt.
  • Fiona M
    Anonym (Carina) skrev 2019-02-07 07:23:26 följande:

Fast det här var ju ingen specialkudde (finns det såna?) utan "en kudde" hemifrån...

Pope Joan II skrev 2019-02-07 12:31:45 följande:
    Jag tror att många, förhoppningsvis majoriteten, inom skolan nuförtiden vet bättre än att skuldbelägga barn för deras sexualitet men från det till att låta dem fritt utöva den framför klasskamrater är steget både långt och orimligt.

Precis.
  • Anonym (kan vara underbara)

Jag har väldigt svårt att tänka mig att det här skulle vara ett allmänt råd om hur skolan ska agera när det gäller en sådan här sak. Jag tror att många, förhoppningsvis majoriteten, inom skolan nuförtiden vet bättre än att skuldbelägga barn för deras sexualitet men från det till att låta dem fritt utöva den framför klasskamrater är steget både långt och orimligt.
    I det fallet handlar det nog inte om att utöva sin sexualitet, utan det fungerar ångestdämpande. Hur jag vet det? Jag gjorde ofta själv så som barn när jag blev slagen av min far.
  • Anonym (HM)
    Anonym (Ohgud) skrev 2019-02-06 20:23:20 följande:
    Absolut inte. Ts skulle må bättre och barnen skulle må bättre om dom inte hade en styvmor som inte tålde dom. Win win
    Så ditt tips är att han ska lämna sina barn för att göra TS nöjd? Du vet ju inte ens vad win win betyder. Vad skulle barnen ha att vinna på det?
  • Pope Joan II
    Anonym (kan vara underbara) skrev 2019-02-07 13:10:57 följande:
    I det fallet handlar det nog inte om att utöva sin sexualitet, utan det fungerar ångestdämpande. Hur jag vet det? Jag gjorde ofta själv så som barn när jag blev slagen av min far.
    Det är fortfarande en sexuell handling och ett utövande av den egna sexualiteten oavsett orsak. Om onanin tar överdrivet stor plats på ett sätt som gör att det går ut över annat i barnets liv eller äger rum exempelvis i skolan så bör barnet naturligtvis få hjälp med beteendet (och de bakomliggande orsakerna) - och då avser jag inte att det bör utrustas med en kudde. 
  • Anonym (Carina)

Kan inte detaljerna, men kudden gjorde det svårt att inte sitta still helt enkelt. Och det var också så det beskrevs, kan man inte sitta still så får man sitta på en kudde, så barnet skuldbelades eller avslöjades inte på något sätt. Och de andra SEXÅRINGARNA ?slapp? se beteendet - som om dom skulle förstått i allafall...Det handlade alltså inte om ONANI som för vuxna med stön och orgasm, utan GNUSSANDE, precis som i ts fall, precis som det oftast handlar om när det kommer till barn och ?onani?! Och nej, barnet fick inte utöva det fritt, barnet fick en kudde som gjorde att hon kunde inte mer än att sitta still.
  • Anonym (X)
    Anonym (Carina) skrev 2019-02-07 20:09:45 följande:
    Kan inte detaljerna, men kudden gjorde det svårt att inte sitta still helt enkelt. Och det var också så det beskrevs, kan man inte sitta still så får man sitta på en kudde, så barnet skuldbelades eller avslöjades inte på något sätt. Och de andra SEXÅRINGARNA ?slapp? se beteendet - som om dom skulle förstått i allafall...Det handlade alltså inte om ONANI som för vuxna med stön och orgasm, utan GNUSSANDE, precis som i ts fall, precis som det oftast handlar om när det kommer till barn och ?onani?! Och nej, barnet fick inte utöva det fritt, barnet fick en kudde som gjorde att hon kunde inte mer än att sitta still.
    Här gäller det en 8-åring, så klasskompisarna lär förstå.
  • Anonym (Carina)
    Anonym (X) skrev 2019-02-07 20:14:20 följande:

Här gäller det en 8-åring, så klasskompisarna lär förstå.

Kanske det och skolan har ju valt att försöka lösa det på sitt sätt. Att de ska ta med en kudde till henne. Om det är något som kommer att funka eller ej, eller vad skolan istället borde sagt/ gjort etc lämnar jag därhän. Jag svarade på att någon betvivlade att det kunde vara sant öht.
  • Anonym (K)
    Anonym (Crazy Cat Lady) skrev 2019-02-06 14:46:22 följande:

Men snälla! Märker ni inte (ni som tycker att jag är en sååån dålig människa) att det är JAG som tar tag i ALLT?

Vi är ordentligt osams med mamman som försöker få lillan att bli pojke men vi vet ju inte vad som händer på mamma veckorna. Håret rakas och flickstackarn får titta på youtube på tjejer som könskorrigerat sig.

Både flickorna säger själva att där sköter dom tandborstningen helt själva. Hos oss får dom borsta själva tills timuret är slut (två minuter) sen borstat jag eller pappan.

Vi har total-godis-stopp hos oss. Vi dricker inte ens juice!

Gnussandet vet jag inte vad jag ska säga om.... hon gör det i smyg och skäms JÄTTEmycket när vi säger åt henne att sluta. Hon gör det utan att hon vet om det säger hon.

Men det är utbrotten som tar kål på mig. Det kan vara en sån enkel sak som att hänga upp ytterkläderna så blir det blackout och hon slår och slänger allt som sitter löst, gråter och skriker tills ingen röst finns kvar...

jag kanske ska säga att det är ytterst sällan tom aldrig det är pga mig utbrotten uppstår, dom kommer när mamman varit hem till oss och lämnat något eller något pappan säger/gör.

En del har ju bara dåliga tänder i arv, kanske är det så?

Gnussandet, svår sits men att säga sluta, då skäms hon. Jag vet faktiskt inte hur men ni måste hitta ett sätt att hon inte behöver skämmas. Säga att det där gör man bara när man är ensam?

Kan du inte bara be din sambo att kontakta då? Tala om för mamman att han gärna gör det i stället. Du kan kräva det av honom när det nu ändå är sagt att kontakt ska tas. Och vad skada skylle det göra om båda kontaktade? Mindre skada än att ingen gör det.

Det där med att mamman vill ha en pojkelåter alldeles för komplext för att ta på ert forum, där har vi bara din version att gå på. Om flickan själv vill det så är det ju fint att mamman går emot normen men om det handlar om mammans egna föreställningar så tänker jag att det blir förvirrande.

Se till att pappan tar kontakt nu!

Vad gäller utbrott kan "normala" barn också ha det men ni ska ta hjälp.

Och ja. Andras barn är jobbiga. Så är det bara. Men man förstår mer när ens egna barn blir större. Men då är hans barn också större och fortfarande jobbiga. Det är bara att vila i att det är så det är och inte ta på sig själv att göra dom mindre jobbiga. Du kommer att ha nog med ditt eget. Försök bara hitta ett sätt som du kan förhålla dig till dom utan att bli utbränd. Låta pappans ansvar vara pappans ansvar, till exempel.
Svar på tråden Tål knappt sambons barn !!